De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:33

Mijn antwoord was misschien niet direct op die van TS maar wel op de opmerkingen van anderen

Citaat:
Zoals jij niet kunt zien of een paard goed bekapt is, kan de smid niet zien of het paard van binnen goed in elkaar zit...

Citaat:
en ga in het vervolg niet met smeden experimenteren. Een goede smid is gewoon onbetaalbaar!

Mensen blijven IMO gewoon erg geloven in 'de HS zal het wel weten'. Zo dacht ik ook, maar door topics hier op bokt en door de site van PN zag ik in dat je soms gewoon beter zélf dingen kan doen. Dat is waar ik op aan stuur.

Ja 'je kan het ook opzoeken' misschien wil ik het ook wel opzoeken, gewoon rustige discussies zonder Nick... Lips are sealed. Zoals ik nu ook mijn nek ga uitsteken voor die kwestie van dat jeugdzorgcomplex. Zo ben ik nou eenmaal. En ik zit echt niet op ruzies te wachten, zoals hier soms op bokt ook gebeurd. Maar ik geef gewoon mijn mening/visie.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:41

Arabesk schreef:
Mijn antwoord was misschien niet direct op die van TS maar wel op de opmerkingen van anderen

Mensen blijven IMO gewoon erg geloven in 'de HS zal het wel weten'. Zo dacht ik ook, maar door topics hier op bokt en door de site van PN zag ik in dat je soms gewoon beter zélf dingen kan doen. Dat is waar ik op aan stuur.

Ja 'je kan het ook opzoeken' misschien wil ik het ook wel opzoeken,
gewoon rustige discussies
zonder Nick... Lips are sealed. Zoals ik nu ook mijn nek ga uitsteken voor die kwestie van dat jeugdzorgcomplex. Zo ben ik nou eenmaal. En ik zit echt niet op ruzies te wachten, zoals hier soms op bokt ook gebeurd. Maar ik geef gewoon mijn mening/visie.

Het blijkt dat zelfs als er een gerichte vraag gesteld wordt in een topic over NB of andersoortige methoden, dat rustige discussie schier onmogelijk is... Het leek mij dus onnodig 'opzoeken' als je een discussie over NB aanzwengelt, terwijl de vraag van de TS daar niet op gericht is... Waarmee ik niet wil zeggen dat je je mening/visie niet mag geven Knipoog ... t is alleen even de vraag wat je doelstelling daarmee is...
Met in mijn achterhoofd de ellende rondom NB discussie, maar toch wat kwijt willende aan TS, zou ik bijvoorbeeld TS een pb gestuurd hebben ... en zo doen 'we' 'het' allemaal op onze eigen manier! *LOL* ...ook niets mis mee, toch?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:46

pb zat ik ook aan te denken, maar ik ben er gewoon zo ZAT VAN dat discussies over NB steeds zo uit de hand lopen. En dat ligt niet aan ons (= de nb-ers hier). Maar door dat gezeik kunnen wij weinig meer zeggen. Daar ben ik gewoon klaar me! Wij hebben ook recht om onze visie te geven, 'ijzervreters' mogen dat ook. Kijk .... jullie weten wel wie is een ander verhaal die ís gewoon strontvervelend. Maar ook daar baal ik van dat hij het steeds verpest voor ons.

Oja hij heeft een ban trouwens dus dat scheelt weer Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:49

Voorzover ik weet heeft die geen ban hoor.

Hij staat niet in het sticky op FZ met ban overzicht.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:58

...ik kijk ook af en toe op het sticky ... meer omdat ik mijn mail nooit lees en dan daar ff kan checken of ik een ow of zoiets heb *LOL*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:27

hij pb de me dat ie zoiets had ...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:28

Welnee.

Als ie nog kan PB-en heeft ie geen ban Haha!.

Hij is wellicht aangesproken op zn gedrag Haha!.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:32

Ja of een OW ofzo, ik weet het niet meer precies het was al een tijdje terug. Gelukkig houdt ie zijn waffel nu Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:37

Ik snap niet wat jullie tegen hem hebben, maar ja, smaken verschillen nou eenmaal zullen we maar zeggen Clown .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 10:51

Wat een gezelligheid hier op de vroege morgen.

Heb al 10 kruiwagen weggereden vanmo en de stal is nu leeg. Boeit jullie toch niet ,jullie zijn toch alleen maar met anderen bezig.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:52

10 kruiwagens???? Jeetje ik haal er iedere dag een halve tot hele kruiwagen uit met stro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:53

Bij mij zijn ze het het nieuwe hekwerk bezig, de meeste groene troep is al afgevoerd. Helaas kreeg het kraantje een lek slangetje, dus nu ligt het even stil Lachen

10 kruiwagens is aardig wat. Ik haalde er 5 uit voor hij leeg was Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:55

opala schreef:
Ik snap niet wat jullie tegen hem hebben, maar ja, smaken verschillen nou eenmaal zullen we maar zeggen Clown .

misschien niet eens zozeer tegen hem alswel dat wat hij oproept... maar goed.....

Sinds de paarden bij ons buiten staan is de hoeveelheid werk ook stukke minder Haha!, niet meer vier mandjes poep maar eens in de twee dagen twee mandjes poep. En ze scheiten keurig op één plek! Wilde kees al voorstellen om de mesthoop daarheen te verplaatsen Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 11:03

Sugarmiss schreef:
Bij mij zijn ze het het nieuwe hekwerk bezig, de meeste groene troep is al afgevoerd. Helaas kreeg het kraantje een lek slangetje, dus nu ligt het even stil Lachen

10 kruiwagens is aardig wat. Ik haalde er 5 uit voor hij leeg was Lachen

Mooi, dus die ligusters kunnen ze niet meer bij?

En ze staan samen in de stal, die weliswaar piepklein is.

Brr, allemaal zeik Boos! knetterzwaar ! De blaren staan op mijn handen en ik moet nog schilderen, dat kan leuk worden Haha! Moet me maar intapen ofzo.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:06

Antheman schreef:
jullie zijn toch alleen maar met anderen bezig.

Oh, goh, ik kreeg gisteren nog het verwijt dat ik alleen maar met mezelf bezig ben Clown

Ben d'r maar druk mee... *LOL*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 11:08

Margreet schreef:
Antheman schreef:
jullie zijn toch alleen maar met anderen bezig.

Oh, goh, ik kreeg gisteren nog het verwijt dat ik alleen maar met mezelf bezig ben Clown

haha

Iets doen voor een ander, of je inzetten voor iets of iemand is natuurlijk prachtig.

Maar je opwinden over een ander, jezus, laat toch gaan zeg. Verspilde energie.

En je moet goed voor jezelf zorgen en als je dan met jezelf bezig bent, prima! niet TE lang natuurlijk he

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:22

Toen ik nog zelf uitmestte had ik bijna iedere dag zo'n grote 2-wieler kruiwagen vol met een kop erop Bloos!
Paard is een viespeuk Boos!

Nu gebeurt het uitmesten 1x in de week met de tractor, ik haal alleen zelf iedere dag de zichtbare drollen eruit en trek de boel een beetje recht, verder roer ik er niet in. Tussendoor 2 keer niet te karig opstrooien en hij staat er de hele week netjes bij. Hij poept en piest tegenwoordig ook op dezelfde plek ipv het te laten vallen waar het 'm uitkomt, dat scheelt een stuk.

Ik vind uitmesten geen vervelend werk zolang het bij 1 of 2 stallen per dag blijft, maar met 10 kruiwagens is de lol er wel af...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 11:23

Margreet schreef:
Ik vind uitmesten geen vervelend werk zolang het bij 1 of 2 stallen per dag blijft, maar met 10 kruiwagens is de lol er wel af...

Doe dit ook maar 2 keer per jaar hoor Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:32

Voor mij wordt er uitgemest, zit in prijs begrepen. Heb het voorheen altijd zelf gedaan, maar het is toch wel heel lekker zo Tong uitsteken . Het spaart tijd en mijn linkerschouder. Maar ben nog veeeel blijer wanneer ze zo weer 24 u. op de wei staat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:27

De TS van paard door hoefsmid verkeerd bekapt heeft me gepb't dat ze het een interessante site vond!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:53

Antheman schreef:
Mooi, dus die ligusters kunnen ze niet meer bij?

En ze staan samen in de stal, die weliswaar piepklein is.

Brr, allemaal zeik Boos! knetterzwaar ! De blaren staan op mijn handen en ik moet nog schilderen, dat kan leuk worden Haha! Moet me maar intapen ofzo.
De liguster is er kompleet uit, net als de bospest en de rest van het onkruid.
Paarden staan idd elk in hun eigen stal (3x3), maar ze hebben net een half uurtje op het gras gestaan. Langer kan niet want dan kan ik de DA weer halen ivm koliek.

Hij is nu bezig de palen er in te slaan, daarna gaas er voor, hek er in en klaar is Rob Clown

Ik zal wel een fotootje maken van voor en na Haha!

Als ze straks weer 's nachts buiten blijven haal ik de stallen helemaal leeg en doe ik er ook niets meer in. Er liggen toch doorlaatbare rubber matten in, dus mochten ze eens 's nachts op stal gaan vanwege zeer slecht weer, dan hebben ze gewoon pech gehad Knipoog

Het was bij mij ook een hele vieze dikke harde natte koek die eruit kwam, maar ik was net op tijd met uitrijden, want nu is het maisland 'verboden terrein' tot oktober.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:59

Sugarmiss schreef:
, maar ze hebben net een half uurtje op het gras gestaan. Langer kan niet want dan kan ik de DA weer halen ivm koliek.

Gaat dat zo hard bij jou?

Citaat:
Hij is nu bezig de palen er in te slaan, daarna gaas er voor, hek er in en klaar is Rob Clown

Ik zal wel een fotootje maken van voor en na Haha!

Ja, ik wil wel een fotootje zien Cheese!

Citaat:
Als ze straks weer 's nachts buiten blijven haal ik de stallen helemaal leeg en doe ik er ook niets meer in. Er liggen toch doorlaatbare rubber matten in, dus mochten ze eens 's nachts op stal gaan vanwege zeer slecht weer, dan hebben ze gewoon pech gehad Knipoog

Ik heb ondoorlaatbare matten, maar heb deze week besloten dat dit najaar er allemaal gaten ingeboord gaan worden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:27

Wij moeten binnenkort ook weer de stal leeghalen. Ze stonden op een laag zand, daaronder zit gewoon beton zonder afvoer. Steeds verversten we een beetje zand als het te goor werd. Als de zooi eruit is moeten ze buiten blijven Lachen. Vinnik niet erg.

Dan is er weer ruimte voor de schuit en gaan we misschien een keertje varen met kees!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 15:37

Arabesk schreef:
Wij moeten binnenkort ook weer de stal leeghalen. Ze stonden op een laag zand, daaronder zit gewoon beton zonder afvoer. Steeds verversten we een beetje zand als het te goor werd. Als de zooi eruit is moeten ze buiten blijven Lachen. Vinnik niet erg.

Dan is er weer ruimte voor de schuit en gaan we misschien een keertje varen met kees!

hihi, ziet het al voor zich:
Afbeelding in de boot Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:47

Met weer een nieuwe vlam. De texelse is afgeserveerd, te bazig. Maar hij heeft alweer een brief naar een ander dametje geschreven Clown Goed dit is wel ff heel offtopic Haha!