Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Oop, de dame van het ijslandse zadel is met me mee geweest op trektocht door de Ahterhoek.![]()
opala schreef:Antheman schreef:Oop, de dame van het ijslandse zadel is met me mee geweest op trektocht door de Ahterhoek.![]()
De wereld is klein
opala schreef:Grappig.
De Merens komt toch ook oorspronkelijk uit Pyreneeën wanneer ik mij niet vergis?
Cookies schreef:nagedacht ja, maar niks kunnen bedenken. ik weet het echt niet.
Cookies schreef:Ik denk zelf dat de hoef (in dit geval de steunsel) geprikkkeld wordt door het regelmatig wegsnijden. En dat er op gereageerd word door sneller te groeien. Als ik kijk hoe snel die hoeven van Rex groeien, ik word er niet goed van.
Margreet schreef:Is wel interessant hoor, echt waar, maar vaak een beetje té diep, ik ben toch iets meer praktisch ingesteld. Maar ik kom wel op m'n plekje hoor, dan maar met een omweg.
Buitenzinnig schreef:Ik heb even razendsnel terug gelezen...
Bram heeft steunsels die om de hele straal heen groeien...flinke jongens van knoerthard materiaal. Het zijn duidelijke steunsels en ze klappen niet om. Nadat ze door Jackie weggesneden zijn, lijkt het wel of ze nog harder groeien en zelfs groter worden (hoger en breder.) Dus ik ga voor de theorie van prikkeling=sneller groeien. Misschien hebben bepaalde types paarden wel standaard van zulke steunsels omdat ze van een bepaalde bodem komen (genetisch 200 jaar geleden bepaald??? Of een stam die dat had??????)
Bram had overigens een rode kneusplek in 1 steunsel zitten......
Hoeven zijn net zo raadselachtig als computers....![]()
Arabesk schreef:Misschien een aardig topic voor alle mensen die het zelf (NB) bekappen in twijfel trekken 'dat kan nooit goed gaan ik laat het liever over aan een deskundig iemand'
viewtopic.php?f=13&t=400949
Arabesk schreef:'k Heb maar even een reactie gegeven in dat topic, ik hoop niet dat bepaalde mensen (we weten wel wie) hier weer op afkomen....
De TS vraagt naar verschillende meningen/inzichten dus ik vond dat ik wel redelijk veilig een reactie kon plaatsen zonder mensen voor het hoofd te stoten hoop ik!