Slaat Linda Parelli hier niet door? Parelli vriendelijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Slaat Linda Parelli hier niet door? Parelli vriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:08

Inconsequentie van wie? Van de man of van Linda Parelli? Je ziet het begin van de sessie, en het einde niet. Dus halve info, hoe eerlijk is dan een hele mening?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:09

Cassidy schreef:
Voordat we in een discussie verzanden over verschil (of niet) tussen opvoeden en corrigeren, is het misschien handig om een ander topic hierover willen openen? Hier kunnen we namelijk heel uitgebreid over discussieren, denk alleen dat er niet zo heel veel ruimte meer is in dit topic, gezien het aantal pagina's.

Aw zo, nee, dan snap ik het, daar moet geen topic over geopend worden. Dat is muggenzifterij over termen. Als je een paard corrigeert ben je een paard aan het opvoeden. Enige verschil is dat het paard geen blank blad meer is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:11

Cassidy schreef:
Inconsequentie van wie? Van de man of van Linda Parelli?

Van beiden. Bij het filmpje moet ik voornamelijk aan een uitspraak denken die jij ook graag aanhaalt en waar ik het helemaal mee eens bent: If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong.
Als ik die quote zou moeten uitleggen aan een paardenleek, zou ik dit filmpje erbij pakken om het te demonstreren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:11

Gini schreef:
Aw zo, nee, dan snap ik het, daar moet geen topic over geopend worden. Dat is muggenzifterij over termen. Als je een paard corrigeert ben je een paard aan het opvoeden. Enige verschil is dat het paard geen blank blad meer is.

Juist. En dingen aanleren gaat makkelijker als verkeerd aangeleerde dingen afleren (als dat al kan). Als er patronen ingeslopen zijn moet je soms wat harder inkomen voordat je gehoord wordt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:13

Gini schreef:
Cassidy schreef:
Inconsequentie van wie? Van de man of van Linda Parelli?

Van beiden. Bij het filmpje moet ik voornamelijk aan een uitspraak denken die jij ook graag aanhaalt en waar ik het helemaal mee eens bent: If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong.
Als ik die quote zou moeten uitleggen aan een paardenleek, zou ik dit filmpje erbij pakken om het te demonstreren.

En als de verkeerde vraag of de vraag verkeerd is gesteld, dan is er nog een quote die ik graag aanhaal:

When training horses, nothing is written in stone. Keep trying until you find something that works.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:13

Cassidy schreef:
Ik gun iedereen zijn eigen mening, en je mag gerust vinden dat dit niets voor je is, maar praat voor jezelf en niet voor een ander en ga dan al helemaal niet met woorden al paardenmishandeling gooien, de Parelli's voor gek verklaren, petities opstarten en wat ik nog meer voor geks langs heb zien komen. En dat alleen al in dit topic.

Ik ben zelf heel leergierig en wil graag weten waarom iets gedaan wordt. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die deze drive niet hebben. My bad.....

Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dat heeft Dani toch niet gezegd, of lees ik nou over iets heen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:15

Geryon, we zijn inmiddels 104 pagina's bezig. Ik zeg niet dat Dani dit heeft gezegd, maar lees voor de lol de eerste pagina's van dit topic even door.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:25

Cassidy schreef:
Geryon, we zijn inmiddels 104 pagina's bezig. Ik zeg niet dat Dani dit heeft gezegd, maar lees voor de lol de eerste pagina's van dit topic even door.

Ik ken het topic al hoor :+

Gezien je op mij reageerde en ik het enkel had over waarom ik de mening van dani niet raar vind, dacht ik dat je het daar over had.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:28

Er is geen reden om je direct aangesproken te voelen, dit was een algemene opmerking. Wat is de reden dat je dit op jezelf betrekt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:33

:? Je plaats een reactie na die van mij en er was verder nog geen andere reactie. Meestal als mensen dat doen, betekent dat, dat ze het dan tegen die persoon hebben. Maar, weet niet hoor.. :')

edit: en ik had het over dani dus dan is het normaal gesproken ook zo dat het dan over die persoon gaat. Maargoed.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:08

Zo filmpje gezien. Vond het maar niks, maar aangezien ik nieuwsgierig ben het complete topic gelezen de afgelopen week incl de meeste filmpjes gezien en heel veel wijzer geworden.

Ben blij dat een aantal van jullie elke keer zo uitgebreid reageerde, zowel met eigen ervaringen als verwijzingen naar andere mensen dan Parelli.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:07

nuscaniels schreef:
Zo filmpje gezien. Vond het maar niks, maar aangezien ik nieuwsgierig ben het complete topic gelezen de afgelopen week incl de meeste filmpjes gezien en heel veel wijzer geworden.

Ben blij dat een aantal van jullie elke keer zo uitgebreid reageerde, zowel met eigen ervaringen als verwijzingen naar andere mensen dan Parelli.

Knap werk, fijn dat je veel hebt opgestoken,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:11

@nuscaniels. Helemaal top dat je je in de materie hebt verdiept en naar mogelijkheid alles hebt bekeken wat je is aangereikt. Hulde. Zoals jij zouden er meer moeten zijn.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:09

@Cassidy
zo kom je nooit op 200 pagina's :D :D :D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:17

Dank jullie wel, vond het ook heel interessant om alles te volgen. Veel dingen die je kan bereiken met Parelli heb ik gelukkig al met mijn paard, sommige dingen kunnen natuurlijk nog beter en daar was ik naar op zoek.
Ook voor mijn shetje die ik pas sinds kort, daar ben ik nog mee aan het uitvogelen wat de beste manier van benaderen is voor hem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:30

BMHP schreef:
@Cassidy
zo kom je nooit op 200 pagina's :D :D :D

Nog een keer 100 pagina's? Liever niet.