Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Voordat we in een discussie verzanden over verschil (of niet) tussen opvoeden en corrigeren, is het misschien handig om een ander topic hierover willen openen? Hier kunnen we namelijk heel uitgebreid over discussieren, denk alleen dat er niet zo heel veel ruimte meer is in dit topic, gezien het aantal pagina's.
Cassidy schreef:Inconsequentie van wie? Van de man of van Linda Parelli?
Gini schreef:Aw zo, nee, dan snap ik het, daar moet geen topic over geopend worden. Dat is muggenzifterij over termen. Als je een paard corrigeert ben je een paard aan het opvoeden. Enige verschil is dat het paard geen blank blad meer is.
Gini schreef:Cassidy schreef:Inconsequentie van wie? Van de man of van Linda Parelli?
Van beiden. Bij het filmpje moet ik voornamelijk aan een uitspraak denken die jij ook graag aanhaalt en waar ik het helemaal mee eens bent: If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong.
Als ik die quote zou moeten uitleggen aan een paardenleek, zou ik dit filmpje erbij pakken om het te demonstreren.
Cassidy schreef:Ik gun iedereen zijn eigen mening, en je mag gerust vinden dat dit niets voor je is, maar praat voor jezelf en niet voor een ander en ga dan al helemaal niet met woorden al paardenmishandeling gooien, de Parelli's voor gek verklaren, petities opstarten en wat ik nog meer voor geks langs heb zien komen. En dat alleen al in dit topic.
Ik ben zelf heel leergierig en wil graag weten waarom iets gedaan wordt. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die deze drive niet hebben. My bad.....
Cassidy schreef:Geryon, we zijn inmiddels 104 pagina's bezig. Ik zeg niet dat Dani dit heeft gezegd, maar lees voor de lol de eerste pagina's van dit topic even door.
nuscaniels schreef:Zo filmpje gezien. Vond het maar niks, maar aangezien ik nieuwsgierig ben het complete topic gelezen de afgelopen week incl de meeste filmpjes gezien en heel veel wijzer geworden.
Ben blij dat een aantal van jullie elke keer zo uitgebreid reageerde, zowel met eigen ervaringen als verwijzingen naar andere mensen dan Parelli.