Wat goed Angela! Wedstrijden zijn leuk, zolang je voor je zelf hebt afgesproken met je paard waarom je mee doet. Ik zou nooit voor de eerste plaats meedoen, dan is de frustratie zo groot.
het hele idee van wedstirjden is toch willen winnen??? Daarom doe ik nooit mee, heb met Morrie 1 x meegedaanmet boomslepen op een boerendag, dat was geen wedstrijd want er viel niets te winnen, meer een demo, maar die boeren hadden toch iets met punten bedacht..... maar ja, Morrie kon het tenminste goed....het was wel de enige keer dat ik meegedaan heb.......voelde me wel bedonderd dat ze toch iets met punten bedacht hadden....
Vroger, toen ik jong was, zo'n 25 jaar geleden, reed ik slipjachten, daar won er niemand, dat kon ik nog net aan (zou ik nu ook nooit meer doen hoor)
mijn idee van wedstrijden rijden is niet om te winnen. Nee, daarvoor heb ik ook teveel zelfkennis. Ik zal nooit winnen, zijn we niet 'goed' genoeg voor. En jij dan Angela, waarom rijd jij wedstrijden?
Misschien wil ik ooit nog wedstrijden rijden, geen idee. Eerst maar eens alles weer durven en zien hoe Keet het doet. Van mij hoeft het niet per se, ik vermaak me nu al dagelijks met wat poetsen, muesli geven en grondwerken
@ Angela, das goed nieuws
@Evita; Hebben wij ook gehad. Alleen dan was het de Fries die een rotklap van de Arabier kreeg, dat beest trapte in één keer allemaal plukken haar en vel eraf, gewoon aan de poetsplek, uit het niéts! Dat doet ze nog steeds, in het weiland. Gelukkig heb ik een paard die verstandig afstand houdt *klop klop
@Wedstrijden: dat je alleen mee kunt doen om te winnen lijkt me onjuist. Je leert hartstikke veel alleen al door naar anderen te kijken. Met kijken alleen leer je al veel, maar als je zelf ook mee doet voel je ook hoe het is (en wat er door de anderen gaat) als je met je paard zo'n proef rijdt, en zo kun je weer beter leren, doordat je het kijken en de eigen ervaring combineert. Maar zelf zal ik waarschijnlijk nooit een dressuurwedstrijd rijden. Vanilla heeft een afschuwelijke hekel aan alles dat aan 'manege' doet denken (logisch als ex-manegepaard): ze hapt zelfs naar meisjes die een cap en rijlaarzen hebben (serieus!!!). En Volare op een manege... nee dat zie ik ook niet zitten.
Ik doe het ook niet om het winnen, althans.. altijd leuk. Maar, hoe is dat gezegde ook alweer? Tijd/leren... Nja, whatever. Zoiets dus. Ik zie wel, is maar eerst kijken hoe de boer het doet met veulens erin stoppen, want als veulen1 succesvol loopt op de keuring wordt ze diezelfde dag ws nog geinsimineert
Getsie, morgen weer naar school. Lekker het 8e, 4 uur thuis, om vervolgens mee weer te gaan voorbereiden op de aankomende toetsweek met maandag en dinsdag lekker Economie, Wiskunde en Geschiedenis. Leuk man !