[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:09

@Morrie Heb je wel eens aan een bildup pad gedacht? Daar kan je inlages in die die bv de voorkant ophogen en dus je zadel recht houden.
Dan gaat hij minder snel naar voren Pling

Ik heb vanochtend met mijn vriendin lekker een rondje gereden, kwamen we een pad tegen dat we helemaal niet kende.
Lekker breed en midden door de bossen Haha!
Je mag er eigenlijk niet komen maar daar hebben wij dus ff sch**t aan Bloos
Lekker gegaloppeerd zonder auto's, honden of whatever tegen te komen OK dan!
Jammer dat waar het pad nog verder gaat balken hangen en het te nat was om het te springen (wat echt wel zou lukken).

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:06

Ik heb vandaag toch zo zalig gereden, heerlijk gewoon.
Ik voelde me zo bevoorecht dat ik in zo'n mooi stukje Nl woon!

Het bos en de hei zijn nu zo gaaf, giel en ik hebben genoten Ja Sommige paden waren amper te zien door de bladeren die erop liggen!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:08

Zo, ben weer thuis.
Fotoshoot ging niet helemaal als gepland, fotografe werd gebeld dat ze zsm op stal moest zijn. Uiteindelijk een halfuurtje bezig geweest. Maar ze komt binnenkort nog een keertje terug om het af te maken Lachen
Daarna nog een lekker ritje gemaakt met Rixta en Ramses, érg geslaagd!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:10

Citaat:
@Morrie Heb je wel eens aan een bildup pad gedacht? Daar kan je inlages in die die bv de voorkant ophogen en dus je zadel recht houden.
Dan gaat hij minder snel naar voren

nee nooit aan gedacht, ik rijd altijd met de originele pads die bij de zadels horen, ik shim niet en doe niet aan dergelijke lapmiddelen. Het past of het past niet en als het niet past, moet ikop zoek naar iets dat past en dat ga ikniet met lapjes en stukjes inlage oplossen

Parelli doet ook zadels shimmen met een soort vilten dingen, ik begin er niet aan.... dat deel van level 2 sla ik gewoon over...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:25

Heb weer mogen genieten van een grondwerksessie at liberty van Rixta met Ramses, prachtig blijft het.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:58

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:28

Kaya had een flinke trap gehad op haar schouder, vel was er helemaal af Bloos Ach gut
Ze had geen last, heb het even afgespoelt en daarna was de zwelling ook al een stuk minder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:33

balen evita, hoeft het niet gehecht te worden?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:33

He bah Evita, wat vervelend. Ach gut Arm paard.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:37

nee het is geen wond, maar een schaafplek. Je ziet precies de hoefafdruk van een fries erop. Ik mocht erop duwen en ze voelde alleen iets irritatie, geen heftige reactie.
Was te verwachten, nieuw paard in de kudde wat ook nog eens dominant is draait op vechten uit. Shaomi had ook al een bijtplek van kaya op haar flank en kaya zelf had een schaafwond op haar heup. Ze zien er een beetje gehavend uit maar ik ben er van overtuigd dat het goed komt. Ze zullen toch met zn allen in het land moeten staan..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:49

zo gaan die dingen. paarden zijn niet voorzichtig met elkaar....

in de groep waar Morrie al 4 jaar staat is nu onrust, de onderdirecteur is de macht aan het grijpen en bijt en slaat vet om zich heen, van de week gaan Morrie en z'n vriend die ook buiten blijft van de winter naar een adere groep, daar zullen ook wel weer klappen gaan vallen en dan over een week gaat ie weer naar een ander groepje op een andere wei.
Een verhuizing heeft zeker een half jaar impact op een paard en dan gaat ie alweer terug.....
morrie krijgt altijd in iedere groep klappen, hij is altijd overal de laagste in rang (hij is net als ik, daarom zijn we zo'n levensgevaarlijke combi)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:00

bij ons trappen de nr 3 en 4 (die staan appart van nr 1 en 2) elkaar ook regelmatig de hersens in... vooral als er eten in het spel is Scheve mond

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:07

Tjonge wat is morrie toch een dier. Hij heeft een soort legendarische uitstraling, alsof zijn ras al lang uitgestorven is, maar hij leeft op de een of andere manier nog. Een soort dinosaurus of zo...

Heb vandaag de hele dag aan een ruif staan knutselen, hij is bijna klaar, helaas waren de schroefjes op. Daarna heb ik met V en V gewandeld, en het ging nog beter dan gisteren! Nu bleef Volare zelfs achter bij Vanilla, we zijn ook langs wat merries gelopen, toen was hij wel even wild, maar niks spannends verder. Echt geweldig, dit scheelt zo veel tijd. Eerst moest ik ze apart wandelen, nu kan het allebei tegelijk Haha!
Alleen ik moet Volare nog leren dat hij ook gaat rennen als ik ga rennen. Want nu blijft hij heel irritant aan het halster hangen... maar dat komt wel goed.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:13

Heb trouwens tegen de pensionklant gezegd dat ze weg moet. Poeh wat was dat moeilijk zeg. Maar gelukkig begreep ze het wel. Wel banketstaaf, het is verder een aardige meid enzo... en die paarden zijn ook superschattig...

Maar goed...
Zoekt er iemand nog een natural stalling? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:16

Leuke foto's, filmpjes en muziekjes allemaal!

Wat vervelend van Kaya's wond. Als je het goed schoongemaakt hebt, zal het wel goedkomen.

Bij ons zijn de merries en veulens weer verweid. Ze hebben weer een enorme lap gras tot hun beschikking.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:17

Wat vinden jullie trouwens van dit? Ik vind het wat dubieus...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:23

Tja ik weet het niet Jovi. Het lijkt mij dat er toch echt wat ergs geweest moet zijn. Ze woonde een eind van de opfok af dus zou nooit op tijd hebben kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:27

Nee, dat niet. Maar het is toch niet normaal dat ze niet meteen gebèld is. Ze hadden toch meteen kunnen bellen nadat ze de DA gebeld hadden? En ook op het moment dat de keuze gemaakt moest worden?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:34

En dan? Dan was ze als een gek in de auto gesprongen en was er heen gescheurd. Mischien is dat een afweging geweest?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:34

Idd een raar verhaal!
Ik zou zelf trouwens nooit een topic openen als ik zoiets meemaakte... dan krijg je allemaal penny's die je totaal niet kent die opeens heel meelevend: "wat erg!" gaan roepen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:38

@Morrie: volgens mij is de kat die vlucht de blinde kat (de meest witte dus)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:41

Ik ben net terug van mijn eerste wedstrijd. We hebben heerlijk gereden. 174 en 169 punten, dus geen winstpunt, maar ach, daar gingen we ook niet voor Lachen . Wit was echt super braaf, en heeft de proef netjes gelopen. Hij viel wel terug uit de galop, maar geen gekke sprongen. Verder moest ik van de jury meer contact met mijn teugels houden en Wit actiever houden, maar ik was zelf eigenlijk wel tevreden dat ie zo relaxed liep Haha! .

Al met al heeeeeeel tevreden dus! Dit gaan we vaker doen! Volgens mij vond Wit het namelijk ook leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:42

Leuk Angela! Da's een goeie start!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:43

wat goed angela! het gaat ook niet om de punten maar om je eigen gevoel! super hoor Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:57

arno8 schreef:
@Morrie: volgens mij is de kat die vlucht de blinde kat (de meest witte dus)

nee, mis, je mag nog 1 x raden Clown

ik zou nooit "zomaar"met wat voor wedstrijd dan ook meedoen, als ik met een wedstrijd mee zou doen, zou ik maar voor 1 plaats gaan: de eerste en anders zou ik nooit mee willen doen..... dan zie ik er absoluut de lol niet van in..... met m'n dieren zou ik sowieso nooit aan een wedstrijd meedoen, of het zou moeten zijn hoe lekker ze eten of slapen.... Slapen Vork