Voor veel paarden zou het dus veel fijner zijn, maar de jouwe wil gewoon Spartaans leven, begrijp ik

Subliem beest.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Ik moet wel lachen om jullie
Vooral om het paard van Welshcobfan.
De discussie is wel weer vriendelijk geworden, zeg
pmarena schreef:Lusitana : bedoel je echt mij , of bedoel je Nadya
Nadya schreef:Yamcha, mijn paard heeft heel duidelijk aangegeven liever in de regen en de (gedeeltelijke) blub te staan i.p.v. op stal. Dat heb ik de laatste maanden wel moeten inzien. Zijn hoeven droogden zelfs uit op stal (mijn paard doet het het beste op natte grond). Heb ik dan zo'n enorm bijzonder paard qua behoeftes?
LauraMc schreef:Maar met pensioen sturen betekend toch niet autoamtisch dat het paard vergeten wordt? Ik ken genoeg oude paardjes waar niet meer op gereden word maar waar wel lekker mee geknuffled/gewandeld wordt en dergelijke.
Ik ben het met je eens over euthanasie; een dier dat pijn heeft moet gewoon ingeslapen worden, dat is het beste voor hem.
superwoman schreef:Yamcha schreef:Ik moet wel lachen om jullie
Vooral om het paard van Welshcobfan.
De discussie is wel weer vriendelijk geworden, zeg
Ik denk dat de mensen in dit forum erg bezig zijn met de gezondheid en het welzijn van hun paard. Dan kan ik allleen maar achter die personen staan. (alleen niet wanneer de mensen achter 1 methode staan en niet open staan voor andere)
Nadya schreef:Wil ook helemaal geen ruzie, hoor.![]()
We willen allemaal het beste voor onze paarden, toch?
Lusitana schreef:Ik zeg niet dat je paarden zomaar in moet laten slapen.
Paarden die niet meer beter worden en pijn hebben in laten slapen,
en paarden die niet gebruikt worden niet aan hun lot over laten (de wei insturen en er niet meer naar omkijken). Twee verschillenden dingen.
Nadya schreef:En Dani, ik heb zelf nog nooit een paard zien vechten, hoor. Dat is gewoon een kwestie van een goede verdoving geven van tevoren. Bij een operatie gaan ze toch ook niet vechten? Dan doe je als DA toch iets fout, denk ik, als dat wel gebeurt.
Nadya schreef:En Dani, ik heb zelf nog nooit een paard zien vechten, hoor. Dat is gewoon een kwestie van een goede verdoving geven van tevoren. Bij een operatie gaan ze toch ook niet vechten? Dan doe je als DA toch iets fout, denk ik, als dat wel gebeurt.
Dani62 schreef:Ik ook niet hoor, gelukkig niet. Maar die verhalen zijn er wel. Zie bovenstaand verhaal van superwoman bv.
Maar misschien schrikken mensen wel gewoon van de laatste stuiptrekkingen ofzo. Ik weet het niet.