Waarom laten naturals de normals niet in hun waarde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arnjojo

Re: Waarom laten naturals de normals niet in hun waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:45

moniekk schreef:
iedereen zn eigen wereld iedereen zn eigen ding Knipoog
je moet t alleen van elkaar accepteren dat iedereen anders om gaat met t paard..
zet 2 dressuur ruiters langs elkaar zelfs dan zal de omgang/het rijden verschillend zijn.
iedereen heeft een eigen visie met eigen doelen die ze dus op hun eigen manier na streven..
dus dit topic zal een eindeloze discussie blijven.. t heeft geen zin als iedereen nou gewoon iedereen in zijn waarde laat... pas als iemand om feedback vraagt mag dit gegeven worden door iedereen, zowel door de 'naturels' als 'normals' dat verbreed de horizon, en wat je met de feedback doet is nog altijd de keuze van de feedback vrager..

Idd helemaal mee eens!! En het welzijn van het paard is het aller belangrijkste!!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:45

arnjojo schreef:
Nogmaals ik ben geen NATURAL!!!

Goed voor jou, je kan ook niet spellen én schijnbaar je fatsoen niet houden, verder wel iets constructiefs bij te dragen aan dit topic?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:46

Er komt toch niet weer een hele discussie? Huilen van het lachen

Het ene paard staat op stal en het andere paard buiten. Boeiend!

knooopje

runningkawa schreef:
En nu besluit ik niet meer te reageren voordat die jojo uit gejojo't is en zich gaat gedragen...

Duidelijk dus waar de normals tegen aan lopen....
Kortzichtigeheid ten top... jakkes

ik had het ook al opgegeven is een gebed zonder eind

Twiggy2008

_rosita_ schreef:
Overigens ging het al eerder weer de kant op van 'lekker in een stal wind en regenvrij, met een heerlijke bak eten' of iets dergelijks... Jammer, het kan ook zonder zo te oordelen.

En 'ik heb mijn paarden lief'..... Ja, en ik heb mijn paard niet lief??? Clown
Daar viel ik dus ook even over. Normals miepen altijd over dat naturals altijd zo hoog opgeven over hoe goed zij voor hun paarden zijn. En in dit soort teksten lees ik precies hetzelfde. Alleen mag je daar blijkbaar niets over zeggen. Verward

Ik heb mijn paard dus niet lief, want ik laat hem in dit weer in zijn vertrouwde kudde in zijn natuurgebied staan. Clown
God, was ik net op een fijn punt in deze discussie op de vorige pagina, maar helaas is het moment weer voorbij. Scheve mond

Eindeloze discussie, ik denk dat ik maar eens lekker tegen mijn vriendje op de bank kruip met een lekker stuk eigengemaakte appeltaart met heel veel slagroom. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 10-03-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:47

arnjojo schreef:
Wat is er mis met naturals? Jullie mutsen kunnen er nog veel van leren!!! Lekker trekken aan dat bit, de grootste sporen die bestaan, lekker hard meppen met die zweep. Daar wordt je paard alleen maar beter van toch?? Leer is fatsoenlijk rijden! Zonder trekken, slaan en schoppen!! Die "naturals"volgens jullie doen het 10x beter!! Hun weten tenminste met hun paard om te gaan. Vertrouwen opbouwen, liefde krijgen van beide kanten! Kijk is wat je paardje dan allemaal voor je doet!!

Dáár gaan we dus weer. Een normal trekt per definitie aan het bit, prikt met sporen, mept zo hard mogelijk.

Met een bit kun je schade aan richten - bitloos kun je schade aanrichten.
Met sporen kun je flink prikken - zonder sporen kun je lekker hard stampen.

Jij denkt dus dat iedere natural met een paard om kan gaan? Denk je dat mijn paard nog maar íets voor me doet als ik hem afransel? Hehe dat geloof ik dus niet he, en ik probeer het ook niet uit.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:48

Pensionnetje schreef:
katiavl schreef:
Yep, en als we dan ook nog extra soft voor onze paarden worden, we ze geen duidelijke regels geven, waardoor paarden onzeker kunnen worden en dus gestressed. we ze 24/24 buiten houden, dik in de wintervacht gaan rijden en daarna hoppah zo weer de wei in. We ze natuurlijk bekappen en vooral geen ijzers onder geven ook al zegt de dierenarts en hoefsmid dat het toch echt verstandiger is, dat als het paard er bitloos in een blinde paniek van tussen gaat, hij net zolang aan zn kop getrokken moet worden totdat zijn neusbeen gekneusd is, nee....Kijk, ook wij kunnen met vooroordelen komen. Maar dat mag niet..want dan zijn we niet vriendelijk, niet aardig.

Alles heeft twee kanten, probeer het van beide zijdes te zien en filtreer er het voor jouw meest passende bij. Laat voor de rest iedereen in zijn waarde. Modder gooien is zo gemakkeijk, iemand iets leren een stuk moeilijker.

Jammer dat je eerst weer begint met hoe goed jullie wel weer neit zijn. Het volgende stuk: daarom ben ik ook een mengelmoes van de twee types. MOdder gooien is zielig, iemand iets willen leren vind ik super. Ligt het niet in je aard kun je daar eerlijk over zijn

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:48

Gadver Pensionnetje....
Jij blijft ook maar strooien met je vooroordelen hoe geweldig 'wij' zijn en hoe slecht 'jullie' blegh.

Ik ben ook uit dit topic tot er weer normaal gereageerd kan worden.
Dit soort dingen waren al uitgekauwd en nee hoor... daar komt het weer!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:48

Udella schreef:

Het loopt weer een beetje uit op een discussie wat er nou beter is. maar ik opende het topic omdat ik het een beetje zat ben dat mensen me telkens proberen te bekeren tot het natural worden.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:50

Nou, ik herken er wel wat in, en wat denk je van de veelgebruikte opmerking: Ik kan je grondwerk aanraden, grondwerk kan je helpen. grondwerk dit, grondwerk dat....

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:53

Die discusies jammer hoor. Ik ga er niet op in. Je moet je door niemand om laten praten en gewoon je eigen ding doen. Belangrijk dat je achter je eigen keuzes staat! Het welzijn van de dieren is zo belangrijk. Dat is het enige wat ik wil zeggen. Trekken, plukken, stampen, schoppen en nog meer dingen die mensen zeggen, waarom? het is niet nodig. Respecteer je paard respecteerd hij jouw! IEdereen veel plezier met zijn/haar paardje. Groetjes

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:55

Pensionnetje schreef:
Van mensen die soort uitspraken neerzetten kan én wil ik niets leren. Generaliserend gedrag, volstrekt niet onderbouwd. Ik kan me niet herinneren dat ik of mijn leerlingen de paarden met grote sporen rijden, ze in de mond rukken en trekken of lekker hard mep met de zweep. Ik zet ze inderdaad niet in de stromende regen dagen achtereen buiten...nee, ik heb mijn paarden lief en zet ze lekker droog binnen. En vandaag met deze storm waren ze me wederom dankbaar. Lekker, warm en windvrij op stal dik in het stro met een heerlijk geurende de bak warme slobber.
Zo gaan wij met onze paarden om....in en in slecht!!! Toch?

Mijn paarden staan nu midden in de wei te dagdromen in de storm en regen, ik kom net van ze vandaan. Alsjeblieft vertel me, ben ik nu een slecht persoon omdat ik ze geen heerlijk warm stalletje kan bieden? (wat ze zelf vreselijk vinden) Ze hebben de gelegenheid om droog te staan en om te schuilen, maar ze vertikken het. Mij best, de paarden moeten het zelf weten, het zijn immers geen mensen en hebben andere behoeftes.

Trouwens, verder heeft een paard het liever koud dan warm voor als je het nog niet wist.
Nogmaals, paarden in een stal vind ik helemaal niet erg. Maar dan om dit te zeggen dat ze nu in een heerlijke dik pak stro staan, en dat ze je zo dankbaar zijn dat ze nu niet in de storm hoeven te staan vind ik een beetje té.. Voel me hierdoor wel aangesproken eerlijk gezegd.

Vroeger heb ik paarden ook altijd op stal gehad, maar jij hebt gewoon geen greintje respect voor andere mensen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:56

CleovG schreef:
Udella schreef:

Het loopt weer een beetje uit op een discussie wat er nou beter is. maar ik opende het topic omdat ik het een beetje zat ben dat mensen me telkens proberen te bekeren tot het natural worden.

Laat het los, lees deze reactie's en leg ze meteen naast je neer.
Blijf bij je eigen standpunt en laat je niet bekeren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:57

CleovG schreef:
Udella schreef:

Hee hee hee, het werkt altijd 2 kanten op hoor, want het lijkt nu net of je jezelf boven een ander stelt op deze manier door te zeggen, bekeren tot natural.
Maar andersom gebeurt het ook, de naturals nemen zeker de overhand ben ik met je eens, maar de bedoeling erachter is vaak niet zo verkeerd als het misschien overkomt!
Ik snap je doelstelling wel en ik ben ook zeker -niet- de beste verwoorder (wordt steeds bewuster), maar zullen we gewoon met elkaar over onze woordkeuze gaan nadenken?
Dat scheelt een hoop ergenissen naar elkaar toe!
Ik begin het nu ook een beetje beu te worden, hoe lang deze discussie nu aanhoudt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:57

We zijn weer lekker bezig hier zeg! Waarom moet het altijd zo gaan? Laat toch iedereen in zijn waarde. Ben je het er niet mee eens nou jammer dan! Kom op zeg stelletje kleuters! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:02

*zucht* weer zo'n topic?
Enfin, ik ben het er wel een beetje mee eens eerlijk gezegd. Wij mogen de naturals niet over een kam scheren, maar ik heb al redelijk vaak een topic gezien waar de 'normals' een hele lading naturals over zich heen krijgen die het er niet mee eens zijn. Bovendien is het wel zo'n beetje een feit, dat de normals gelijk als 'slecht' 'gemeen' worden gezien. Terwijl zij de naturals goed moeten behandelen en gelijk moeten geven, omdat ze anders een rel krijgen Knipoog Ik zou zeggen, laat elkaar met rust óf wees vrienden Clown En dat zeg ik als 'logical'. Mocht ik in een hokje gestopt moeten worden.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:04

Ik zie nu een natural voor me die a la darth vader zegt: Normal...come over to the darksiiiideeee!

Wat een gerel hier, zonde van de mogelijkheid om vooroordelen uit de wereld te helpen. Leven en laten leven zegt mijn moeder altijd

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:05

Citaat:
Die discusies jammer hoor. Ik ga er niet op in. Je moet je door niemand om laten praten en gewoon je eigen ding doen. Belangrijk dat je achter je eigen keuzes staat! Het welzijn van de dieren is zo belangrijk. Dat is het enige wat ik wil zeggen. Trekken, plukken, stampen, schoppen en nog meer dingen die mensen zeggen, waarom? het is niet nodig. Respecteer je paard respecteerd hij jouw! IEdereen veel plezier met zijn/haar paardje. Groetjes

Oh ja nu ineens wel Knipoog net waren we nog meppende mishandelende musten dacht ik toch echt te lezen. Even een feitje JIJ was diegene die het vuur aanwakkerde met je onbeschofte tekst. Natural of niet, je hebt grotendeels bijgedragen aan het verzieken van een beschaaft topic. Well done Koe

Anyway ik ben er ook weg van, want dit krijgt een beetje een te hoog: welles nietes gehalte.

Laatste wat ik zeg is : RESPECT voor andere dat is wat veel mensen missen, helaas.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:11

MarcoBorsato schreef:
Ik zie nu een natural voor me die a la darth vader zegt: Normal...come over to the darksiiiideeee!

ROFL ROFL ROFL

En dan die Tink van mij die er als JarJar Blinks omheen rent Clown

Whoehaaaaaa!!! Meesterlijk gevonden!!! Die quote wil ik in mijn onderschrift.... (mag dat? Knipoog )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:14

BitchyWitchy schreef:
MarcoBorsato schreef:

ROFL ROFL ROFL

En dan die Tink van mij die er als JarJar Blinks omheen rent Clown

Whoehaaaaaa!!! Meesterlijk gevonden!!! Die quote wil ik in mijn onderschrift.... (mag dat? Knipoog )

Haha ja van mij wel hoor Cool

EDIT: met een speciaal bedankje aan mij erbij hoor Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:14

Nadya schreef:
Ik snap ook niet wat ik fout zou doen, als mijn paard toevallig met dit weer wel buiten staat. Hij wordt stapelgestoord als 'ie opgesloten staat en hij maalt niet om een storm met wat regen. Het interesseert hem helemaal niets, iets wat ik helaas niet kan zeggen als hij op stal staat.
Jammer om te lezen dat mensen denken dat ze zoveel beter voor hun paard zijn, omdat hun dier toevallig wel op stal staat. Verward

uhh mijn paarden stonden vandaag ook gewoon buiten hoor.. wel met behoorlijke tegenzin Ja

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:16

Wat een gerel hier, zonde van de mogelijkheid om vooroordelen uit de wereld te helpen. Leven en laten leven zegt mijn moeder altijd[/quote]

Danku, zo d8 ik er ook over.
Ik vraag me af wat ik ben. Mijn paard staat 24/7 buiten, zonder deken. Ik rijd met bit en boomzadel en peesbeschermers. Ze heeft de ene helft van het jaar ijzers en de andere helft niet. Om het extra moeilijk te maken ik voer geen krachtvoer en doe heel veel grondwerk.
Raaaaaaaaaraaaaaaa...

Dit soort topics zijn echt zonde. Laat iedereen lekker in zn waarde. Beide uitersten zijn slecht. Dat is vaker met extremen.
Ik sta op een stal met naturals en niet naturals zoals jullie ze willen noemen. Gaat allemaal prima. Iedereen respecteert elkaar. Ik zit in een zeer gezellig HK topic over onze halflingers. Allemaal verschillende mensen, van dressuurmutsen tot westen van natural tot niet natural. En leuk dat we het daar hebben. Er is niet eens discussie over.
Mensen kijk eens wat verder dan je neus lang is. Kijk naar je paard en kies wat voor hem het beste is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:17

Het gaat niet om het bekéren van normals naar 'natural'. Het gaat erom mensen bewust te maken van een meer paardgerichte manier van huisvesten, voeden, rijden en omgaan, die het welzijn van een paard ten goede komt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:18

Citaat:
Het gaat niet om het bekéren van normals naar 'natural'. Het gaat erom mensen bewust te maken van een meer paardgerichte manier van huisvesten, voeden, rijden en omgaan, die het welzijn van een paard ten goede komt.

dus in jouw ogen natural Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 22:20

Arabesk schreef:

En dát ben ik dus spuug en spuug zat. Je plaatst genoeg berichten over hoe geweldig natural is, heel je profiel staat ermee vol. Ik snap dus ondertussen wel dat het ook anders kan dan normal en het feit dat ik nog steeds geen natural ben wil dus zeggen dat ik er voor GEKOZEN heb om normal te blijven.