Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik vind dat elke ruiter de kans moet krijgen om te laten zien wat ze kunnen, bit of bitloos
Voelde me een heel klein beetje aangevallen net haha. aerdenhout1 schreef:O ...div. topics. Niet hier, daar heb je gelijk in, vandaar ook...dat moest er even uit.
Maar nu ik toch aan het typen ben...ik wil eigenlijk wel een bitloos paard zien die vw nw loopt en vanuit daar naar de oprichting gereden wordt. Of is dat te veel gevraagd????.
aerdenhout1 schreef:Dani62 schreef:De meeste bitloze ruiters rijden ook niet zoals 'jullie' het graag zien..
Inderdaad!! Maar ondertussen wel blijven schreeuwen dat het BELACHELIJK is dat je niet bitloos mag starten in de dressuur.
( sorrie...moest er even uit.)
ShannaY schreef:Daar vraag ik nu ook al 2 pagina's om, maar dan moet ik "wel eerst zelf wat plaatsen", dat heb ik nu gedaan, dus nu wacht ik op precies hetzelfde plaatje, maar dan bitloos.
MysticTinker schreef:Met een bit zou je een paard nog kunnen omtrekken als het echt gevaarlijk wordt. Maarja als een paard op hol slaat werkt dat misschien inderdaad ook niet meer. Maar ik denk dat het ook vooral het gevoel is dat je een duidelijke rem hebt, daardoor gaan mensen zekerder op het paard zitten, en dat voelt zo'n paard ook aan
aerdenhout1 schreef:Dani62 schreef:De meeste bitloze ruiters rijden ook niet zoals 'jullie' het graag zien.. ;
Inderdaad!! Maar ondertussen wel blijven schreeuwen dat het BELACHELIJK is dat je niet bitloos mag starten in de dressuur.
( sorrie...moest er even uit.)
Inderdaad heb je gelijk in er zijn bitloze ruiters die graag zouden willen starten in de dressuur, weet overigens ook niet of het hier gezegt is.
Maar over het algemeen denk ik dat ik het toch eens ben met @Dani62 dat bitloze ruiters anders rijden, het is een hele andere vorm van sport uiteraard de ruiters die bitloos willen starten uitgesloten.
ShannaY schreef:@ Blensik, ik doel eigenlijk op de bitloze mensen die het allemaal beter weten, en wij-slecht-volk-als-wedstrijdrijders- met het vingertje bewijzen dat we slecht bezig zijn etc.
upanddown schreef:Als zij dan met zoiets totaal anders bezig zijn dan 'WIJ', dan moet iemand mij toch eens gaan uitleggen wat nou het probleem is aan het feit dat 'wij' met 'onze' manier van rijden er wel een bit in hangen.

blensink schreef:ShannaY schreef:@ Blensik, ik doel eigenlijk op de bitloze mensen die het allemaal beter weten, en wij-slecht-volk-als-wedstrijdrijders- met het vingertje bewijzen dat we slecht bezig zijn etc.
Maar zitten die dan wel hier in dit topic?
superwoman schreef:MysticTinker schreef:Met een bit zou je een paard nog kunnen omtrekken als het echt gevaarlijk wordt. Maarja als een paard op hol slaat werkt dat misschien inderdaad ook niet meer. Maar ik denk dat het ook vooral het gevoel is dat je een duidelijke rem hebt, daardoor gaan mensen zekerder op het paard zitten, en dat voelt zo'n paard ook aan
Maar met zo'n gevoel (angst) zit je dus duidelijk OP het paard en ben je niet samen aan het rijden MET je paard. Bit heeft daar imo niks mee te maken, maar met een stukje angst van jezelf.
Dan heb ik het weer over mensen met paarden en niet over paardenmensen....
En dat is precies wat ik het gevoel heb waarom sommige denken dat bitloos hét is , omdat ze eindelijk het paard en zichzelf moeten gaan vertrouwen. Terwijl dat ook met bit zo hoort te zijn.
ShannaY schreef:Oh ja wel hoor, heel fanatiek, totdat ik om dit soort foto's vroeg.
aerdenhout1 schreef:En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.
.
ShannaY schreef:aerdenhout1 schreef:En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.
Dat schreeuw ik nu al 2 jaar. Als je natural wilt zijn, doe het dan goed, en houd helemaal geen paard, maar stuur hem naar een natuurgebied, en ga er niet op rijden. Laat hem maar back to his roots gaan.
Ik vergelijk die naturals een beetje met dikke mensen die willen afvallen.
Ipv dat ze helemaal geen chips meer eten, eten ze light chips, omdat ze denken dat dat scheelt.
Onzin natuurlijk, eet het dan gewoon helemaal niet.
ShannaY schreef:aerdenhout1 schreef:En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.
Dat schreeuw ik nu al 2 jaar. Als je natural wilt zijn, doe het dan goed, en houd helemaal geen paard, maar stuur hem naar een natuurgebied, en ga er niet op rijden. Laat hem maar back to his roots gaan.
Ik vergelijk die naturals een beetje met dikke mensen die willen afvallen.
Ipv dat ze helemaal geen chips meer eten, eten ze light chips, omdat ze denken dat dat scheelt.
Onzin natuurlijk, eet het dan gewoon helemaal niet.
maar een feit voor mij is dat ze niet blij zou zijn met 24-7 weiland aerdenhout1 schreef:En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.