Is dit nou echt zo slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Re: Is dit nou echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:00

Ehm, wie schreeuwt dat? Ik volg het even niet meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:04

Geen idee wie dat heeft geroepen, heb een aantal pagina's gemist Tong uitsteken Maar ik vind dat elke ruiter de kans moet krijgen om te laten zien wat ze kunnen, bit of bitloos Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:04

O ...div. topics. Niet hier, daar heb je gelijk in, vandaar ook...dat moest er even uit.
Maar nu ik toch aan het typen ben...ik wil eigenlijk wel een bitloos paard zien die vw nw loopt en vanuit daar naar de oprichting gereden wordt. Of is dat te veel gevraagd????.

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:06

Wacht even. Ben je het nou wél eens met wat ik zeg of niet? Vork Voelde me een heel klein beetje aangevallen net haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

aerdenhout1 schreef:
O ...div. topics. Niet hier, daar heb je gelijk in, vandaar ook...dat moest er even uit.
Maar nu ik toch aan het typen ben...ik wil eigenlijk wel een bitloos paard zien die vw nw loopt en vanuit daar naar de oprichting gereden wordt. Of is dat te veel gevraagd????.

Daar vraag ik nu ook al 2 pagina's om, maar dan moet ik "wel eerst zelf wat plaatsen", dat heb ik nu gedaan, dus nu wacht ik op precies hetzelfde plaatje, maar dan bitloos.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

aerdenhout1 schreef:
Dani62 schreef:
De meeste bitloze ruiters rijden ook niet zoals 'jullie' het graag zien.. Knipoog

Inderdaad!! Maar ondertussen wel blijven schreeuwen dat het BELACHELIJK is dat je niet bitloos mag starten in de dressuur.
( sorrie...moest er even uit.)

Inderdaad heb je gelijk in er zijn bitloze ruiters die graag zouden willen starten in de dressuur, weet overigens ook niet of het hier gezegt is.
Maar over het algemeen denk ik dat ik het toch eens ben met @Dani62 dat bitloze ruiters anders rijden, het is een hele andere vorm van sport uiteraard de ruiters die bitloos willen starten uitgesloten.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:14

ShannaY schreef:
Daar vraag ik nu ook al 2 pagina's om, maar dan moet ik "wel eerst zelf wat plaatsen", dat heb ik nu gedaan, dus nu wacht ik op precies hetzelfde plaatje, maar dan bitloos.

Maar dan heb je toch de zogenaamde bitloze dressurruiters voor nodig?
Ik als lalalala, hobbel maar wat rond ruiter kan je daar dus echt niet aan helpen hoe graag je ook wilt.
Ik weet ook idd niet of het daadwerkelijk mogelijk is.
Hopelijk komt er iemand voorbij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:14

MysticTinker schreef:
Met een bit zou je een paard nog kunnen omtrekken als het echt gevaarlijk wordt. Maarja als een paard op hol slaat werkt dat misschien inderdaad ook niet meer. Maar ik denk dat het ook vooral het gevoel is dat je een duidelijke rem hebt, daardoor gaan mensen zekerder op het paard zitten, en dat voelt zo'n paard ook aan

Maar met zo'n gevoel (angst) zit je dus duidelijk OP het paard en ben je niet samen aan het rijden MET je paard. Bit heeft daar imo niks mee te maken, maar met een stukje angst van jezelf.
Dan heb ik het weer over mensen met paarden en niet over paardenmensen....

En dat is precies wat ik het gevoel heb waarom sommige denken dat bitloos hét is , omdat ze eindelijk het paard en zichzelf moeten gaan vertrouwen. Terwijl dat ook met bit zo hoort te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:19

@ Blensik, ik doel eigenlijk op de bitloze mensen die het allemaal beter weten, en wij-slecht-volk-als-wedstrijdrijders- met het vingertje bewijzen dat we slecht bezig zijn etc.

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:21

aerdenhout1 schreef:
Dani62 schreef:
De meeste bitloze ruiters rijden ook niet zoals 'jullie' het graag zien.. ;

Inderdaad!! Maar ondertussen wel blijven schreeuwen dat het BELACHELIJK is dat je niet bitloos mag starten in de dressuur.
( sorrie...moest er even uit.)

Inderdaad heb je gelijk in er zijn bitloze ruiters die graag zouden willen starten in de dressuur, weet overigens ook niet of het hier gezegt is.
Maar over het algemeen denk ik dat ik het toch eens ben met @Dani62 dat bitloze ruiters anders rijden, het is een hele andere vorm van sport uiteraard de ruiters die bitloos willen starten uitgesloten.

Als zij dan met zoiets totaal anders bezig zijn dan 'WIJ', dan moet iemand mij toch eens gaan uitleggen wat nou het probleem is aan het feit dat 'wij' met 'onze' manier van rijden er wel een bit in hangen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:22

ShannaY schreef:
@ Blensik, ik doel eigenlijk op de bitloze mensen die het allemaal beter weten, en wij-slecht-volk-als-wedstrijdrijders- met het vingertje bewijzen dat we slecht bezig zijn etc.

Maar zitten die dan wel hier in dit topic?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:24

upanddown schreef:
Als zij dan met zoiets totaal anders bezig zijn dan 'WIJ', dan moet iemand mij toch eens gaan uitleggen wat nou het probleem is aan het feit dat 'wij' met 'onze' manier van rijden er wel een bit in hangen.

omdat
1) een bit niet natuurlijk is
2) het bit een pijnprikkel geeft
3) sommige wel denken dat ze met hezelfde bezig zijn
ehh dat was het dacht ik..., ander topic helpt ook Knipoog
[HAR] Wat een bit aanricht in paardenmond en -lichaam

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:25

Ik val sowieso helemaal niemand aan, want ik vind dat iedereen lekker met z'n paard moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Ik kan div. van mijn paarden ook bit en zadelloos rondsturen en er zelfs een knappe zijgang uit krijgen. Maar ik rij ze normaal wel met bit en zadel. Ik ben geen NH er, maar gebruik al zolang ik paarden heb de dingen die de NHers tegenwoordig een mooi woord hebben gegeven. Ik ben het dus met je eens dat ze soms een tikkie te ver gaan in het proberen een ander te overtuigen dat HUN manier de beste is. Gelukkig lang niet iedereen hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:27

blensink schreef:
ShannaY schreef:

Maar zitten die dan wel hier in dit topic?

Oh ja wel hoor, heel fanatiek, totdat ik om dit soort foto's vroeg.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:28

superwoman schreef:
MysticTinker schreef:
Met een bit zou je een paard nog kunnen omtrekken als het echt gevaarlijk wordt. Maarja als een paard op hol slaat werkt dat misschien inderdaad ook niet meer. Maar ik denk dat het ook vooral het gevoel is dat je een duidelijke rem hebt, daardoor gaan mensen zekerder op het paard zitten, en dat voelt zo'n paard ook aan

Maar met zo'n gevoel (angst) zit je dus duidelijk OP het paard en ben je niet samen aan het rijden MET je paard. Bit heeft daar imo niks mee te maken, maar met een stukje angst van jezelf.
Dan heb ik het weer over mensen met paarden en niet over paardenmensen....

En dat is precies wat ik het gevoel heb waarom sommige denken dat bitloos hét is , omdat ze eindelijk het paard en zichzelf moeten gaan vertrouwen. Terwijl dat ook met bit zo hoort te zijn.

Whahahah, ik vind het wel leuk verzonnen (in mijn geval geldt het overigens niet). Maar denk wel dat er een kern van waarheid inzit.
Evenals dat ik altijd mensen op en nieuw paard zie stappen met of zonder bit dat ze gelijk de teugels zo kort mogelijk nemen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:28

En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:29

ShannaY schreef:
Oh ja wel hoor, heel fanatiek, totdat ik om dit soort foto's vroeg.

Oh oke dan, dat heb ik gemist. Sorry ga maar even terug lezen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:32

aerdenhout1 schreef:
En een bit mag dan niet naturel zijn...dan moet je ook niet OP een paard gaan zitten, want dat is ZEKER niet naturel.

Dat schreeuw ik nu al 2 jaar. Als je natural wilt zijn, doe het dan goed, en houd helemaal geen paard, maar stuur hem naar een natuurgebied, en ga er niet op rijden. Laat hem maar back to his roots gaan.

Ik vergelijk die naturals een beetje met mensen die willen afvallen.

Ipv dat ze helemaal geen chips meer eten, eten ze light chips, omdat ze denken dat dat scheelt.
Onzin natuurlijk, eet het dan gewoon helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-08 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:33

ja blensink Haha! Ja .

Ik geloof toch al dat er in dit topic nu geen mensen zitten die (fel) tegen het bit zijn. Net zoals er geen mensen zitten die tegen bitloos rijden zijn.

Het valt me gewoon op dat VAAK de bitloze ruiters geen paardenmensen zijn maar mensen met paarden die ook graag paardenmensen willen zijn. Paardenfluisteraars zijn niet voor niets zo nodig. Degene die doordraaien zijn gewoon vervelend Haha!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:36

ShannaY schreef:
aerdenhout1 schreef:

Dat schreeuw ik nu al 2 jaar. Als je natural wilt zijn, doe het dan goed, en houd helemaal geen paard, maar stuur hem naar een natuurgebied, en ga er niet op rijden. Laat hem maar back to his roots gaan.

Ik vergelijk die naturals een beetje met dikke mensen die willen afvallen.

Ipv dat ze helemaal geen chips meer eten, eten ze light chips, omdat ze denken dat dat scheelt.

Amen Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:36

ShannaY schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik vergelijk die naturals een beetje met dikke mensen die willen afvallen.

whahahahahahahahahahahaha
Ik geloof ook niet in naturals - je moet par paard kijken wat hij nodig heeft. 1 van mijn paarden gaat graag op wedstrijd, dat is gewoon te zien, Ze heeft een hekel aan vieze voeten en kou... Misschien te ver doorgefokt Haha! maar een feit voor mij is dat ze niet blij zou zijn met 24-7 weiland

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:37

aerdenhout1 schreef:

Ben ik zeker met je eens, ik heb geen idee in welk hokje ik hoor (probeer alleen maar elke dag weer te genieten en dingen te doen met mijn paard, die ik denk dat zij leuk vind en natuurlijk wat ik leuk vind), als ik ga rijden lijkt ze het leuk te vinden en sterker nog het lijkt alsof ze niet merkt dat ze iemand op haar rug heeft.
Ze is heel erg met de natuur verbonden en ze is super nieuwsgierig daarom gaan we ook vaak samen op pad, ze eet onderweg en niets van werken zoals bv dressuurpaarden.
Wel moet ze hele bergen op en af klimmen en leggen kilometers af dus in verhouding is ze evenals een dressuurpaard aardig aan het werk, alleen een tikkeltje anders minder spanning misschien is dat het juiste woord.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:39

blensink OK dan!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:42

En dat is nu precies waarom we paarden hebben...plezier MET je paard! Jij vind dat in een lekkere buitenrit en een ander vind dat om zijn paard dressuurmatig beter te maken, of steeds een beetje hoger te springen of wat dan ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:44

O en de ECHTE paardenmensen hebben al heel snel door hoe een paard zich voelt en waar de grens ligt.