NH tegen HH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: NH tegen HH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:38

vind deze film van hem wel meer mooi om te zien. Je ziet wel dat het paard vertrouwen in hem heeft. En zo heb ik nog wel meer filmpjes van hem..

http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM
(wel helemaal af kijken he) Knipoog

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:47

esperance schreef:
vind deze film van hem wel meer mooi om te zien. Je ziet wel dat het paard vertrouwen in hem heeft. En zo heb ik nog wel meer filmpjes van hem..

vind ook helemaal niks mis met dat filmpje.
echt heel mooi om te zien, paard ziet er ook absoluut niet gebroken uit.

heb het topic nu voor over de helft gelezen, maar zijn wel veel bladzijdes zeg Vingers aflikken
ik vind de manier waarop hij zijn paarden inrijd helemaal niet slecht.
ik vind ook niet dat hij de paarden breekt.
hij leert ze gewoon op een andere manier dat ze hem kunnen vertrouwen, doordat ze zichzelf overmoeten geven.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:56

Kymalin schreef:
maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen Boos! . Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is.... Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven Misselijk . En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten) Boos! is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!

Wederom quote ik mezelf even voor de nieuwen die niet terug hebben gelezen (sorry voor de rest), als je weet dat dit de methode er achter is, vind je dan nog steeds dat het hier om vertrouwen gaat en niet over breken?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:01

misschien een ideetje om kinderen zo te gaan opvoeden:
je knijpt ze de halsslagader dicht tot ze flauwvallen, dan gaan ze vast wel doen wat jij zegt.
en dan aan iedereen gaan tonen hoe goed je kinderen wel luisteren.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:02

esperance schreef:

Als je goed kijkt zie je op dat filmpje dat wanneer het paard in het begin opstaat z'n mond helemaal open heeft staan (net als wanneer je zelf weer in de benen komt als je flauw bent gevallen). Paard oogt ook duf. Ja, en de rest van het filmpje ziet er wel vriendelijk uit maar daar wordt het voor mij niet anders van als ik me bedenk wat het paard hiervoor heeft moeten doorstaan, sorry

Maar goed, dat is mijn mening. En ik ben dus wel degelijk een wedstrijdruiter om nog even terug te komen op wat sommigen hier hebben gezegd...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:04

fojoe schreef:
je knijpt ze de halsslagader dicht tot ze flauwvallen, dan gaan ze vast wel doen wat jij zegt.

Ja Gewoon de slagader even dichtdrukken en dan zeggen dat het kind als was in je handen is!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:07

Die vergelijking wilde ik inderdaad ook al geven. Als je zelf eerlijk behandeld wil worden, moet je je paard ook eerlijk behandelen!

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:07

Kymalin schreef:
Kymalin schreef:
maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen Boos! . Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is.... Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven Misselijk . En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten) Boos! is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!

Wederom quote ik mezelf even voor de nieuwen die niet terug hebben gelezen (sorry voor de rest), als je weet dat dit de methode er achter is, vind je dan nog steeds dat het hier om vertrouwen gaat en niet over breken?

hmm heb dit stukje inderdaad nog niet gelezen heb de 1ste 5 pagina's helemaal gelezen, maargoed.

er zijn nou eenmaal bepaalde manieren voor om een paard te leren dat er iemand op gaat zitten.
overigens vind ik dit ook niet de ideale manier doe het liever ook gewoon langzaam laten wennen, maar sommige mensen doen wel heel overdreven.

je ziet toch duidelijk dat het paard het uiteindelijk opgeeft, hij doet niks als het paard gaat bokken en stijgeren, hij blijft gewoon zitten, daardoor beseft het paard dat het geen nut heeft om te bokken want hij gaat er toch niet af.
ook zie ik duidelijk dat hij echt wel een band heeft met die vos, als je ziet hoe hij met hem om gaat, paardje volgt hem op het einde van een filmpje gewoon.
als het paard hem niet vertrouwde zou hij hem echt niet volgen, zeker niet als hij de keus zou hebben om hem niet te volgen.
dat hij het paard laat liggen daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik vind dat er goede dingen en slechte dingen zijn ook bij nh.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:13

ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:15

fojoe schreef:
ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.

nee ben ik het niet mee eens.
het paard hoeft hem niet te volgen want er wordt geen druk op gezet.
hij kan ook weg rennen, vluchten van hem.
maar dat doet hij niet, hij zoekt hem op en dat zegt voor mij toch wel iets

Kymalin

33Bonita33 schreef:
er zijn nou eenmaal bepaalde manieren voor om een paard te leren dat er iemand op gaat zitten.
overigens vind ik dit ook niet de ideale manier doe het liever ook gewoon langzaam laten wennen, maar sommige mensen doen wel heel overdreven.

Let wel.... Deze man had een half jaar geleden ofzo nog een website met tekeningen waarin hij uitleg gaf hoe je zelf je paard een TAB of een HALFTAB kunt toebrengen. Daarmee bedoelde hij een ader in de hals afknijpen door het hoofd in een bepaalde positie te brengen waardoor de bloedtoevoer dus stopt, ik heb dat niet zelf bedacht, dat waren zijn woorden...
je ziet toch duidelijk dat het paard het uiteindelijk opgeeft, hij doet niks als het paard gaat bokken en stijgeren, hij blijft gewoon zitten, daardoor beseft het paard dat het geen nut heeft om te bokken want hij gaat er toch niet af.

Kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee, hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.
ook zie ik duidelijk dat hij echt wel een band heeft met die vos, als je ziet hoe hij met hem om gaat, paardje volgt hem op het einde van een filmpje gewoon.
als het paard hem niet vertrouwde zou hij hem echt niet volgen, zeker niet als hij de keus zou hebben om hem niet te volgen.

Als jij bewusteloos bent geweest ben je ook gedisorienteerd, en weet je ook niet welke kant je op moet, een paard is een kuddedier en zal dus volgen

dat hij het paard laat liggen daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik vind dat er goede dingen en slechte dingen zijn ook bij nh.

Ik heb niks tegen NH, maar in mijn ogen heeft dit niks met NH te maken, ik zie (maar dat is dan weer mijn mening naar aanleiding van wat ik van deze man heb gelezen) dit als mentaal breken

Laatst bijgewerkt door Kymalin op 22-02-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

fojoe schreef:

En dan moet ik ineens denken aan die twee Amsterdamse jongetjes die jarenlang mishandeld zijn (nu in het nieuws) door hun manipulerende ouders en die ook geen kik gaven naar de buitenwereld toe, omdat het 'normaal' voor hen was zo behandeld te worden en omdat (jonge) kinderen nou eenmaal loyaal zijn naar de ouders toe.
Toch niet goed te praten, net als deze afschuwelijke methode. Scheve mond

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:16

fojoe schreef:

En daar ben ik het dus naar aanleiding van wat ik hierboven schreef wel mee eens!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:17

33Bonita33 schreef:
fojoe schreef:

nee ben ik het niet mee eens.
het paard hoeft hem niet te volgen want er wordt geen druk op gezet.
hij kan ook weg rennen, vluchten van hem.
maar dat doet hij niet, hij zoekt hem op en dat zegt voor mij toch wel iets

weet je wel hoe de meisjes die de hel van Dutroux overleefd hebben, reageerden toen hij hen (gedwongen door de politie) uit hun kooi liet?
ze gaven hem een KUS toen hij hen eruit liet!
lijkt mij sterk dat ze hem echt vertrouwden ...
je zou nog raar opkijken hoe de overlevingsmechanismen in je brein werken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:20

Helemaal met je eens, Kymalin en Fojoe.
Zelfs die Oostenrijkse Natascha, die jarenlang in een kelder vastzat bij die man die zelfmoord pleegde was van slag over de zelfmoord van de dader die haar uit haar gezin weggerukt heeft.
Wil daarom niet zeggen dat die verhoudingen dader - slachtoffer gezond zijn na zulke traumatische ervaringen. Knipoog

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:21

Ik vind het echt zorgwekkend dat er mensen zijn die denken dat de man goed bezig is en dat dat paardvriendelijk is

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:23

als ik het goed heb had Natascha al vaker de kans gehad om te ontsnappen, maar 'maakte ze de keuze' om te blijven ...

edit: ik ook, Kymalin, ik ook ... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door fojoe op 22-02-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:23

Ja, ik ook. ERG zorgwekkend...... Verdrietig

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:24

Kymalin schreef:
33Bonita33 schreef:

Let wel.... Deze man had een half jaar geleden ofzo nog een website met tekeningen waarin hij uitleg gaf hoe je zelf je paard een TAB of een HALFTAB kunt toebrengen. Daarmee bedoelde hij een ader in de hals afknijpen door het hoofd in een bepaalde positie te brengen waardoor de bloedtoevoer dus stopt, ik heb dat niet zelf bedacht, dat waren zijn woorden...

Kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee, hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.

Als jij bewusteloos bent geweest ben je ook gedisorienteerd, en weet je ook niet welke kant je op moet, een paard is een kuddedier en zal dus volgen

Ik heb niks tegen NH, maar in mijn ogen heeft dit niks met NH te maken, ik zie (maar dat is dan weer mijn mening naar aanleiding van wat ik van deze man heb gelezen) dit als mentaal breken

met die tab ben ik het niet eens dus ga ik ook niet op in.
waar vind jij hem te ver gaan dan met het uitzitten van die bokken?

Als jij bewusteloos bent geweest ben je ook gedisorienteerd, en weet je ook niet welke kant je op moet, een paard is een kuddedier en zal dus volgen[/b]
paard is misschien zoals jij het noemt bewusteloos geweest, maar dat was al een tijd geleden, bovendien zie je in het begin van het filmpje dat hij het paard aait over z'n hoofd.
als het paard hem echt zag als vijand zou hij het niet toelaten dat hij hem over z'n hoofd aaide.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:27

Kymalin schreef:
Ik vind het echt zorgwekkend dat er mensen zijn die denken dat de man goed bezig is en dat dat paardvriendelijk is

vind het paard onvriendelijk door de tab.
vind het paardvriendelijk, omdat hij verder helemaal niks gebruikt, geen touwen of niks om het paard in een bepaalde houding te dwingen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:29

Tsja, defcon is immers een paard wat niks en niemand vertrouwde..behalve hem.
headshy horse staat hij later toch ook enorm over d'r bolletje te aaien?
Tsja ik blijf erbij, het paard wordt verder stress vrij en paniek vrij beleerd. Binnen een kwartier een goed handelbaar paard. Bewijs mij het tegendeel, dat deze paarden na dagen, weken, maanden of jaren schiften, dan wil ik m'n best doen te geloven dat dit zware trauma's opleverd.

de tap ziet er indrukwekkend en cru uit, maar vergis je niet volbloeds zijn vechters van nature. Als je een paard stress en paniek vrij op deze manier kan beleren...
Laatst bijgewerkt door Woogy op 22-02-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:29

Als je goed leest dan lees je dat ik er niks op tegen heb om een goede bokpartij uit te zitten. En over dat aaien op het filmpje; die man kan toch laten zien wat hij wil, de rest kan hij er toh uitknippen? Sorry hoor, maar hij aait dat paard dus is hij er lief voor Verward Wie zegt mij dat dat aaien niet de eerste keer is dat hij dat paard zag? En je kunt de meeste paarden die je voor het eerst ziet toch aaien?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:31

Weet je wat het is, ik denk dat ik maar eens bij hem op bezoek ga. Met mijn eigen grote blauwe ogen zien wat hij met de paarden doet, hoe hij de paarden behandelt en beleerd. Dan gaan we verder met discussiëren. Aangezien niemand verder hier het live heeft gezien is er zelfs geen mening over te vormen...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:32

Woogy schreef:
Tsja, defcon is immers een paard wat niks en niemand vertrouwde..behalve hem.
headshy horse staat hij later toch ook enorm over d'r bolletje te aaien?
Tsja ik blijf erbij, het paard wordt verder stress vrij en paniek vrij beleerd. Binnen een kwartier een goed handelbaar paard. Bewijs mij het tegendeel, dat deze paarden na dagen, weken, maanden of jaren schiften, dan wil ik m'n best doen te geloven dat dit zware trauma's opleverd.

de tap ziet er indrukwekkend en cru uit, maar vergis je niet volbloeds zijn vechters van nature. Als je een paard stress en paniek vrij op deze manier kan beleren...

Vroeger werden paarden ook gebroken, die deden de rest van hun leven ook gewoon braaf hun werk maar is dat waar we in deze tijd nog naar toe willen? Ik bedoel, welzijn staat toch hoog in het vaandel tegenwoordig?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:33

Woogy schreef:
Weet je wat het is, ik denk dat ik maar eens bij hem op bezoek ga. Met mijn eigen grote blauwe ogen zien wat hij met de paarden doet, hoe hij de paarden behandelt en beleerd. Dan gaan we verder met discussiëren. Aangezien niemand verder hier het live heeft gezien is er zelfs geen mening over te vormen...

Joh, doe dat, ik hoor het graag. Denk niet dat ik mijn mening n.a.v. 1 filmpje ofzo heb gevormd. Ik heb zijn oude website van a tot z gelezen, verschillende filmpjes bekeken allang voordat dit topic er was. Ik vind het een zelfingenomen kwiebus die denkt dattie god is.