http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM
(wel helemaal af kijken he)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
esperance schreef:vind deze film van hem wel meer mooi om te zien. Je ziet wel dat het paard vertrouwen in hem heeft. En zo heb ik nog wel meer filmpjes van hem..
Kymalin schreef:maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen. Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is....
Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven
. En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten)
is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!
esperance schreef:vind deze film van hem wel meer mooi om te zien. Je ziet wel dat het paard vertrouwen in hem heeft. En zo heb ik nog wel meer filmpjes van hem..
fojoe schreef:misschien een ideetje om kinderen zo te gaan opvoeden:
je knijpt ze de halsslagader dicht tot ze flauwvallen, dan gaan ze vast wel doen wat jij zegt.
en dan aan iedereen gaan tonen hoe goed je kinderen wel luisteren.
Kymalin schreef:Kymalin schreef:maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen. Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is....
Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven
. En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten)
is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!
Wederom quote ik mezelf even voor de nieuwen die niet terug hebben gelezen (sorry voor de rest), als je weet dat dit de methode er achter is, vind je dan nog steeds dat het hier om vertrouwen gaat en niet over breken?
fojoe schreef:ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.
33Bonita33 schreef:er zijn nou eenmaal bepaalde manieren voor om een paard te leren dat er iemand op gaat zitten.
overigens vind ik dit ook niet de ideale manier doe het liever ook gewoon langzaam laten wennen, maar sommige mensen doen wel heel overdreven.
Let wel.... Deze man had een half jaar geleden ofzo nog een website met tekeningen waarin hij uitleg gaf hoe je zelf je paard een TAB of een HALFTAB kunt toebrengen. Daarmee bedoelde hij een ader in de hals afknijpen door het hoofd in een bepaalde positie te brengen waardoor de bloedtoevoer dus stopt, ik heb dat niet zelf bedacht, dat waren zijn woorden...
je ziet toch duidelijk dat het paard het uiteindelijk opgeeft, hij doet niks als het paard gaat bokken en stijgeren, hij blijft gewoon zitten, daardoor beseft het paard dat het geen nut heeft om te bokken want hij gaat er toch niet af.
Kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee, hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.
ook zie ik duidelijk dat hij echt wel een band heeft met die vos, als je ziet hoe hij met hem om gaat, paardje volgt hem op het einde van een filmpje gewoon.
als het paard hem niet vertrouwde zou hij hem echt niet volgen, zeker niet als hij de keus zou hebben om hem niet te volgen.
Als jij bewusteloos bent geweest ben je ook gedisorienteerd, en weet je ook niet welke kant je op moet, een paard is een kuddedier en zal dus volgen
dat hij het paard laat liggen daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik vind dat er goede dingen en slechte dingen zijn ook bij nh.
Ik heb niks tegen NH, maar in mijn ogen heeft dit niks met NH te maken, ik zie (maar dat is dan weer mijn mening naar aanleiding van wat ik van deze man heb gelezen) dit als mentaal breken
fojoe schreef:misschien een ideetje om kinderen zo te gaan opvoeden:
je knijpt ze de halsslagader dicht tot ze flauwvallen, dan gaan ze vast wel doen wat jij zegt.
en dan aan iedereen gaan tonen hoe goed je kinderen wel luisteren.
fojoe schreef:ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.
33Bonita33 schreef:fojoe schreef:ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.
nee ben ik het niet mee eens.
het paard hoeft hem niet te volgen want er wordt geen druk op gezet.
hij kan ook weg rennen, vluchten van hem.
maar dat doet hij niet, hij zoekt hem op en dat zegt voor mij toch wel iets
Kymalin schreef:33Bonita33 schreef:er zijn nou eenmaal bepaalde manieren voor om een paard te leren dat er iemand op gaat zitten.
overigens vind ik dit ook niet de ideale manier doe het liever ook gewoon langzaam laten wennen, maar sommige mensen doen wel heel overdreven.
Let wel.... Deze man had een half jaar geleden ofzo nog een website met tekeningen waarin hij uitleg gaf hoe je zelf je paard een TAB of een HALFTAB kunt toebrengen. Daarmee bedoelde hij een ader in de hals afknijpen door het hoofd in een bepaalde positie te brengen waardoor de bloedtoevoer dus stopt, ik heb dat niet zelf bedacht, dat waren zijn woorden...
je ziet toch duidelijk dat het paard het uiteindelijk opgeeft, hij doet niks als het paard gaat bokken en stijgeren, hij blijft gewoon zitten, daardoor beseft het paard dat het geen nut heeft om te bokken want hij gaat er toch niet af.
Kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee, hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.
ook zie ik duidelijk dat hij echt wel een band heeft met die vos, als je ziet hoe hij met hem om gaat, paardje volgt hem op het einde van een filmpje gewoon.
als het paard hem niet vertrouwde zou hij hem echt niet volgen, zeker niet als hij de keus zou hebben om hem niet te volgen.
Als jij bewusteloos bent geweest ben je ook gedisorienteerd, en weet je ook niet welke kant je op moet, een paard is een kuddedier en zal dus volgen
dat hij het paard laat liggen daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik vind dat er goede dingen en slechte dingen zijn ook bij nh.
Ik heb niks tegen NH, maar in mijn ogen heeft dit niks met NH te maken, ik zie (maar dat is dan weer mijn mening naar aanleiding van wat ik van deze man heb gelezen) dit als mentaal breken
Kymalin schreef:Ik vind het echt zorgwekkend dat er mensen zijn die denken dat de man goed bezig is en dat dat paardvriendelijk is
Woogy schreef:Tsja, defcon is immers een paard wat niks en niemand vertrouwde..behalve hem.
headshy horse staat hij later toch ook enorm over d'r bolletje te aaien?
Tsja ik blijf erbij, het paard wordt verder stress vrij en paniek vrij beleerd. Binnen een kwartier een goed handelbaar paard. Bewijs mij het tegendeel, dat deze paarden na dagen, weken, maanden of jaren schiften, dan wil ik m'n best doen te geloven dat dit zware trauma's opleverd.
de tap ziet er indrukwekkend en cru uit, maar vergis je niet volbloeds zijn vechters van nature. Als je een paard stress en paniek vrij op deze manier kan beleren...
Woogy schreef:Weet je wat het is, ik denk dat ik maar eens bij hem op bezoek ga. Met mijn eigen grote blauwe ogen zien wat hij met de paarden doet, hoe hij de paarden behandelt en beleerd. Dan gaan we verder met discussiëren. Aangezien niemand verder hier het live heeft gezien is er zelfs geen mening over te vormen...