Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:33

katiavl schreef:
Precies of naturals extra op bokt vervolgd worden jah echt

tel het aantal 'naturals' in dit topic en het aantal 'normals'

Cool

Dressuurruiters vliegen over het algemeen ook niet af op western-topics Sigaar

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:35

Ik heb bij een groep paarden die al een aantal jaren geleden uit de opfok uit Polen kwamen heel wat problemen gezien, oa OCD..
Maar er lopen toch ook geen PAARDEN in de natuur? Volgens mij zijn dat alleen maar pony's en dat is toch heel wat anders..

Ik ben trouwens heel benieuwd naar die manier van paarden houden zodat ze geen koliek krijgen...!! Ik had een veulentje nog bij haar moeder die lekker met een groep buiten liepen die zandkoliek kreeg, in Utrecht kreeg ik juist het advies om haar toch maar wat meer op stal te houden en daar goed ruwvoer bij te voeren..

En mijn mening; in Nederland is geen uitgestrekte natuur, zoals pony's in de natuur leven, dus in Nederland kan je zelfs pony's niet natuurlijk houden en of je ze nou opsluit in een stalletje of in een wei, als je dat doet moet je gewoon zo goed mogelijk er voor zorgen!
En als mensen een paard natuurlijk willen houden, is het niet mogelijk om dieren in het buitenland (die in de natuur lopen) te adopteren? Om ze tegen slacht ed te behoeden?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:36

Visconti schreef:
@Ariebombarie: je hebt hem helemaal door Ja We pakken de voordelen van de natuur als het ons uitkomt, (of beter gezegd als het mogelijk is met het paard en het paard zich er goed bij voelt) wil dat niet dan zijn er gelukkig nog altijd normals die ingewikkelde dingen hebben uitgevonden waardoor het toch nog goed kan komen met het paard Clown

Dan vind ik je dus geen natural Knipoog

als een paard alleen vreten krijgt (ja okee en standaard verzorging Knipoog ) voelt ie zich al goed Knipoog
denken jullie dat een paard zich dan lekkerder voelt? ik heb werkelijk geen verstand van naturals hoor Nagelbijten / Gniffelen

o en ik ben een abnormal, geen normal en ook geen natural Clown kan dat ook? Haha! ROFL

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:38

Ariebombarie schreef:
o en ik ben een abnormal, geen normal en ook geen natural Clown kan dat ook? Haha! ROFL

ROFL ROFL ROFL ROFL

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:39

je kent me toch ter Cool Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:40

Afgod Afgod Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:41

Arabesk schreef:
katiavl schreef:
Precies of naturals extra op bokt vervolgd worden jah echt

tel het aantal 'naturals' in dit topic en het aantal 'normals'

Cool

Dressuurruiters vliegen over het algemeen ook niet af op western-topics Sigaar

So wat heeft dat nu met de maken of er een minderheid is?

Mischien ligt het aan de gedragingen van sommige. Denk je nu echt dat de modjes denken moehahaha een natural gaan we is eventjes bannen se Dromen

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:42

ik vind de wijze waarop jij je giraf vervoert ook niet echt natural eigenlijk ter (in zo'n ingewikkeld ding dat een normal uitgevonden heeft Clown Bloos ) ..... doe daar eens ff wat aan wil je... Cool

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:42

zie in de westernsport, nog enigsinds een gelijkenis, met "normale" ruiters

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:44

Ariebombarie schreef:
ik vind de wijze waarop jij je giraf vervoert ook niet echt natural eigenlijk ter (in zo'n ingewikkeld ding dat een normal uitgevonden heeft Clown Bloos ) ..... doe daar eens ff wat aan wil je... Cool

dat heeft temaken met .........luchtdoorstroomventilatietelescoopsysteem...

oftewel als ie binnen zit...krijgt ie gebrek aan asem Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:44

terorita schreef:
zie in de westernsport, nog enigsinds een gelijkenis, met "normale" ruiters

Ik niet voor mij zijn het allemaal ruiters onder welke vorm ook, maar om te zeggen dat ze extra vervolg worden dan andere vind ik zever

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:45

terorita schreef:
Ariebombarie schreef:

dat heeft temaken met .........luchtdoorstroomventilatietelescoopsysteem...

oftewel als ie binnen zit...krijgt ie gebrek aan asem Clown

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Afgod Afgod Afgod

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:47

dowie schreef:
ik vind het gewoon irritant dat naturals vaak zo jammer doen tegen "gewone" ruiters jullie waren eerst toch ook 'normaal' zogezegd dit geld niet voor iedereen hoor ik scheer niemand over 1 kam

Tja, wat Visconti al zei, andersom gebeurt het net zo. Tegenwoordig trek ik me echter niets meer aan van 'gewone' ruiters en doe lekker mijn eigen ding met mijn eigen paard. En dat sommige mensen er niets van snappen, is echt niet mijn probleem. Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard gelukkig is buiten, gezond is en dat we samen plezier hebben. En wat anderen vinden die niet snappen hoe ik met mijn paard omga en wat ik hem gun...... Doei! Doei! Doei!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:49

Ik laat iedereen in zijn waarde. Iedereen is vrij om zn ding te doen. Maar het viel me wel op dat de naturals die hier wat gepost hebben, enigszins hypocriet het 'natural-ding' uitoefenen. Bloos

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:51

Nadya schreef:
dowie schreef:
ik vind het gewoon irritant dat naturals vaak zo jammer doen tegen "gewone" ruiters jullie waren eerst toch ook 'normaal' zogezegd dit geld niet voor iedereen hoor ik scheer niemand over 1 kam

Tja, wat Visconti al zei, andersom gebeurt het net zo. Tegenwoordig trek ik me echter niets meer aan van 'gewone' ruiters en doe lekker mijn eigen ding met mijn eigen paard. En dat sommige mensen er niets van snappen, is echt niet mijn probleem. Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard gelukkig is buiten, gezond is en dat we samen plezier hebben. En wat anderen vinden die niet snappen hoe ik met mijn paard omga en wat ik hem gun...... Doei! Doei! Doei!

amen Go jij! Go jij!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:53

Nadya schreef:
Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard gelukkig is buiten, gezond is en dat we samen plezier hebben.

Eh... het lijkt me dat 'de normals' dat ook het belangrijkste vinden Knipoog
De wijze van aanpak verschilt gewoon Lachen Ik vind niet het 1 beter dan het ander Knipoog EDIT: naturals vinden (wat nu op mij over komt Knipoog ) alleen de natural manier het enige juiste... MAar vervolgens wel komen opdraven met een regendeken, dat is me te krom Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:55

Heel bijzondere "discussie" is dit. Heel veel mensen die maar van alles vinden van anderen, die het "dus" fout doen. Geen fijne sfeer hier.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:56

Och Waratje, dat zal altijd blijven, die twee 'kampen' tegenover elkaar Knipoog

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:57

misschien begrijp jij gewoon niet wat er met natural bedoelt wordt Pling
Het staat overal uitgelegd wat er precies mee bedoelt wordt, misschien eens even opzoeken..

ongeloofelijk zoveel pagina's discussieren over een term die tien keer anders wordt uitgelegd Slapen

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:00

Het nut van dit topic ontgaat mij een beetje.
De term 'natural' bestaat nou eenmaal en ik snap niet dat er weeeeer een discussie over moet worden gevoerd dat die term niet klopt. Wat voor problemen kun je daar nou mee hebben en waar ben je dan mee bezig Verward

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:01

Het nut van het topic is denk ik dat Pipo zich verveelde Haha! Bloos .

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:02

Ariebombarie schreef:
Nadya schreef:
Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard gelukkig is buiten, gezond is en dat we samen plezier hebben.

De wijze van aanpak verschilt gewoon Lachen Ik vind niet het 1 beter dan het ander Knipoog EDIT: naturals vinden (wat nu op mij over komt Knipoog ) alleen de natural manier het enige juiste... MAar vervolgens wel komen opdraven met een regendeken, dat is me te krom Bloos

Moet jij geen andere mieren gaan ne*ken Haha! ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:03

Ariebombarie schreef:
Nadya schreef:

Val je nu over mijn regendeken ofzo?
Staat jouw paard 24/7 in een natuurgebied zoals die van mij? Die van mij heeft een paar keer per jaar een regendeken om, als het extreem nat is, niet bij een buitje. Dus? Ik doe alles zo natural mogelijk, maar kijk daarbij wel naar mijn paard. En die is zeer gelukkig zo, hoor.

Niet alle normals denken zo, zie mensen op mijn stalling. Die hebben geen zin om 's winters 1 km te lopen, omdat hun paard achterin het gebied staat, dus die van hun staat binnen. Ik loop soms een paar keer per dag zoveel om mijn paard te vinden in dat gebied. Daar hou ik hem, omdat hij het heerlijk vindt daar. Maar veel mensen kiezen blijkbaar toch voor het gemak. Dat kan, maar dan zet je je paard dus niet voorop. Dat lijkt me duidelijk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:04

blegh...weer zo'n naturals-normals strijd hier.....

ik ben een normaal persoon die mijn paard op een normale manier houdt.
normaal is voor mij:
- geen ijzers
- geen bit
- een boomloos zadel( dit omdat ik nog geen ander beter passend zadel heb kunnen vinden, vind ik dat wel, zal ik ook geen probleem hebben met een boom)
- 24-7 buiten( tsja.... ook in de blub, droge stukken zijn er altijd, maar als mevrouw muts kiest voor de blub, moet ze dat zelf weten) met schuilstal waar ze echt nóóit instaan.
- natuurlijk bekappen( heb ruim 15 jaar een tradiotioneel hoefsmid gehad, maar doordat hij gaat stoppen op zoek gegaan naar iemand anders, toevallig is dat een nb'er)
- geen deken, ze hebben beiden zelf een geweldige vacht, die prima als deken diend.
- onbeperkt hooi op de wei, behalve een worteltje en appeltje verder niets.
- niet volop wedstrijden rijden, maar lekker rijden of anders wandelen in het bos, waar we 500 meter vanaf zitten.
- elke dag weer opnieuw werken aan de vertrouwensband, zonder dwang en zonder zweep of sporen.

dit zijn voor mij de belangrijkste uitgangspunten. ik rij wel zo af en toe, maar zeker niet dagelijks. het contact en de band met mijn paard is voor mij het belangsrijkst, of ik dan rij of wandel of speel zal mij een zorg zijn. als wij beiden ( of met zn 3en, de shet ook) maar plezier hebben in wat we doen.

ik begrijp niet dat er zúlke fanatieke naturals en normals zijn, altijd die enorme strijd. wel ben ik zéér fanatiek in het feit dat ik vind dat paarden móeten bewegen en 23 uur per dag op stal staan áltijd slecht is, voor elk paard. maar dat heeft imo weinig met normal of natural te maken, maar puur met het feit dat een paard een paard is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:08

Ja, Rosita, weer zo'n reltopic inderdaad. Pipo had niets beters te doen dan er weer eentje te starten. Haha!
Gezellig, he...... Haha! Haha! Haha!

Moet je je weer gaan verdedigen dat je wel op je paard rijdt e.d.
Even voor alle duidelijkheid, toevallig rijd ik nog steeds niet op mijn paard. Maar om een hele andere reden. Clown