Volgensmij gaat het niet veel verder dan ze moeten eten en drinken krijgen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Jovi, paar keer gaan kijken op een dag en je weet of ze binnen gezet worden.
runningkawa schreef:Ja daar ben ik wel benieuwd naar
Volgensmij gaat het niet veel verder dan ze moeten eten en drinken krijgen.
JoviBan schreef:Ik zie helemaal geen knelpunt.
Paarden die 24/7 buiten lopen, kunnen ook naar binnen gehaald worden. Is ook iets wat 'je niet kunt zien'.
runningkawa schreef:Welk bosje in de binnenbak? :p
Een vreemde snuiter in de kantine onder de tafel valt ook op
Nadya schreef:Als ze in Almere nou die schuilstalletjes weghalen en er wat bomen en struiken voor in de plaats zetten, is het daar tenminste niet meer zo kaal.
Nadya schreef:HC, wat denk je dat ik aan het doen ben door gisteren de telefoon te pakken om de DB te vragen om duidelijkheid van hun kant over deze zaak? Denk je dat ik geen vorm van inspraak zal aangaan m.b.t. mijn eigen paard en misschien nog vele anderen? Dan lees je mijn posts niet goed blijkbaar.
Nogmaals, ik wil gewoon horen van de DB hoe of wat en tot die tijd vind een hoop dingen overkomen als gegis. Ze konden mij telefonisch niet meteen vertellen hoe of wat, dus laten we gewoon even afwachten op hun reactie.
LadyElmira schreef:Ik vind het pure onzin want ze willen hiermee dus zeggen dat een paard in een stal niet goed genoeg is.
Nadya schreef:Ik zal me eens in de PVE verdiepen, HC.
Ik baal zelf heel erg van het feit dat mijn paard gechipt is. Als ik zelf de keuze had gehad, had ik nl. ontheffing gevraagd, dus ik denk zelf niet erg positief over de PVE.
Maar als ik meer tijd heb, zal ik de meer hierover lezen.
Huertecilla schreef:Over de invloed en ernst van de zaak krijg je wellicht een idee als je bedenkt dat de registratieregeling (chippen) ook door deze instantie is opgesteld en geïmplementeerd.
Dit ís het economische belang.....
HC
Huertecilla schreef:Zou nieet waardevol hoeven te zijn als je je huiswerk goed had gedaanWaardevolle bijdrage Alane.
Huertecilla schreef:Het PVE schrijft hier zelf over
'Onder de vlag van de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) heeft de Nederlandse paardenhouderij in 2000 voor het eerst een gezamenlijke toekomstvisie geformuleerd. Onder de titel 'Een sprong voorwaarts' geeft de Sectorraad Paarden aan waar het staat, wat het op de middellange termijn wil bereiken en hoe. De Sectorraad zet zich in voor krachtenbundeling en belangenbehartiging voor de paardensector. Het paard heeft een aparte plaats gekregen in de draaiboeken die door het ministerie van LNV worden gebruikt ten tijde van Mond- en Klauwzeer, Varkenspest en Vogelpest. Een tweede punt is de Identificatie en Registratie (I&R). In Europees verband is het paardenpaspoort ingevoerd. Sinds januari 2004 is het registreren van paarden hiermee verplicht. In de toekomst kan onder meer uit oogpunt van voedselveiligheid het medicijngebruik geregistreerd worden.'
Hoe de lobby van de productschappen de beslissingen in Brussel stuurt staat hier niet.
Als jij mij graag een vlieg wil afvangen vind ik dat best. Mag je die van mij opeten hoor
Citaat:Medebewind
* De PVE heeft de opdracht van het Ministerie gekregen om de richtlijnen vanuit de EU te interpreteren om te komen tot een verordening I&R paard en een uniform paardenpaspoort voor alle Nederlandse paarden, pony's, ezels en andere paardachtigen.
* De PVE behandelt in medebewind de erkenningaanvragen van stamboeken. Dit gebeurt op basis van EU-regelgeving. Tevens houdt de PVE toezicht op de reeds erkende stamboeken.
Huertecilla schreef:De crux is en blijft dat het PVE een andere agenda met het opstellen van een welzijnsnota heeft dan de paardgerichte ruiter.
Huertecilla schreef:Vanuit de NB-hoek (NÍET PN zelf!!!) is trouwens in het kader van de invulling van deze welzijnsnota initiatief genomen om LekkerDier en de Partij voor Dieren aan te schrijven. Om de nota zo scherp mogelijk te krijgen.
Dat is een wel érg scherp tweesnijdend zwaard. Het paardrijden op zích is namelijk een ethisch dilemma. De ethisch betrokken partijen hebben in 1910 een trekhondenwet voor elkaar gekregen wat later in een verbod is veranderd. Wat is het verschil met paarden?
Huertecilla schreef:Omdat de actie tegen paardenvlees is en niet tegen varkensvlees?De actie tegen paardenvlees is veelzeggend. Waarom wel varken?
Huertecilla schreef:Je hoeft geen raketwetenschapper te zijn om het risico te zien van het wakker maken van politieke principiële 'dierenbevrijders' over het 'leed' van rijpaarden.
HC