kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:27

En weer een stel prachtige jurken maar o zo onpraktisch voor het paardrijden Tong uitsteken

Enne, als jullie gewoon vaker offtopic gaan verhuist dit topic vanzelf naar de HK Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:48

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:59

Afbeelding

Héél aardige conservator in dit museum die mij een práchtigefoto-reproductie stuurde van een schilderij met zadeldetails.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:14

....en een ander bijna onuitputtelijke bron voor afbeeldingen van ruiterkleding door tíg eeuwen heen is de legende van St.Joris, San Jordi, Saint George, Sankt Georg, San Jorge etc.

Afbeelding

Oh, en op het meerendeel rijdt Sint Joris paardgericht Haha!

HC

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:52

kwind het wel jammer dat in mijn omgeving paarden geassocieerd worden met rijk zijn en merkkleding enz... ik pas dus helemaal niet in dat plaatje en ben daardoor al mensen verloren die bij mij les wilden nemen; hoewel ik uren interessante dingen over paardentaal en paardrijden ed kan vertellen... gewoon een halve 'hippie' past niet bij paarden...maar mooie paardrijkleedjes aandoen heeft toch gewoon geen zin als je de stal moet doen of door de modder moet om de drinkbak schoon te maken...

verder geef ik ook niet om standaard optuiging van een paard; een paard moet harnachement krijgen dat het beste is voor hem; heeft ie geen neusriem nodig dan mag die eraf; hekel aan een bit: bitloos,... en dat is voor sommigen ook al een probleem om te aanvaarden

mede door het besef dat ik niet in het klassieke plaatje pas hou ik me ook afzijdig van wedstrijden enz, maar ik pas dressuur ed gewoon toe op de manier waar ik er waarde in zie voor het samenwerken van paard en ruiter...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:59

Ligt dat onbegrip aan de mensen?
Of aan je eigen door al op voorhand te denken dat je niet geaccepteerd gaat worden en afzet van de rest Pling

Begin bij jezelf Ja

Want aan jou uitleg gaat al zoveel verkeerd, geaccepteerd worden door enkel merk kledij te dragen is gewoon....

Een prins in een vuilzak is nog altijd een prins
Een gewone man met slechte bedoelingen, in de meest mooie garderobe. Zal helaas een gewone man blijven.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:16

Huertecilla schreef:
Speciaal voor Bandida http://www.stoa.org/trajan/ al zal die deze site vást al kennen.

Bedankt hoor Knipoog

Hoe heten die Spaanse soort van volledige-been-chaps ook weer? Ik had graag een paar volledig zwarte gehad, met liefst veel franjels er aan Lovers.
Dan nog een klassiek zwart jasje voor er bij. Geen kleding in felle kleuren, daar hou ik eigenlijk niet zo van, en in het zwart gekleed kan ik helemaal uit de bol gaan met kleurige zadeldekjes Vork

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:21

Wederom dezelfde merrie...

Afbeelding

Helemaal volgens de paardgerichte school van Robichon de la Gueriniere en De Saunier.

Prachtig te zien hoeveel details van zadels, optomingen en ruiterkleding hij afbeeldde. Práktische spullen want het zijn doorgaans jachttafrelen en naar het leven geschilderd. Een opvallend 'detail' bijvoorbeeld is dat, i.t.t. bij veel latere schilders, de pistolen goéd in de houders zitten Haha!
Ook over hoefijzers is op verschillende van zijn schilderijen e.e.a. te zien tot en met de gesmede 'stollen' aan toe.

Deze kledij inclusief hoofddeksel is op ebay goedkoop te vinden. Ook de hier duidelijk afgebeelde rijlaarzen bijvoorbeeld.
De pistoolhouders worden sind kort ook weer gemaakt door een frans zadelatelier trouwens. Príma drinkfleshouders Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:24

Bandida schreef:
Hoe heten die Spaanse soort van volledige-been-chaps ook weer? Ik had graag een paar volledig zwarte gehad, met liefst veel franjels er aan Lovers.

Onder meer 'zahones'. Zijn hier in de directe omgeving te koop hoor. Zijn prachtige kunstwerkjes van vakmanschap bij. Kosten echter wel een vermógen.
Deze zijn prijsgunstig.

http://www.botosvalverde.es/index.php?cPath=50

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:26

Bandida schreef:
Dan nog een klassiek zwart jasje voor er bij.

ik wil deze nog érg graag

Afbeelding

Hou me dus ernstig aanbevolen voor een jonkvrouwe met bruidsschat Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:30

Huertecilla schreef:
Onder meer 'zahones'. Zijn hier in de directe omgeving te koop hoor. Zijn prachtige kunstwerkjes van vakmanschap bij. Kosten echter wel een vermógen.

Bij een 'zahon' hoort een 'peto'. Dit nog even voor de volledigheid en ja, er horen dan ook bewerkte lage laarsjes bij... katsjíng Geld, geld!

HC

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:25

Lieve help, 500 € voor een zahon is me toch wat te veel. Heb nog eens goed aan het varken geschud, maar helaas Tong uitsteken
Die goedkopere is dan weer niet zo sjiek..

Dit is nog betaalbaar:
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:36

Bandida schreef:
Die goedkopere is dan weer niet zo sjiek..

Kijk onder polaines. Daar staan korte chaps en daar doe je dan http://www.botosvalverde.es/images/720.jpg onder.

Zelf heb ik 'botas de caza', rijlaarzen met loopzool. Daarbij een katoenenflodderbroek van 8 euro zit hier in de zomer het allerbest Knipoog

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:38

Bandida schreef:
Lieve help, 500 € voor een zahon is me toch wat te veel. Heb nog eens goed aan het varken geschud, maar helaas Tong uitsteken

Schudt eens aan de ridder Knipoog

HC

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:57

katiavl schreef:
Ligt dat onbegrip aan de mensen?
Of aan je eigen door al op voorhand te denken dat je niet geaccepteerd gaat worden en afzet van de rest Pling

Begin bij jezelf Ja

Want aan jou uitleg gaat al zoveel verkeerd, geaccepteerd worden door enkel merk kledij te dragen is gewoon....

Een prins in een vuilzak is nog altijd een prins
Een gewone man met slechte bedoelingen, in de meest mooie garderobe. Zal helaas een gewone man blijven.

dit was alles behalve mijn uitgangspunt hoor; ik ben zelf maar al te goed van mening dat je niet beter zal lesgeven of rijden doordat je een ankyjas aanhebt... helaas ben ik al een aantal mensen tegengekomen die er wel zo over dachten en ik vind dat gewoon zonde...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:02

Huertecilla schreef:
Bandida schreef:

HC

Begint volop te schudden aan de huiskater....

Hmmm hij lijkt het toch niet zo leuk te vinden Sigaar

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:58

Huertecilla schreef:

Heb ik gedaan, en hij was blij verrast Haha! Helaas ook geen pot goud hier..
Misschien moet ik eens aan een reserveridder komen schudden op een berg in de buurt van Trabuco, tenslotte zit die aan de bron van al dat moois Vingers aflikken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:02

Bandida schreef:
Misschien moet ik eens aan een reserveridder komen schudden op een berg in de buurt van Trabuco, ...

Jee, met al die belgische schonen die deze kant op kijken, moet ik toch weer eens wat energie steken in het vinden en lezen van de Amadis de Gaule Knipoog Dé Ridderroman die over minimaal twee eeuwen tot 22 delen uitgroeide.

Voor de handige naaister http://stores.ebay.com/Chamber-of-the-T ... e-Princess

HC

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:28

http://members.cox.net/cieszynstore2/B4571.jpg
http://members.cox.net/cieszynstore1/B4315.jpg

Deze twee heb ik al ruim een jaar liggen om te maken, de eerste heb ik groen en goudkleurig fluweel voor en de tweede moet ik nog altijd mooie stof voor vinden, gaan aardig wat meters inzitten en de mooiste stoffen zijn het duurst natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen .

Die patronen van de corsetten heb ik allemaal Nagelbijten / Gniffelen .
Ze vallen trouwens wel allemaal groot uit, een 36 hangt meteen op de grond, moet echt een 32 maken wil die mooi passen, en zo verschikkelijk mager ben ik ook weer niet Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:30

IcePrincess

Wat niet past wil ik altijd overnemen Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:41

IcePrincess schreef:
Ze vallen trouwens wel allemaal groot uit, een 36 hangt meteen op de grond, moet echt een 32 maken wil die mooi passen, en zo verschikkelijk mager ben ik ook weer niet Clown

Jep, Amerikanen. Een amerikaanse M is minimaal een Spaanse L.

Heb je de stoffenkraam al geprobeerd? Die heeft mooie stoffen voor érg nette prijzen. Ook brokaat.

HC

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:44

amerikaanse maten zijn idd echt anders. Volgens mij doen ze dat omdat het zo nog lijkt dat ze enigzins een normale maat hebben....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:45

_angela_ schreef:
amerikaanse maten zijn idd echt anders. Volgens mij doen ze dat omdat het zo nog lijkt dat ze enigzins een normale maat hebben....

Amerikaanse maten zijn dus kleiner, nooit gedacht eerder veel groter

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:47

nee, de amerikaanse maten vallen groter uit.. ze hebben een M, maar het is eigenlijk een L.. tenminste, zo ervaart een goede vriendin van me het (ze woont in Canada, en gaat ook regelmatig in Amerika shoppen)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:51

spaanse maten zijn al helemaal belachelijk. Lopen allemaal kleine mensjes rond, pas ik met mijn 1.85 een broek maat XL, krijg hem niet dicht maar hij is wel te lang Wow!

Stof haal ik meestal bij een zaakje hier in rotterdam, hebben ook veel import, heel af en toe haal ik wat van ebay, maar liever niet, ik wil het wel in het echt voelen en zien Haha! .