Hij is nou eenmaal een paard en dat mag 'ie van mij ook helemaal zijn. Onze band is gebouwd op vertrouwen en respect naar beide kanten toe. Een beetje humor moet ook kunnen en zo gaat dat ook bij ons. Geen enkel probleem.
Waar ik wel bang voor ben, is dat er ook mensen zijn die zo'n ding gebruiken, terwijl een paard wel last heeft van pijn, nare zadels of iets dergelijks. Ik bedoel, ik ken zat mensen die helaas niet zo goed met hun paarden omgaan en als die mensen zo'n buckstopper in handen hebben, word ik daar allesbehalve blij van. Het blijven naar mijn idee toch dwangwerktuigen. Daar kan ik echt geen voorstander van zijn.
En wat ik ook niet snap is dat als mensen zeggen paarden te trainen op basis van vertrouwen en respect, hoe je dat dan vertaald naar dat paard als je deze middelen gebruikt. Ik vind dat je echt de oorzaken op moet sporen, dus niet aan symptoombestrijding mag doen. En als je ze niet kan vinden, dan maar niet op die paarden rijden. En dat ze dan naar de slager moeten (ook zoiets waar ik zelf weinig begrip voor heb), tja.... hoeveel respect heb je dan voor het paard? Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het de schuld van de mensen is, dat zo'n paard bokt.