Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interessant!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:03

Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Annemariev toch wel een heel klein beetje kan begrijpen. Maar toch zou ik het zelf nooit willen gebruiken, een buckstopper. Net als slaan en schoppen, dat zal je mij ook nooit zien doen bij paarden. Gelukkig heb ik het bij mijn eigen paard ook niet nodig en die mag van mij best wel eens uit joligheid bokken, hoor. Ik 'bok' ook wel eens uit joligheid Haha!
Hij is nou eenmaal een paard en dat mag 'ie van mij ook helemaal zijn. Onze band is gebouwd op vertrouwen en respect naar beide kanten toe. Een beetje humor moet ook kunnen en zo gaat dat ook bij ons. Geen enkel probleem.

Waar ik wel bang voor ben, is dat er ook mensen zijn die zo'n ding gebruiken, terwijl een paard wel last heeft van pijn, nare zadels of iets dergelijks. Ik bedoel, ik ken zat mensen die helaas niet zo goed met hun paarden omgaan en als die mensen zo'n buckstopper in handen hebben, word ik daar allesbehalve blij van. Het blijven naar mijn idee toch dwangwerktuigen. Daar kan ik echt geen voorstander van zijn.

En wat ik ook niet snap is dat als mensen zeggen paarden te trainen op basis van vertrouwen en respect, hoe je dat dan vertaald naar dat paard als je deze middelen gebruikt. Ik vind dat je echt de oorzaken op moet sporen, dus niet aan symptoombestrijding mag doen. En als je ze niet kan vinden, dan maar niet op die paarden rijden. En dat ze dan naar de slager moeten (ook zoiets waar ik zelf weinig begrip voor heb), tja.... hoeveel respect heb je dan voor het paard? Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het de schuld van de mensen is, dat zo'n paard bokt.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:08

Citaat:
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het de schuld van de mensen is, dat zo'n paard bokt.

'Er bestaan geen probleempaarden, alleen paarden die problemen hebben met de mens.'
Monty Roberts

Ik snap helemaal niks meer van die man :s

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:34

KiWiKo schreef:
Ik ben van mening dat als een dergelijk tuig moet worden gebruikt om een paard eronder te krijgen.......... dat er dan echt sprake is van dwangmatig rijden.

respectloos naar het paard.

en je kent me, ik kom ook echt wel eens minder plezierig in bij een paard........... maar wat een paard echt niet, niet wil... en zo een dier maakt het zo duidelijk dat deze het niet wil, dan kan je daar toch alleen maar in mee gaan?

waarom het paard en jezelf plagen

Ja maar Kim. De paarden waar Annemarie het over heeft, daar stap jij echt niet op hoor Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:44

Tyrza schreef:
KiWiKo schreef:
Ik ben van mening dat als een dergelijk tuig moet worden gebruikt om een paard eronder te krijgen.......... dat er dan echt sprake is van dwangmatig rijden.

respectloos naar het paard.

en je kent me, ik kom ook echt wel eens minder plezierig in bij een paard........... maar wat een paard echt niet, niet wil... en zo een dier maakt het zo duidelijk dat deze het niet wil, dan kan je daar toch alleen maar in mee gaan?

waarom het paard en jezelf plagen

Ja maar Kim. De paarden waar Annemarie het over heeft, daar stap jij echt niet op hoor Haha!

Dat doet Gert wel Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:29

ik stap nergens meer op Lachen Lachen

4 maanden geleden nog MET BP aan mn rug aan gort gevallen, ik wordt te oud voor die sjit Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:35

OK dan! wijs Ja

Je moet langer mee dan vandaag Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:25

hns schreef:
Citaat:
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het de schuld van de mensen is, dat zo'n paard bokt.

'Er bestaan geen probleempaarden, alleen paarden die problemen hebben met de mens.'
Monty Roberts

Precies hns, ik snap het ook niet helemaal, maar ja... Ik zou zeggen; de mensen die verantwoordelijk zijn voor dat gedrag, mogen van mij wel zo'n marteltuigje om. Haha! Haha! Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:21

Nadya schreef:
hns schreef:

Monty Roberts

Precies hns, ik snap het ook niet helemaal, maar ja... Ik zou zeggen; de mensen die verantwoordelijk zijn voor dat gedrag, mogen van mij wel zo'n marteltuigje om. Haha! Haha! Haha!

Hehehehe...
Breng me niet op ideeen Extreme duivel

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:27

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:56

Zo, wat gaat dat ruw zonder enige vorm van geduld of rustige opbouw. Ik heb geleerd dat als je paarden heel rustig dingen aanwent, alles met respect opbouwt, je tenminste het vertrouwen EN respect van het paard behoudt. Als dat paard altijd zo behandeld is, kan ik me voorstellen dat hij geen mensen vertrouwt en bijt, trapt of bokt. Ik geef dat paard groot gelijk!! Wat een rotmethode!!! Arm paard..... Boos!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:01

Nadya schreef:
Zo, wat gaat dat ruw zonder enige vorm van geduld of rustige opbouw. Ik heb geleerd dat als je paarden heel rustig dingen aanwent, alles met respect opbouwt, je tenminste het vertrouwen EN respect van het paard behoudt. Als dat paard altijd zo behandeld is, kan ik me voorstellen dat hij geen mensen vertrouwt en bijt, trapt of bokt. Ik geef dat paard groot gelijk!! Wat een rotmethode!!! Arm paard..... Boos!

Tja jammer genoeg worden de meeste paarden door deze methode tot aan hun uiterste van het uiterste getrokken en dus totaal gebroken.
Geen enig verzet meer.
Deze methode is natuurlijk extra extra effectief omdat het op zo een jonge leeftijd gebeurt.
En het is ook zéér effectief op hun lichaam, voor menselijk plezier duurt hun leven minstens tot hun 10de levensjaar en dan op naar de slacht omdat ze niet meer presteren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:07

Echt dieptriest!!!!! Die van mij is net zo jong en ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zo met hem om zal gaan. Sommigen vinden me misschien 'te zweverig' (al is wat ik doe vooral heel logisch, maar goed), maar ik heb keihard gewerkt om juist een geweldige band met hem op te bouwen en daar werk ik nog steeds dagelijks aan. En ja, hij staat ook heerlijk in een enorme wei met kuddegenootjes het hele jaar door. Hij is supergelukkig, mentaal en fysiek kerngezond en vol vertrouwen. Als ik dan zo'n filmpje zie, heb ik zo'n medelijden met zo'n paard en wat walg ik van mensen die paarden zo behandelen!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

Ik zie echt totaal niets in het 'breken' van paarden. Vreeeeeeeeeeeeeeeeeselijk!!! Afschuwelijk!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:13

Ik moet wel zeggen dat hij ze redelijk makkelijk om krijgt... gaat dat echt zo eenvoudig?

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:19

Kelly_ann schreef:
Ik moet wel zeggen dat hij ze redelijk makkelijk om krijgt... gaat dat echt zo eenvoudig?

Endorphin tap.

http://www.the-endorphin-tap.com/

Citaat:
Het is blijkbaar nog erger dan dat. Ik was benieuwd naar het idee achter deze 'trainingsmethoden' en had daarom even de site van de auteur van dit filmpje bekeken.
Het flauwgevallen paard waar ik het over heb, is dus niet per ongeluk 'flauwgevallen'. Maar wordt door die vent expres in een bepaalde houding gedwongen zodat het bloed niet goed meer naar z'n hersenen kan zodat hij neergaat. Als hij op de grond ligt, kan die man er dan vanalles meedoen.
Zijn site is zo opgezet om iedereen deze techniek aan te leren. (Die hij naar eigen zeggen, zelf ontdekt heeft)

Ik daarentegen heb dit verschijnsel al wel gezien bij een oud paard met te lage bloeddruk en hartproblemen. (=Tempête haar loverboy die gestorven is aan een hartinfarct uit dat andere topic)
Die ruin droeg een luchtzuigriem (Overblijfsel uit z'n manegetijd) om koliek aanvallen door het luchtzuigen te vermijden. Op de wei kon hij niet luchtzuigen en was er dus ook geen gevaar voor koliek en liet de eigenaresse die riem uit. Op stal kreeg hij die riem dan weer om.
De laatste maanden voor zijn dood viel het echter voor dat hij enkele minuten na het aandoen van die riem een verdoofde indruk maakte en soms leek flauw te vallen.
Volgens de DA kwam dit door zijn te lage bloeddruk en de riem die de arterie naar z'n hersenen toedrukte. De DA beschreef dit als zeer gevaarlijk met gevaar voor een beroerte. De eigenaresse moest daarom steeds minstens een kwartier bij het paard blijven waken, nadat ze zijn riem had omgedaan. Zodat ze indien nodig kon inrijpen.

En die man uit dat filmpje gebruikt dit als trainingsmethode!!!!!!!!!!
Dit valt volgens mij gewoon onder dierenmishandeling.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:24

WAT ERG!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:40

hns schreef:
Ohja hier nog een prachtig goed werkende én vooral effectiefe methode!!!
100% zekerheid dat je paard je absoluut niet meer tegenwerkt.
Pak een 2 jarig paard zo hard aan dat die wel zeker weet dat jij altijd de sterkere bent en voila een prachtpaard OK dan!

http://www.youtube.com/watch?v=wZGWHnpi_Jg&NR

Resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=iuGnJez5 ... er&search=

Hier leren we dus nog wat van!!!

(let op sarcasme)

Iewl.. kijk dan ook naar de reacties die die endospink (poster van 't filmpje en kennelijk ook de vent in het filmpje zelf) onderaan 't filmpje.. dan zie je dat dit iemand is die zijn paarden als voorwerpen ziet (IMO) en niet als dieren.. echt zo'n type dat een stijf plassertje (om het maar zo te zeggen Lips are sealed ) krijgt van wat machtsgevoel volgens mij Lips are sealed Daar lijkt het iig wel op in 't filmpje en in de reacties.. bah. Kijk maar eens bij de andere filmpjes ook van die endospink.. bah bah bah..

Nee wacht eigenlijk ben ik te hard voor die man.. eigenlijk gaat 't niet zo om de methode he.. 't resultaat is wat telt! En dat mag er wezen hoor, 't beest is geheel gehoorzaam en kent zijn leider, en zal denk ik niet zo gauw meer bokken of ongehoorzaam zijn onder het zadel Ja
(Waarschijnlijk zelfs niet meer als hij pijn heeft.. wat nog wel komt, want het paard is dus overigens nog niet eens 2 jaar oud zie ik zojuist bij de comments van 't onderste filmpje.. ) knap hoor, respect voor wat deze man met dit paard bereikt Ja Ja Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-06 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:44

Een Datsun vergelijken met een paard O_O
Mijn mond viel open

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:52

Die vent is gestoord.... Dat dit 'mag', vind ik echt niet te bevatten.... Arme, arme paarden!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:53

http://www.youtube.com/watch?v=wxiciCdMzfw

We gaan offtopic, maar vooralsnog.. deze is ook erg 'leuk' zeg. Lachen
Let vooral op de beschrijving: 'aken one of my yearlings for a ride up the hill..' (en op de positieve reacties Verward Het geeft IMO wel aan hoeveel mensen dus veel te weinig van paarden afweten maar er wel zelf mee omgaan.. of gewoon iets aannemen als iemand iets goed probeert te praten, en niet zelf nadenken voor ze hun oordeel vormen.. )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:55

WildWings schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=wxiciCdMzfw

We gaan offtopic, maar vooralsnog.. deze is ook erg 'leuk' zeg. Lachen
Let vooral op de beschrijving: 'aken one of my yearlings for a ride up the hill..' (en op de positieve reacties Verward Het geeft IMO wel aan hoeveel mensen gewoon iets aannemen als iemand iets goed probeert te praten, en niet zelf nadenken voor ze hun oordeel vormen.. )

Dat gebeurt niet alleen aan die kant van de grote plas, dat gebeurt hier (zelfs op Bokt) meer dan jij en ik samen kunnen bedenken...........
Waar anders denk je dat dat onbehouwen gehak van mij vandaan komt...........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:00

Oh ja, ik weet zeker dat het hier ook gebeurt!! En owee, als je er iets over zegt!!! Boos! Boos!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:06

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:23

die filmpjes zijn egt heel erg :S ik vroeg me al af waarom dat paard zo stil bleef liggen.. maar hoe kan t dan dat dat paard m alsnog naderhand volgt? wat een piepmethode Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:25

Kunnen we die vent niet stalken??? Boos! Boos! Boos! Boos!
Oeps, ik mag natuurlijk niet stoken, maar zulke methodes halen echt het slechtste in me naar boven!!! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:35

Snoekiej schreef:
die filmpjes zijn egt heel erg :S ik vroeg me al af waarom dat paard zo stil bleef liggen.. maar hoe kan t dan dat dat paard m alsnog naderhand volgt? wat een piepmethode Boos!

Omdat 't paard z'n leider volgt?