barefoot Caramello

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: barefoot Caramello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:26

De forken zijn waardeloos op het moment , ik heb vorige week met 1 staan stoeien , bereid om een zadel te verscheuren en zeker wetend dat het nevernooit zou lukken , is het TOCH gelukt ! Echt niet normaal hoeveel rek er blijkbaar nog in het leer zit , en hoe sterk de rits toch is want hij zit nog steeds dicht en ik krijg hem niet kapot ook , was een test Tong uitsteken

Maarja ook al gaat het blijkbaar wel (ik kan het nog steeds niet geloven dat het ging , was echt abnormaal) , dit is niet echt de bedoeling dat een klant zo a-sociaal aan een zadel moet gaan prutsen om er met 2 man , rare houdingen , zweet en wat vloeken uiteindelijk die fork in te krijgen , dus ik hoop dat ze in 2007 toch eens die forken in het gareel krijgen bij Barefoot Knipoog

Ikzelf vind de brede forken maar onzin , is vrijwel nooit nodig./
Betere optie voor de mensen die zich zorgen maken is om met dubbele inlages te rijden en de bovenste dan wat korter te maken zodat de zijtakken van de pommel zweven boven het paard. Dan heb je eecht absolute zekerheid en geruststelling dat hij nergens kan knijpen ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:44

Ja, ik heb inderdaad ook al staan stoeien om 'm er uberhaubt in te krijgen. Maar de ritsen stonden daarna nog ruim 5cm uit elkaar, en die waren ECHT niet dicht te krijgen (hihi, ik heb dus zelf ook met 2 man staan vechten daarvoor).

Bij de meeste paarden zal een brede fork inderdaad niet nodig zijn. Maar mijn fjord heeft dus geen uitstekende schoft. Fjorden zjin als bosbouwpaarden gefokt waardoor een raskenmerk is dat de schoft tussen de schouderbladen "hangt". De schouderbladen zijn dus het enige steunpunt waar een zadel op rust. En daar gaat het bij alle zadels dus op fout.

Mijn Cheyenne heb ik nu zonder pommel, die heb ik opgevult met teddybeervulling zodat het gewoon rond haar schouders vouwt. En dat gaat heel goed.
Maar dat lukt niet met de Arizona, vanwege de 2 ritsen en het gat dat overblijft.

Dus een passende brede fork zou in dit geval echt een oplossing bieden. Haha!
Mijn paardje is dus echt een uitzondering op de regel, we hebben die brede fork hard nodig Cool

Toch ben ik al heel erg blij met m'n Caramello! Ik heb net het nubuck donkerder gemaakt met wat leerolie, en zo passen de fenders er ook een stuk beter bij. Foto's volgen binnenkort!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:31

Ik ben zeer benieuwd!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:53

Vanavond even snel wat foto's gemaakt met mijn prutscameraatje die ik gemakkelijk in m'n zak kan steken.
Helaas waren de batterijen op, dus geen tijd om mooie foto's te maken.
Maar geeft toch even snel een idee.

De pad eronder is mijn Physio pad voor mijn maat 2 cheyenne. Die gebruik ik nu even tot ik een bijpassende pad bij de arizona kan kopen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal komende week even mijn moeder lief aankijken, om te vragen of ze wat foto's van me wil maken tijdens het rijden. Dan met mijn spiegelreflex, dan zijn de foto's beter.

Ohw, je ziet de kaartjes nog aan de singel en het zadel hangen... hihi. Die zijn er nu vanaf hoor Knipoog

En dit is dus nu het setje waar ik mee rijd. Zadel is dus de Caramello Arizona, de bosal + hoofdstel + mecate zijn gekocht bij JustWestern.nl :

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:24

Zo had ik al een jaar geleden die 2-kleurige singel gekocht bij Justwestern , naturel met bruin ,
hadden ze die niet meer ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:25

Oeh, ja die heb ik ook zien liggen inderdaad!
Maar ik zweer bij de Barefoot singels, die vind ik echt fantastisch!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:26

Ja ze zijn mooi zacht en afgerond enzo Ja

Maar de western-singel vind ik echt idioot breed , die zou ik zelf nooit gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:28

Ja, ik was ook bang dat de singel té breed zou zijn, maar m'n paardje doet het er perfect mee! Ze vind het zelfs wel prettig, wat meer druk verdeling.

Want ze is afgelopen zomer wel 's gaan liggen, omdat de druk op de singel (van mijn Wintec zadel) te hoog op 1 plaats was, en zorgde voor benauwdheid.

Nu met Barefoot singels nergens meer last van.

En omdat de singelophanging van de Arizona wat verder naar achteren ligt dan die van de Cheyenne, ligt de singel ook niet direct tegen de ellebogen aan, dus de breedte is echt prima te doen!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 22:13

ik vind de singels van bf ook geweldig Haha! zo schoon te maken en mooie vorm.

je zadel ziet er mooi uit Hypofocus Haha!

wat mij opvalt is dat de beugels zo breed lijken/zijn vergeleken met mijn Nevada. zijn het andere beugels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:45

Ik denk dat dat komt vanwege rare camerahoek ofzo... Want ik vind ze erg smal als ik erop zit Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:39

Ze zijn wel breder dan vroeger.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:33

Hypofocus schreef:
Ik heb vandaag mijn Arizona Caramello binnen gekregen. Rijdt heerlijk! Maar helaas past de brede fork er niet in. Dus ik moet nog even een oplossing gaan zoeken omt te kunnen rijden zonder drukplekken tot er een andere fork is. Knipoog

Ik heb ook ff staan klooien hoor, want de forken uit de oude zendingen zijn wezenlijk breder dan die van de nieuwe arizona's, die klacht is al naar Barefoot gestuurd.

Afbeelding
Boven oude fork, onder fork nieuwe arizona.

Afbeelding
boven oude fork, onder nieuwe

Behoorlijk verschilletje dus wat ik mooi op foto vast kon leggen toen ik mn zadel om kon ruilen. Zag meteen toen ik die nieuwe uit de doos haalde dat deze veel smaller was.

Kreeg de oude fork dus amper in mn nieuwe zadel en heb even flink moeten klooien voor ik hem dicht had. Belangrijkste is dat de takken goed diep in de pommel gaan anders krijg je idd de rit niet dicht. Verder kun je het leer wat nat maken dan rekt het ook meer mee.
De nieuwe fork zat in mn oude zadel dus lekker ruim Haha!

De voorboom van mn cheyenne is ook smaller maar daar heeft ze verder geen last van, raar maar waar.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:58

Ik ben er dus echt over aan't denken om een Carmello te kopen voor dyco een cheyenne. Ik denk dat deze kleur echt wel mooi is op een vos. Maar ik weet t verschil niet tussen een maat 1 en 2. Ik bedoel geld die grotere maat niet alleen voor de zitting en dus de ruiterkont. Of is die ook echt groter op de rug van het paard?
Dyco is een tinkerhengst en is nu 1.47m groot bijna 3 jaar.
help Clown

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:31

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:36

Tjee daar heb ik dus echt overheen gekeken op je site oops
Ik weet nu zeker dat ik een maat 1 zou moeten hebben vermits dyco een extreem korte rug heeft.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:51

Hoeveel Caramello's worden er eigenlijk gemaakt voor in Nederland?
Of misschien kan ik beter vragen: hoeveel zijn er tot nu toe verkocht,en hoeveel bestellingen heb je tot nu toe in totaal?

Ben ik wel nieuwschierig naar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:21

De speciale kleurtjes zijn er altijd onder de 20 per type / maat hoor , zo hard loopt het niet.

Wereldwijd worden er meestal zo'n 200 gemaakt.

Nou als morgen nou eens de dag zou zijn dat die *vloek* van jou met z'n vriendjes binnenkomt.... kerst zit er dan wel tussen maar ze zijn dan een week onderweg als je BF mag geloven... het zou nu toch wel eens leuk zijn hoor.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 00:23

als je het mij vraagt gaat het niet goed tussen jou en bf Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:25

een meisje bij ons op stal heeft ook zo'n nieuwe kleur barefoot..

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 00:33

krijg je die mooie blauwe, roze en beige pads ook voor de Nevada? ik ben verlieft op de blauwe maar het nadeel is dat ik nog steeds een dekje zoek voor de Nevada Haha!

*kijkt lief* Schijnheilig

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:46

@Hypofocus, het zadel ziet er prachtig uit op je fjord. Ik vind het een heel mooie kleur. Maar het LIJKT of het ietsje te ver naar voren ligt. De Cheyenne had je blijkbaar ook ver naar voren als de singel vlak achter de ellebogen zat. Er moet een handbreedte tussen. Ik zou dit zadel eens 2 of 3 cm naar achteren leggen en kijken of het dan goed blijft liggen. Paardje heeft een korte rug maar ietsje zou moeten kunnen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:59

pmarena schreef:
Nou als morgen nou eens de dag zou zijn dat die *vloek* van jou met z'n vriendjes binnenkomt.... kerst zit er dan wel tussen maar ze zijn dan een week onderweg als je BF mag geloven... het zou nu toch wel eens leuk zijn hoor.
Dat zou idd. best leuk zijn ja. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:02

geluksvogel schreef:
als je het mij vraagt gaat het niet goed tussen jou en bf Clown

Op zich wel hoor , maar ik word wat minder vrolijk als ik eind december nog zit te wachten
op zadels die september geleverd hadden moeten worden..... Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:07

Ik weet wat je meemaakt pmarena. Clown

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:10

Mijn dank gaat nogmaals uit naar Marcel, Sietske en natuurlijk Bianca, anders had ik nu ook nog steeds zitten wachten Haha!