Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:40

Rond 13 maart komt hier een ook een testzadel(eigenlijk voor manonnetje, met buurmeisje Knipoog ). Ik ben echt heel benieuwd hoe die zit!

Ik heb zelf een cheyenne maat 2, en het testzadel is de london maat 1.
Als het wat is word die gekocht voor de andalusier van manon, die bijna word ingereden. (is nu drachtig, word daarna pas ingereden.) We hopen echt dat het iets is! het lijkt me namelijk een heel lekker zadel!

cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:41

Ik heb de London maat 1, en ik had de maat 2 getest en ik ben er echt superblij mee, maar helaas schuift ie naar voren ondanks het sympanovapad wat ik erbij had gekocht. Heeft iemand daar ook last van? Ik heb net even gekeken, want ik rij namelijk zelf niet zoveel, het is voor mijn verzorgster, en die singelstoten zitten veel verder naar achter dan bij de cheyenne. Die cheyenne bleef zitten als een huis trouwens.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:32

Ja, ik heb ook dat hij veel te ver naar voren ligt.
Mijn pony heeft er geen last van met rijden ook haar schouders liggen vrij..

Ik heb hem nu een week of 3 en moet zeggen het gaat steeds lekkerder met rijden.
(zondag ook al mijn eerst wedstrijd ermee gereden en 2 wp's gehaald)

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:28

wat zijn de adressen allemaal waar ik een barefoot london maat 1 kan testen?

En hoe lang duurt dat?
groetjes suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:31

egypte01 schreef:
wat zijn de adressen allemaal waar ik een barefoot london maat 1 kan testen?

En hoe lang duurt dat?
groetjes suzanne

www.boomloosrijden.nl : daar staat het allemaal op Knipoog

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:22

Hoi,

Ik heb op het moment een Barefoot Londond om te testen. Er zit een Physiopad bij met een stroeve onderkant. Heeft iemand van jullie ( langere ) ervaring met dit pad. Ik heb nl. op de site van boomloos rijden gelezen dat er paarden zijn die niet tegen de stroeve onderkant kunnen en problemen met de haren krijgen?

groetjes.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:27

Hoi.

Afgelopen vrijdag het london maat 2 testzadel in huis gekregen en direct naar de manege voor les. het zadel lag echt stukker beter als haar wintec pro isabelle werth dressur zadel.

In de les was iedereen opgevallen dat ze veel losser/vrijer liep en ook mooi inboog. daarnaast liep ze alle oefeningen goed. ze deed goed d'r best en ik had het gevoel dat ze het ook fijn vond.
komende week gaan we het zadel zeker nog vaak uitproberen.

nog even het soft balance dressuur zadel afwachten, maar als deze niet beter zit/ligt dan is het vrijwel zeker dat we voor de london gaan (als ik het geld er voor heb ) Knipoog

Ik ga zeker nog even foto;s maken van hoe het zadel ligt, alleen is de singel wel wat te lang en het is de kortste die erbij zit de maat 45.

ter vergelijking hier de foto's van haar eigen zadel.
http://www.annastasia.mijnalbums.nl

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:23

hoi

inderdaad anastasia, haar zadel ligt niet echt lekker aan de foto's et zien. het is net of hij te klein is en daardoor er bovenop ligt.
ben benieuwd naar de barefoot fotos

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:15

ik twijfelde eerst ook tussen dse isabell en de london. Maar gas nu toch voor de london!
ik heb maat 1 én 2 besteld om te testen, ik denk toch dat het de 1 wordt aangezien ik iedereen hoor dat de 2 zo erg ruim valt.

heb je al nieuwe foto's ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:00

heb gisteren nog even gereden, maar was vergeten foto's te maken. dit heb ik vanmorgen dus even gauw gedaan.
ze staan in een apart mapje op www.annastasia.mijnalbums.nl

ik vind het een wereld van verschil. Alleen lijkt het alsof het zadel aan de achterkant vrij hoog ligt, dit komt door de inlages in het grandeurpad.
Ze accepteert het zadel goed

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:37

Ik vind het zadel eigenlijk een beetje te groot op haar, ik denk dat een maat 1 beter zou liggen!

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:17

hoi
hij ligt inderdaad veel beter dan de isabell. Alleen is hij inderdaad wat groot voor je paard.
Bij equixantos kun je de maat 1 als testzadel aanvragen.
Heb ik nu ook gedaan en ga ze allebei testen. Bij de een zijn er nog 3 wachtenden voor me. bij de ander volgens mij niet.
Ik zal van beide wel foto's maken als ik hem heb.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:04

@annastasia, ik vind dat zadel VEELLLL te groot voor dat paard! Kijk hoe ver het naar achter strekt en hoe ver de zweetbladen naar beneden komen.!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:22

misschien dat het heel wat zal schelen met de maat 1?
kun je die eigenlijk ook aanvragen als testzadel bij barefoot? Volgens mij niet toch.

Ik weet niet waar je woont annastasia, maar als het vlakbij is, dan mag je wel 'n keer mijn maat 1 (london) uitproberen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:00

Ik heb maat 1 aangevraagd bij equixantos in beilen. deze maat is iet als testzadel bij singlefooter. Ik woon boven in groningen dus dat is een mooi eindje weg.
Het zadel in inderdaad wel wat groot, kijken of de maat 1 beter ligt, en dat we hier geen 10 weken op hoeven te wachten.
Ik vind de barefoot wel heerlijk rijden, en ondanks dat deze zo groot is loopt mijn paardje er ook beter onder

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:47

Ja inderdaad dat is te ver helaas!
In ieder geval wel fijn dat je verschil merkt!!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:13

Hallo mensen. Ik heb een dilemma en ik hoop dat jullie me kunnen helpen Clown

Ik heb de cheyenne en de nevada. Mijn paardje galopeert betrekkelijk hard en hoe ik ook went of keer, ik blijf niet zitten in de cheyenne. De nevada iets beter maar daar rijd ik met haar eigenlijk weinig mee. Ik ben toch meer van het dressuur en vzh. Ik heb een maat 2 terwijl ik heel dun ben maar ik heb toen bij Marcel in Beilen een maat 2 geprobeert en hij zei dat het goed was. Voor de rest een super ding maar ik blijf erbij dat ik niet kan blijven zitten.

Nou vroeg ik me dus af hoe dat met de london zit, gezien de diepere zit en kniewrongen. Ik ben vrij lang en dun en vlieg gewoon de cheyenne uit Zou de london toch beter zijn?

Ik vind de london best een mooi zadel en als hij beter zit, ga ik proberen er eentje te kopen maar ik wil graag eerst de mening van jullie hebben en toch evt. eerst testen.

Dus vertel Haha!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:06

Als ik je zo zie in je profiel dan vind ik een maat 2 erg groot voor jou hoor.
Ik heb zelf maat 38 en heb ook een maat 1 en het zit erg lekker,
ook ik bleef in het begin (en soms nog wel eens) niet zitten in het zadel hoor maar ik heb er dan
ook pas een stuk of 9 keer mee gereden (heb hem net nieuw en nooit boomloos gehad).

Ik denk dat je beter kan overstappen naar een kleinere maat.

De london zit je zo ie zo steviger mee dan met de cheyenne (vind ik dan).
De london zit je meer opgesloten omdat het een dressuur zadel is.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:10

Hallo allemaal,
ik kom hier ook eens kijken. Ik heb sinds een jaar een Cheyenne maat 2. Ik vind het heerlijk rijden, mijn arabjes lopen veel ruimer. Voor wandelingen vind ik de Cheyenne top, maar ik heb dus ook de indruk dat ik een beetje een stoelzit heb. Is dat beter met de London? Nu heb ik maat 2 Cheyenne, ikzelf heb een maat 38 en ben 1m69 dus zal een maat 1 London beter zijn veronderstel ik... Ik rijd vooral in het bos, maar af en toe ook wel dressuur in de piste en ik heb de indruk dat de Cheyenne daar minder geschikt voor is.

Nu heb ik dus een dilemma, mijn Cheyenne verkopen voor een London of niet, kunnen jullie mij helpen? Wat zijn de pro's en de contra's mooi op een rijtje?

groetjes Janna

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:08

Mijn stoelzit is helemaal weg bij de london.
Nog moet er wel het een en ander aan mijn houding verbeterd worden, maar het is al een stuk beter.

Ik heb alleen nooit op een cheyenne gezeten, ik had een stoelzit in een gewoon boomzadel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 11:14

mirkip schreef:
Mijn stoelzit is helemaal weg bij de london.
Nog moet er wel het een en ander aan mijn houding verbeterd worden, maar het is al een stuk beter.

Ik heb alleen nooit op een cheyenne gezeten, ik had een stoelzit in een gewoon boomzadel.

ik heb een Randolls en daarbij heb ik ook een enorme stoelzit Boos! heel irritant. Wat dat betreft vond ik de London wel stukken fijner Ja alleen jammer van de kniewrongen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:11

Ik heb een Cheyenne maat 1,ik heb kledingmaat 40 en zou dus ""eigenlijk"een maat 2 moeten hebben.
Maar ik houd van opgesloten recht zitten,en dat doe ik met deze maat 1.Ik zit vast als een huis,alleen met lichtrijden moest ik even wennen(ik had mezelf blijkbaar altijd aangeleerd wat overdreven licht te rijden,dat lukt me nu niet meer hahaha want dan word je gelijk afgestraft).
Dus een maat kleiner kan ook al veel schelen!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 08:52

Ik heb sinds een klein maandje de barefoot london en het zit heerlijk als je er aan gewent bent,
na een week had ik al dat de rits stuk ging bij het verwisselen van de pommel...
Nu heb ik hem terug gestuurd en als ze hem niet kunnen repareren krijg ik pas eind april
een nieuwe Huilen
Hebben nog meer mensen dit probleem gehad ??

Ik baal er enorm van want ik moet dus over een week starten en heb mijn oude zadel verkocht en kan verder van niemand een london lenen Verdrietig

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:18

Ik heb gister op een testzadel gezeten op Winston.
Zelf heb ik een cheyenne maat 2 (ik heb broekmaat 36 dus eigenlijk is maat 2 te groot, maar ik vind dat prettig.)
De london vond ik echt heel erg lekker zitten, ik zat ook meteen recht op zonder er moeite voor te doen. Ik heb er niet op gereden wegens kreupelheid van mijn paardje...

Mijn vriendin(waar het testzadel voor is) zat juist er onderuit gezakt in het zadel, eigenlijk tegenover gesteld van mij. Maar dat kan ook aan de vorm van het paard liggen.
(Ik heb een haflinger en zij een andalusier die nog niet is ingereden is en nu drachtig is.)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:42

_Emm_ schreef:
Ik heb gister op een testzadel gezeten op Winston.
Zelf heb ik een cheyenne maat 2 (ik heb broekmaat 36 dus eigenlijk is maat 2 te groot, maar ik vind dat prettig.)
De london vond ik echt heel erg lekker zitten, ik zat ook meteen recht op zonder er moeite voor te doen. Ik heb er niet op gereden wegens kreupelheid van mijn paardje...

Mijn vriendin(waar het testzadel voor is) zat juist er onderuit gezakt in het zadel, eigenlijk tegenover gesteld van mij. Maar dat kan ook aan de vorm van het paard liggen.
(Ik heb een haflinger en zij een andalusier die nog niet is ingereden is en nu drachtig is.)

En heb je een london 1 of 2 getest? Ik ben precies hetzelfde als jou Haha!