En dat vind jij omdat..? Ik merk gewoon serieus aan mijn paard als ie in de herfst dikker in zijn haar komt, dat hij slechter te pas is, in combinatie met de trainingen die ik rijd is dat lange haar gewoon echt vervelend, en dat merk ik aan mijn paard. De vergelijking met het haar onder de cap is misschien iets apart, maar komt op zich wel op hetzelfde neer.
Ook dat heeft dus weer te maken met hoeveel rekening je met je paard en zijn wintervacht wil houden. Wintervacht op zich is voor een paard natuurlijk natuurlijk. En ook werken en bezweet raken, als er gevlucht moet worden voor een roofdier bijvoorbeeld.
Tuurlijk is een paard sneller moe, sneller warm, en koelt minder snel af, maar daar kan je rekening mee houden als je dat zou willen.En kan er misschien worden opgehouden met het vooroordeel dat ik alleen uit vooroordelen spreek? Want zoals ik al meerdere keren verteld heb, heb ik mij al verdiept in meerdere aspecten van NH, waaronder natuurlijk bekappen en joinups.
Ik zit hier ook niet om nutloos te discussieren maar omdat het me daadwerkelijk interesseert. Echter word ik hier zeker niet meer geinteresseerd door als mensen blijven zeggen dat ik spreek uit vooroordelen of zomaar over dingen oordeel. Alleen ik plaatst steeds mijn vraagtekens bij jullie statements, waarop jullie dan weerlegging kunnen geven en ik mij misschien straks wel overtuigd voel.
Ik dank dat als je het niet zelf geprobeerd hebt of uit eerste hand gezien hebt je niet kan oordelen.
Bijvoorbeeld dat je per definitie tegen natuurlijk bekappen bent. Het zal idd niet voor élk paard goed zijn, maar er zijn heel veel paarden die er wél baat bij hebben. Dan is het dus niet per definitie slecht.
En ook doordat er bepaalde dingen gevraagt worden over wijken voor druk, wat doe je als een paard naar je steigert etc. geeft mij het idee dat je je er niet genoeg in verdiept hebt.Nog even een kanttekening bij jouw verhaal, spring jij eigenlijk zelf ook (zwaardere) parcoursen?
Zo simpel zit het namelijk echt niet in elkaar, ik ben met je eens dat je wel bitloos door een parcours kan, maar dan moet je meer kijken naar een Hackamore o.i.d., nou vind ik persoonlijk dat die minder vriendelijk zijn dan het gemiddelde dubbelgebroken bitje.
Nee, doe ik niet. Maar kan je mij uitleggen waarom je volgens jou niet een (zwaar) parcours bitloos kan springen, als je paard dus wat ik eerder zei, op je zit, druk op de neus etc terugkomt en verzameld? Qua kracht win je het toch nooit van een paard. Dus als jou paard goed bitloos afgericht is, waarom niet?
Ik bedoel, je kan wel veedrijven etc. met een bosal bijvoorbeeld. Dan hoef je wel niet ergens over te springen (meestal
) maar je paard moet wel super aan de hulpen zijn, gelijk terugkomen, draaien, weer vooruit, mee gaan met de bewegingen van de koe dus kunnen verzamelen en weer weg rijden...