Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jus_dOrange schreef:Nee normal is een leuk woord "he ik ben een normal!", uhm, alto's ... ?
En dan voor de normals, uh... Kakkers!
Jus_dOrange schreef:Ik vrees trouwens dat we nooit uit de wat-is-nou-beter discussie zullen komen, en dat maakt ook niet uit zolang iedereen het beste voor heeft met z'n paard. Vrede?![]()
sanne83 schreef:Als je het over huisvesting hebt, jammer dat er het woordje natural aan gehangen wordt, je kan het namelijk ook gewoon goede huisvesting noemen. Alles wat op bijv paardnatuurlijk staat, wordt precies zo onderwezen op de faculteit in utrecht, daar is niets alternatiefs aan: 24/7 beweging, ruwvoer, soortgenoten en frisse lucht is het beste, dat is al lang bewezen. In hoeverre je daarin kan voldoen ligt aan je eigen mogelijkheden (en je geweten ;) ).
Arabesk schreef:Ik vind dat als je je paard 24/7 op stal zet je niet handelt naar eer en geweten! Dan heb je niet het beste voor met je paard en heb je je kennelijk niet goed verdiept in de behoeftes van je paard.
Arabesk schreef:Ik vind dat als je je paard 24/7 op stal zet je niet handelt naar eer en geweten! Dan heb je niet het beste voor met je paard en heb je je kennelijk niet goed verdiept in de behoeftes van je paard.
Kinke schreef:Maar op de een of andere manier denken de meeste paardenliefhebbers (volgens mij) dat ze "recht" hebben op een paard. En als er dan geen betere stalling in de buurt is..jammer dan voor het paard.
Anouar15 schreef:En dan zijn er ook nog mensen die denken dat hun paard liever op stal staat dan in de wei.
Anouar15 schreef:En dan zijn er ook nog mensen die denken dat hun paard liever op stal staat dan in de wei.
CarS schreef:[
Ik heb er dan ook goed over nagedacht voor ik mijn paard kocht.
Ik wilde een paard op mijn manier houden anders niet.
[/quote]
Cer schreef:@Wendy: dat is het ook. Daarom is het ook makkelijk gezegd 'je moet geen paard nemen als je niet 100% aan die-en-die eisen kan voldoen'. Wat als je je paard al hebt, en de omstandigheden veranderen... dan dus maar verkopen blijkbaar...
Overigens heeft dit niks te maken met natuurlijk bekappen... Wat ik ook niet ga doen bij mn paardje.. sue me
CarS schreef:Ik heb wel het idee dat er langzamerhand meer mensen na gaan denken over het houden van paarden op een andere manier....
CarS schreef:En als om een of andere reden het zou gebeuren dat Quint naar een pensionstal zou moeten en 24/7 binnen staan(zou trouwens geen reden weten)....dan zoek ik voor hem een betere plek want dat doe ik hem niet aan.
Dat is tegen mijn principe in...wat een ander doet...is hun feestje maar ik zou niet met mezelf kunnen leven .