Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:06

Ik heb ook geen les, maar wel het pakket.

Je komt een heel eind hoor. Maar ik overleg wel met mensen, hier van Bokt bijvoorbeeld, hoe zij bepaalde dingetjes oplossen.

Ik krijg vanaf maandagwel les, maar geen Parelli les.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 22:38

Citaat:
Lukt het echt met alleen die dvd's en zonder hulp?

ja het is mij zelfs gelukt zonder de bijbehorende boekjes, die kan ik niet lezen
Citaat:
Zijn ze makkelijke opgemaakt en te verstaan?

ja het pakket zit didactisch gezien perfect in elkaar, ik kan ze redelijk verstaan en alles wordt goed voorgedaan, er wordt ook voorgedaan wat je kan doen als je paard niet volgens het boekje reageert
Citaat:
Ze zijn erg duur. Zijn ze hun geld waard? (moet zowiezo eerst sparen)

ja, meer dan waard!

en 100% Parelli = 100% succes
20% Pareli = 20% succes

dus als je alles alle dagen volgens de metheode doet, heb je mer succes dan wanneer je het soms doet!

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:33

hoi
ik ben ook met parelli bezig
ik heb ook elke week les in parelli

en ik vind het geweldig

groetjes zie ook mijn profiel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:39

je hebt al een zwarte string aan je stick zie ik, heb je dan level 2 of 3? (level 1 is een rode weet ik toevallig)

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:43

Nee hoor ik ben nu in level 2 bezig maar ik heb geen l1 diploma (omdat ik er niet zo veel meerwaarde in zie en ook omdat het geld kost en ik dat niet kan betalen

die string heb ik gewoon gekocht

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:43

smurf schreef:
je hebt al een zwarte string aan je stick zie ik, heb je dan level 2 of 3? (level 1 is een rode weet ik toevallig)

sjeezus, nou kun je MIJ wegdragen. doen jullie aan NH of an karate? en dan nog in je string

GeneralFlynn

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:56

lol

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 08:51

kan je nagaan hoe het is als Morrie op m'n string gaat staan.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:55

Het doet mij eerlijk gezegd een beetje denken aan de lagere school. Als je iets goed had gedaan mocht je met groen schrijven o.i.d.

Ik haal ook geen levels. Te duur en ik moet me dan aan de volgorde houden. Daar heb ik toevallig geen zin in

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:59

nee precies

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:00

grappig hè, ik vind die volgorde en hapklare brokken juist geweldig, op deze manier kan ik ook eens iets echt volgen. Zal wel met intelligentie te maken hebben, ik ben niet bijster slim en al helemaal niet creatief, ik moet alles voorgekauwd krijgen, anders wordt het niets

level 1 kan ik al niet halen, want Morrie kan geen 21 minuten draven voor pushing passenger. Ik hoop dat ze nog eens levels voor trekpaarden gaan maken, maar ik ben bang dat dat nooit zal gebeuren.
Voor mij altijd een witte string dus........

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:04

gewoon door oefenen
begin gewoon niet met 21 inuten maar met 10 ofzo
je kunt het gewoon opbouwen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:11

wat denk je dat ik al 3 maanden aan het doen ben, maar met iemand op z'n rug kan ie 20 stapjes draven, beslist niet meer.... ik heb nu eenmaal geen rijpaard en dat zal ie nooit worden ook.
Galopperen kan ie helemaal niet met iemand op z'n rug, of het moet een kind van 30 kilo zijn......

Ik heb bovendien geen bak, alleen een polder, dus het wordt sowieso een beetje moeilijk met rijden. Ik wil ook helemaal niet op hem rijden, daar is ie niet voor namelijk, maar ja, vertel dat maar es aan pat parelli

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:14

Oei oei 21min draven haha dat gaat hier ook oefening vragen. Maar in princiepe mag dat voor een tinker geen probleem zijn. Maar die van mij is hard werken niet zo gewoon
Ik heb jammergenoeg ook geen pak alleen het bos. Maar ik maakte amtijd een round pin van stroomdraad (zonder stroom erop) dat lukte bij mijn tinker prima. Maar de tinkerkruising van mijn nichtje denderde er zo doorheen die dacht 'bekijk het maar'

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:18

Morrie is geen Tinker, Morrie is een Noriker en een Noriker is gefokt als boomsleeppaard en niet als rijpaard

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:35

nooit van gehoort

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:47

Ik weet wel wat morrie is. Maar ik bedoelde gewoon dat die van mij ook nog geen20 min kan draven. Ik vind Morrie trouwens een heel mooi en leuk paard en als zijn bouw zo een dingen niet toelaat tja dan moet je er niet op doordrammen. Mijn tinker kan niet onderin lopen door 2 dikke bobbels van spiermassa net achter haar kaak. Tja dan houden we daar toch gewoon mee op.

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:51

smurf schreef:
Voor mij altijd een witte string dus........

Of je koopt zelf een mooie rode, groene of blauwe of weet ik veel wat voor kleur string . Ik geloof niet dat meneer P. komt overvliegen om jou je stringetje af te pakken .

Ik heb zelf nu een witte (zelf gemaakt) en we hebben ook nog een rol groen touw liggen, dus wie weet maak ik wel groene voor erbij. Zelfde touw als meneer P., alleen veel goedkoper. Bovendien vond ik het stickertjes-spaar-systeem op de lagere school al een drama, laat staan dat ik nu op mijn 29ste stringetjes ga sparen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:58

Citaat:
Of je koopt zelf een mooie rode, groene of blauwe of weet ik veel wat voor kleur string . Ik geloof niet dat meneer P. komt overvliegen om jou je stringetje af te pakken

nee zo kinderachtig ben ik niet......

ik heb nog geen touw gevonden in Nederland dat het haalt bij het touw van Parelli, helaas gaat mijn Parelli leadrope stuk, maar ik koop er zeker weer zo eentje terug, zelfs als je paard de benen neemt (hoort natuurlijk niet eind level 1, maar goed) snijdt het touw niet door je hand en kan je het nog vasthouden, als je je voeten tenminste kan ankeren..... dat lukt alleen niet op asfalt..... maar goed, eigen schuld, in level 1 hoor je de bak helemaal nog niet uit te gaan.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:56

Citaat:
Ik geloof niet dat meneer P. komt overvliegen om jou je stringetje af te pakken
hij heeft van mijn stringetje afteblijven!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:10

ik heb niet eens een andere strin dan die aan mijn carrotstick, die dingen maken ze niet mijn maat en ik moet er eigenlijk ook niet aan denken, doe mij maar een fuik van de Zeeman

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:46

smurf schreef:
ik heb niet eens een andere strin dan die aan mijn carrotstick, die dingen maken ze niet mijn maat en ik moet er eigenlijk ook niet aan denken, doe mij maar een fuik van de Zeeman

Hou je niet van flossen?
Overigens zweer is bij boxers .

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:48

Ik flos mijn paard.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:55

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:13

Ingrid maakte bij mij ook een grapje over flossen..... gelukkig trapte ik er niet in, zie me al staan zeg.....

Pat komt overigens zelf niet voor die clinic hoor; Eddy Modde komt