Koper schreef:Jessix schreef:Jaja, ze zetten ze zo onder druk dat de paarden ze los overal volgen en alles voor ze doen. Dat ze aan komen rennen zodra ze hun baasje aan zien komen. Dat ze te rijden zijn zonder enkel hulpmiddel. Heel zielig inderdaad.
Daar heb je geen parelli voor nodig. Daarnaast vind ik het eng als een paard "alles voor je doet". Het paard is geen slaaf... en dat maakt die parelli er wel van.
Ik vind het niet eng als mijn paarden alles voor me doen want dat doe ik ook voor hun en ik zie en beleef het plezier wat we er beiden aan beleven. Dat heb ik bereikt met Parelli. Niets slaaf, maar wel partner.

Gaat ze een keer met mijn paard oefenen, werkt het niet. Nee, volgens haar is mijn paard TE sensibel
wat is dat nou voor een stierenpoepie
een boel hebben echt oogkleppen op ja.. Heel jammer want ik ken er een paar die geen oogkleppen ophebben en zij helpen mij met problemen met deze 'methode' met volledig respect voor 'mijn methode'. Mijn methode is overigens een gevalletje vanalles wat zolang het werkt voor mij en mijn paard en het werkt perfect! Mijn paard ziet er gelukkiger uit dan het gemiddelde paard op de natuurlijke pensionstalling in de buurt. 

Ik zie wat anders als wat jij ziet, maar dat komt omdat de Parelli methode ook mijn methode is. Jij ziet emoties, ik juist niet.