Natural Horsemanship, een voorbeeld.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Natural Horsemanship, een voorbeeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 23:32

Ik mis in het hele verhaal van Wicky het aspect 'tijd" en het aspect "ervaring"? En waar zie jij die verplichting?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:47

Wat wil je weten over "tijd" en "ervaring"?

Ik vind dat niet alles maar moet, omdat het kan. Het "spel" moet ook passen bij de combinatie, zeker naar mate je verder komt. Daarnaast hou ik van "functioneel spelen", in plaats van om controle omdat het kan. Hoe je totale bodycontrol krijgt vanuit een figure 8 achterwaarts vind ik dan wel interessant om te weten. En waarom zo en niet anders? Wat zijn de pluspunten van die oefening dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:22

Het helpt het paard snel te switchen van hersenhelft, mee te denken, leert hem wijken voor druk die afwisselend van beide kanten komt en gymnasticeert hem. Je doet toch ook je zijgangen vanuit de voorwaartse beweging? Rij jij geen zigzag-patronen, renvers/travers van uit de voorwaartse beweging? Dan kan ook vanuit de achterwaartse beweging, in wat voor vorm ook. Er worden verschillende spiergroepen in omgekeerde volgorde dan voorwaarts aangesproken, en spieren die je bij het voorwaarts niet of amper gebruikt. Je maakt je paard er soepel, lenig en sterker mee. En mocht je ooit een keer een trailparcours meenemen, heb je de basis om obstakels achterwaarts te nemen er goed inzitten.