[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:08

Meiden, ik meld me effe af. Ga van de week op vakantie en kan het nou al niet meer bijhouden met lezen. Komt goed na de vakantie. Hoop ik... Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:10

Ze hebben eigenlijk geen stal meer vrij.. natuurlijk wel als er echt iets aan de hand is, dan is er een reserve stal.. Maar het is juist zo'n mooi land, en ik zou dr niet weg willen, het idee om op een manege te gaan staan staat me erg tegen..
Ik wil het toch gaan proberen mocht het doorgaan.. Lachen ik heb een waterdichte deken, net nieuw..

speedy_cindy

Oke, fijne vakantie! Haha!

speedy_cindy

Elma_ schreef:
Ze hebben eigenlijk geen stal meer vrij.. natuurlijk wel als er echt iets aan de hand is, dan is er een reserve stal.. Maar het is juist zo'n mooi land, en ik zou dr niet weg willen, het idee om op een manege te gaan staan staat me erg tegen..
Ik wil het toch gaan proberen mocht het doorgaan.. Lachen ik heb een waterdichte deken, net nieuw..

Zou ik ook doen als ik jou was. Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:12

@speedy-cindy: Hij was echt al ruim een jaar kreupel e.d. Naar dierenarts geweest enzo, die heeft niks kunnen vinden. Als hij keek dan werd het na beweging gewoon wat beter. En soms was hij gewoon ineens weer kreupel op een dag. Ik was al heel lang aan het proberen of hij bij mij op stal kon staan, uiteindelijk kwam hij dan toch. De dag voor hij zou vertrekken kwam hij echt stokkreupel uit z'n stal Huilen echt zo verschrikkelijk, hij viel bijna om enzo.
Eenmaal op mijn stal direct hoefsmid volgende dag laten komen, hij was gewoon harstikke hoefbevangen. Jaja hele dagen op stal en van dat rijke kuil, weinig buiten komen......
Nu zijn we 5 maanden verder en hij is gewoon een gezond 16 jarig paard. Een 16 jarige krijgt natuurlijk wel langzamerhand zijn beperkingen, hij heeft ook jaren in de sport gelopen, maar het gaat nu harstikke goed.
Inmiddels kan hij ook alweer op het gras.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:16

Zal ik me dan ook maar even voorstellen Tong uitsteken
Dit is de eerste keer dat ik hier ben nl. Tong uitsteken
Mijn naam is Robin, 20 jaar..
Ik heb een zoontje van net 1, superleuk!
Verder rijd ik ongeveer 10 jaar paard, begonnen op een manege natuurlijk Lachen
En Ik ben voor n groot deel voorstander van het natural. Wel rijdt ik met bit, en gewoon zadel, maar ben geen dressuurtypje ofzo Tong uitsteken vooral recreatief.. Ik ga dus vanmiddag kijken naar een merrie, een arabiertje van 9 jaar!! Spannend!
Deze heeft een tijd stilgestaan, moet t vertrouwen in mensen weer terug zien te krijgen, dus als het allemaal door gaat zullen jullie vast nog wel meer horen over t verloop daarvan!
Als men nog meer wilt weten roep maar Lachen
Groetjes Robin

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:19

Bojangles schreef:
@[naam]-cindy: Hij was echt al ruim een jaar kreupel e.d. Naar dierenarts geweest enzo, die heeft niks kunnen vinden. Als hij keek dan werd het na beweging gewoon wat beter. En soms was hij gewoon ineens weer kreupel op een dag. Ik was al heel lang aan het proberen of hij bij mij op stal kon staan, uiteindelijk kwam hij dan toch. De dag voor hij zou vertrekken kwam hij echt stokkreupel uit z'n stal Huilen echt zo verschrikkelijk, hij viel bijna om enzo.
Eenmaal op mijn stal direct hoefsmid volgende dag laten komen, hij was gewoon harstikke hoefbevangen. Jaja hele dagen op stal en van dat rijke kuil, weinig buiten komen......
Nu zijn we 5 maanden verder en hij is gewoon een gezond 16 jarig paard. Een 16 jarige krijgt natuurlijk wel langzamerhand zijn beperkingen, hij heeft ook jaren in de sport gelopen, maar het gaat nu harstikke goed.
Inmiddels kan hij ook alweer op het gras.

Wat goed dat het nu zo super gaat! En dat het na wat beweging ook beter ging.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:19

Maar ik ga nu les geven. Doeeg

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:58

RianneH schreef:
Aanvulling namenlijst:

Inge - Tjitse
Sonjim- Sandra/ Jimmy, Wieneke en Billy
Twiggy2008 - Natascha met Sam(my)
speedy_cindy - Renalda/ Amira, Atish, Speedy, Maggy, Knoert, Tweeny
diphranil - Laura / ChaplinLaura1986 - Laura / Frodo
fitzchivalry: pem en pablo
RianneH - Rianne/Rikst, Iemkje, Melissa, Liberty, Donja, Guus (enz)
Rosita: Toos, Donder en Jazz

Zo... ff aangevuld. Ik ga nu voeren, poep scheppen en dan klussen..doeiiiiiii Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:15

Wel leuk zo'n druk huiskamertopic Haha!
Kan alleen nooit zo goed de verschillende mensen onthouden moet ik heel eerlijk zijn.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:29

@Wendy: heel veel sterkte met Walter. Hopelijk knapt hij snel weer op. Heb je ook al eens iets van een osteo of fysio naar hem laten kijken? Mijn paardje heeft daar erg veel baat bij gehad. Hij liep vaak onregelmatig en zat niet lekker in zijn vel. Bleek dat ie in zijn rug en nek een aantal flinke blokkades had zitten.. Nu is dat gelukkig weer een stuk beter Lachen

RedPassion schreef:
En hoe is zijn karakter?[
(sorry, ik ben nieuwsgierig aangelegd en heb zelf ook een appaloosa Knipoog)

Chap is een ontzettend lief paard. Hij wil graag voor je werken en hij wil graag bij je zijn en het goed doen. Hij heeft een periode gehad dat hij erg angstig was als he hem een halster wilde omdoen. Hij begon dan helemaal te schudden met zijn hoofd en als je dichterbij kwam ging hij steigeren. Maar zelfs dan deed hij eerst een paar passen achteruit en zodra hij weer geland was, kwam hij direct weer naar me toe. Dan was hij helemaal los in de bak, maar hij liep niet weg. Was zo zielig, je zag dat het echt angst was, maar dat hij ondanks dat steeds weer terug kwam.
De laatste tijd merk ik dat hij steeds meer aan mij hecht. Hij is best wel eenkennig en als hij in het land staat, dan laat hij zich bijna niet pakken door andere mensen. Hij laat ze wel bij zich komen, maar snuffelt dan hooguit even en keert zich dan om en loopt weg. 9 van de 10 keer komt hij aanlopen als hij me ziet en begint te hinniken, zo schattig Haha!
Wat ik erg stoer vind aan hem is dat hij ondanks dat hij heel angstig en schrikkerig kan zijn, hij ook erg cool en rustig kan zijn. We rijden nu een paar weken buiten. Als er andere pony's meegaan, rijden we toch vaak voorop. De meeste objecten kijkt hij niet naa om. Behalve hooibalen en stenen Tong uitsteken Alleen tractoren en vrachtwagens zijn nog een drama. Hiermee zijn we nu veel aan het oefenen. Hoop dat we die straks ook rustig kunnen laten passeren Knipoog

Bojangles schreef:
Diphranil, wat heb je een leuke Appy! Lachen

Dankje, de jouwe mogen er ook wezen!! Gave paardjes hoor. Wat voor sidepull gebruik je?? Vind hem erg stoer!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:31

Jij ook dank je Haha!
Een western met een brede leren neusband.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:50

Namenlijst:

Inge - Tjitse
Laura1986 - Laura / [***]
diphranil - Laura / Chaplin

Haha!
Ik heb mezelf maar even op een aparte regel gezet, gaat nog leuk worden met 2 laura´s.. Wie bedoel je nou Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:00

Citaat:
Namenlijst:

Inge - Tjitse
Laura1986 - Laura / Frodo
Zwerte - Sarah/ Rocky en 8 mnd per jaar Twan

Ik noem iedereen altijd bij zn boktnaam, echte namen onthoud ik al helemaal niet...

bojangles: je gaat naar ruinerwold lees ik? of zit je daar al? Ik mis de boswachterij ruinen... Mn vriendin waar ik mn paarden heb die heeft eerst in pesse/echten gewoond, kon zo het bos in! En nu woont ze in hollandscheveld en daar is niet eens een ruiterpad... beetje jammer!

Las ook over verdriet en pijn bij je paardje zien/voelen. Dat heb ik zelf dus ook heel sterk bij twan. Die heeft een peesblessure aan 3 benen... dit jaar is eht achterbeen erbij gekomen, hij heeft al 2 jaar aan beide voorbenen. Moet alsnog voor de huifkar lopen dus elke zomer heeft hij flinke pijn, het breekt echt mn hart om dat te zien. Kan aan zn oogopslag gewoon zien hoe die dag zn pet staat! Echt apart hoe je dat op kan vangen eigenlijk...

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:07

gaat echt snel weer veel nieuwe mensen.

@wendy veel beterschap met walter.
het is moeilijk dat je niet weet wat het is.

@elma
ik zit een beetje met het zelfde.
mensen die zeggen dat paarden met veel bloed geen goede wintervacht aanmaken.
ik zal inderdaad gewoon kijken hoe het gaat. gaat het niet kun je altijd nog een deken op doen.

wel leuk dat er ook meerderen mensen zijn met een appaloosa.
ik heb er zelf ook een.

ik zal vamidag weer is wat foto`s in me profiel zetten.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:46

Citaat:
Namenlijst:

Inge - Tjitse
Willeke_nijs - Willeke/Casandra

Zo mijn naam staat er ook weer bij Lachen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:03

Zwerte schreef:
Mloeser, gebeurd er verder nog iets met die paardjes? of lopen ze gewoon de hele dag als semi-wilde paardjes rond?

Tara is wel bereden, en eens in de zoveel tijd mag ze helpen met het drijven van de koeien naar een ander deel, maar verder leeft ze eigenlijk semi wild. Ze loopt ook voor de meeste mensen weg.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:41

Wendy heel veel beterschap voor Walter, als je een hele goede band met je paard hebt en er open voor staat kun je inderdaad veel aanvoelen. Ik had dit heel sterk met Sonja. Als ik thuis was en zij had ergens last van dan voelde ik dat. Menigmaal dat ik daardoor op tijd bij de wei was. Met Jimmy zie ik wel in een oogopslag hoe hij erbij staat en ik voel zijn emoties aan, dat is wel handig in het werk. Het is nogal een streskip en dan is het fijn als je daarop in kunt spelen.

Wat betrefd kreupele paarden 24/7 buiten en weer opknappen, dat was bij Sonja ook het geval. Door haar op de wei te zetten heb ik nog 5 jaar langer van haar mogen genieten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:49

@ bregje.. fijne vakantie.. tot volgende week..

mijn poown liep een poos terug ook een paar dagen kreupel.. de da schreef boxrust voor.. niet dus..
heb hem gewoon buiten laten staan.. na een paar dagen was hij weer helemaal de oude.. waarschijnlijk had die lompe donder iets stoms gedaan waardoor hij zijn pootje zeer had gedaan..

ik ga me zelf zo eens van de bank af sleuren en even bij pablo kijken..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:27

Meiden... ik meld mij ook even af. Heel gezellig dit topic, maar voor mij niet bij te houden. Gaat me iets te snel en zoveel tijd heb ik niet..... veel plezier.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:43

Liljebo, wat jammer Verdrietig !!!! Maar goed, dan zie ik je nog wel in het Parelli topic. Knipoog
Al hoewel ik die ook niet goed bij kan houden... Ben er ook niet zo goed in. Bloos
Ik begin vaak enthousiast om vervolgens weer af te haken. Niets persoonlijks, hoor, maar ik hou het gewoon niet bij......

RedPassion, kwart voor 11 werd ik pas wakker!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wat een zaligheid en luxe, een dochter die ook graag uitslaapt. Haha!
(moet er wel bij zeggen dat ze gisteren door haar hoestje heeft lopen spoken tot ca. 12 uur, dus...... Het is wel te verklaren Knipoog ).

Ik ga weer lekker genieten van een prachtige dag buiten, straks lekker rijden en grondwerken, bijkletsen met een vriendinnetje en wat klusjes doen in en rondom het huis. Lachen
Tot laterrrrrr!!!! Doei!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:43

Citaat:
Namenlijst:

Inge - Tjitse
Willeke_nijs - Willeke/Casandra
Bojangles - Joyce / Rach, Indy & Bo

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:46

@Zwerte: Ik ga naar Ruinerwold vanaf 1 dec. Zit idd dichtbij Boswachterij Ruinen!!
Moet eerlijk zeggen dat ik dat bos niet zo goed ken, ja alleen voorste stuk. Maar schijnt wel mooi te zijn. Ook met die zandverstuivingen en jeneverbesstruiken enzo.

Ik kom net terug van een ochtendje stal. Hebben lekker buiten gereden en ook wat leuke foto's gemaakt!
Het was echt mooi weer ervoor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:20

boswachterij ruinen is echt supermooi. Heb er heel wat uurtjes doorgebracht!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:43

ondertussen lig ik nog steeds gaar op de bank.. nachtdiensten zijn echt slopend.. nog een bakje koffie, en dan ga ik echt wat doen..