bitloos rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorrohvj

Re: bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:51

Ik rijd ook bitloos met mijn haflinger, gaat supergoed en zelf beter dan met bit.
Ik heb een kruislings systeem en die was 49 euro.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 11:14

oke dan. maar waar heb je die vandaan? en werk jij ook met een touwhalster of niet?

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:04

Ik werk niet met een touwhalster.
Ik heb hem op www.horseshophorsepower.nl besteld, hij was de volgende dag al binnen!
Voor foto's staat de pb open Knipoog

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:54

oke dan. maar goed. ik ga dadelijk met iemand aan de slag met grndwerk en ik denk dat als ik geld genoeg heb ik zo hoofdstel ga kopen.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 08:59

he he, ik wilde even zeggen dat ik 4 oktober mijn eerste les in grondwerken. ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren. hoop goed en zonder bit rijden gaat ook super goed.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:23

ik heb mijn 3 jarige hafje ook bitloos ingreden, gaat allemaal helemaal super. Ik ga een wedstrijdje rijden en dan doe ik dat me bitje, maar ik rijd dagelijk in het bos. Ik wil hem nog niet teveel in de bak rijden. Hij is nog zo jong. Op mijn site staan veel foto's en info, ook over bitloos! succes ermee

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:19

ik rij ook bitloos met een bosal, daarvoor reed ik met een emiel vroest hoofdstel. Je kunt ook informatie afhalen van www.bitloos.nl Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:53

Ha --> NA

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:56

Ik rijd op mijn hafje met S-hackamore.
Touwhalster wil ik nog wel ooit, maar voorlopig gaat dat niet werken, die werkt te streng in en omdat ik af en toe moet doorpakken doet dat zeer en dan gaat ze daarop in protest. Druk wil ze wel naar luisteren, pijn niet (en geef haar eens ongelijk Tong uitsteken )
Kruislings luistert ze ook niet prettig naar en vind ik zelf geen fijne manier van werken, sidepull werkt het beste bij ons en dus is deze hackamore perfect voor ons

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:16

Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met het wat terugleggen (en controleren) van het zadel, dat ligt over het schouderblad heen en hindert je haf daardoor flink. Waarschijnlijk los je met het aanpassen van je zadel een heleboel van je problemen op. Goede les is daarna heel zinvol.
Voor bitloos zul je gewoon moeten uitproberen wat voor jullie als combi werkt, wat voor de één werkt, is voor een ander onwerkbaar Cool