Paard leren zonder zadel te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

Re: Paard leren zonder zadel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:09

het is helemaal niet slecht voor je paard en ook zeker niet voor jezelf je leert er een goed balans van te krijgen en voor je houding is het ook erg goed!
ik zit wel liever met een dekje en een dekensingeltje.
maar dat is mijn mening natuurlijk!
veel plezier hoor!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:43

brennie75 schreef:

Inderdaad, en tenzij je die ergens op kan baseren is die weinig waard.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:53

brennie75 schreef:
het is helemaal niet slecht voor je paard en ook zeker niet voor jezelf je leert er een goed balans van te krijgen en voor je houding is het ook erg goed!
ik zit wel liever met een dekje en een dekensingeltje.
veel plezier hoor!

het licht er natuurlijk ook aan hoe goed je van jezelf al zit.. als je echt iemand bent die al flink op en neerstuitertd bij het draven oid.. tjaah.. dan lijkt mij dat toch niet zo lekker voor de rug van je paard, ik doe het ook af en toe hoor.. maar ik hoor dat jij 't 'lekker' vind om dat te doen als het warm is? ik zou het je dan júist afraden.. baaahh dan wordt 't zo'n vieze plakkerige zweterige zooi.. heb je zo'n natte kont Vork ik zou je trouwens óok aanraden als je écht met niks rijd (zonder pad of wat dan ook) om dat met een broek met een kunstlederen kont etc te rijden heb je iets minder last van het natte en iig geen last van kriebelende haren in je kont! Vork

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:33

Het is absoluut wel slecht voor de rug van je paard, de druk van je zitbeenknobbels wordt niet verdeeld over een groter oppervlak en daardoor kun je drukplekken krijgen. Met hogere temperatuur is dat alleen maar erger.

Voor je eigen zit is het ook niet goed, want je zit zonder zadel in een andere houding dan met zadel. Wel is het goed om een keer te voelen wat er allemaal gebeurt onder je en realiseer je dan ook dat je paard op dat moment dus ook veel meer van jouw bewegingen voelt.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:23

ik wil dus niet eindeloos gaan rijden zonder zadel, maar vooral lekker kunnen uitstappen zonder of iets dergelijks. en inderdaad om hem gewoon enes te voelen, ik heb totaal gen abmities om uren zonder zadel te rijden hoor Nagelbijten / Gniffelen lijkt me inderdaad voor beiden niet het meest fijne.