3 jarige in de L,20 jarige ZZ!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: 3 jarige in de L,20 jarige ZZ!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:16

joeyenboey schreef:
Wat een leuke reacties allemaal!! Grappig dat er ook medebedenkers zijn!
En Shadowprince, ik denk dat ik met mn kleintje ooit wel voor internationaal ga, dat is dan uiteraard het volgende dorp ofzo! Knipoog
Heb ik met mn 20-er al een paar keer gedaan, als we (noodgedwongen) weer eens van stal moesten verhuizen.Ik heb een trailertrauma (hij niet) dus doe het liever rijdend/wandelend als het enigszins kan.Wat dat betreft is het al een Grand Prix paard ondertussen!! (en de grand prix is dan natuurlijk de berg hooi aan het eind van de rit... Pling )

Ik heb nog iets,wat we vaak zeggen- Ik rijd meestal met slof (niet de hulpteugel, maar het tempo van meneer Dromen !!!!)-we sloffen wat af samen Tong uitsteken
En ook voorwaarts-neerwaarts is ons niet vreemd; Uiteraard volgens de gulden regel eerst voorwaarts (in draf richting berm),dan neerwaarts (eten!!!)

Ik kom wel eens terug op het erf na een ritje met de mededeling dat we weer fijn wat hogere dressur hebben gedaan, met slof en voorwaarts-neerwaarts - de blikken die ik dan krijg zijn goud waard!

Ja, het zou misschien weleens wat voor Anky zijn, om het op deze manier te benaderen. Geeft een hoop vreugde en plezier in elk geval!! (en heeeeele relaxte paarden!! Slapen )

ROFL

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:17

Haha ik moest zo lachen toen ik het las! Leuk idee!:)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:08

Oh my Nagelbijten / Gniffelen

Mijn paard is meer voorwaarts, heiwaarts in de B, en op de terugweg zeker ook voorwaarts, huiswaarts. B levert dus nog wel wat problemen op af en toe. Landbouwvoertuigen zijn gelukkig geen probleem. ZZ wil heel goed met slof, maar verder komen we ook niet. De Manieren zijn ook nog erg moeilijk, dus er is nog genoeg om aan te werken Clown

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:13

Haha grappig gevonden
dan kan ik in de Z Knipoog (al is die een beetje ver hiervandaan, maar afentoe is leuk Ach gut of vakantie op een manege paardje Bloos )

ZZ is nog een beetje te hoog voor me aangezien ik niet zo'n held in die dingen ben en dat voelt tie en dan luistert die echt voor geen meter Duivel

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:26

ZZZ is ook mijn ultieme doel, of dan tog in ieder geval MZZ, maar het word waarscheinlijk eerst nog even oefenen in de B(ak) en later het B(os)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:07

Wat een heerlijk verfrissende blik op de niveau's!
De B (bak) en B (bos/buiten) heb ik ook al overleefd met mijn twee hittepettitjes, maar de L (land) leverd nogal wat protest op waarna het lozen van de begeleider ook al snel voorwaarts-neerwaarts werd gelopen.
Beide paarden worden wel ZZ en Melissa ook ZZZB gereden.
Ook beheersen wij na veel oefenen de L (lanbouwwerktuigen en lama's) en de M (markering op de weg) tijdens de B (buitenrit).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:11

Ik heb gisteren ZZB gereden. Zonder zadel door het bos Haha!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:13

haha leuk bedacht joh! Nagelbijten / Gniffelen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:20

ZZZ is zo ver weg... Maar als ik naar zee zou gaan en mijn zadel zou vergeten sprong er daar ook wel op zonder. Het is alleen zo'n end van huis.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:41

leuk Haha! alleen word het voor mij zzm (zonder zadel naar meer)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:48

Ik ben zeer bedreven in de activiteit voorwaarts neerwaarts; over het hoofd van je paard heen vanuit galop afstappen (en daarbij op je rug landen)... Clown

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:03

Wat een leuke manier van toch je doel bereiken! Ookal haal je de Dressuur-Z of Springen-Z niet, dan heb je je eigen doel toch weer behaald! En zeg nou zelf, zoiets met je paard bereiken is toch geweldig? Haha! Ontzettend leuke manier!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:07

Ik ben op ZZR niveau. Zeer Zwaar Recreatief Tong uitsteken

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:15

en ik hoop ooit ook ZZB te bereiken: Zonder Zenuwen Buitenrijden

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:46

Geweldig!!! _O- :D :D

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:50

foxy80 schreef:
en ik hoop ooit ook ZZB te bereiken: Zonder Zenuwen Buitenrijden

Dat hoop ik ook!
Wat een leuke blik op het paardrijden!

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:26

Briljant gevonden!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:45

Woow... ik ben al ZZ met mijn 4-jarige!! Jammergenoeg is de zee wat te verweg... en buitenritten moet ik nog een beetje mee uitkijken (zonder zadel dan).
Ben overigens wel ZZ-dressuur en ZZ-springen.
En eigenlijk ook nog ZZZH: Zonder Zadel ZOnder Hoofdstel. Haha, maar echt heel leuk!

Zo ben je wel lekker bezig.
Ik ben nooit een echte wedstrijd ruiter geweest. Dit is wel een leuk alternatief :p

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:00

haha, erg leuk dit.

ik heb net een nieuw paardje en zie nu dat wel al aardig wat niveaus vrij snel beheersen. de handelaar zei dan ook dat hij L was (was dus in het echt B)

maar nou snap ik het.
de B lukt zeker, bak en bos komt goed.
De L is ook geen probleem, landbouwvoertuigen, langeafstanden etc is geen probleem
De M(olen) wordt hier in de regio weinig beoefend. voor de training hebben we eventueel wel windmolens.
de Z hebben we vorige week gedaan namelijk Zwemmen.. wel in een meer.. maar toch echt zet en dat ging super.
ZZ durf ik nog niet aan.. angezien ze erg gevoeling is en ontzezttend anti SLOF is... hierdoor zal dit hem niet worden denk ik.

de slof is dus uit den boze.. en voorwaarts-neerwaarts is ook niet echt wat voor mijn paard. voorwaarts-huiswaarts daarintegen zeker wel. verzameling is er zeker wel bij.. we verzamelen veel mooie momenten samen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:12

Geweldig dit :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:22

Eens kijken:

B, Bak (niet onze hobby), Buiten, Bos, Bussen geen enkel probleem
L, Landbouwvoertuigen, langeafstanden ook geen punt
M, Molen dat hebben we hier ook weinig in de omgeving, misschien vergelijkbaar met bij ons de K (kitesurfers?).
Z, de zee, daar zijn we zwaar gevorderd in :j . Zonder Zadel niet, zowel paard als ruiter zijn daar niet helemaal gelukkig mee (en als ik er naast lig dan kom ik er zonder zadel nooit van zn leven meer op :)) ).

Slof doen we wel op de heenweg, de terugweg is ook meer voorwaarts/huiswaarts :-)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:35

Dit is echt leuk. :D Ik ben al vrij ver als ik dit zo zie!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:08

Hmmm..
B, bak lukt wel, buiten alleen met andere paarden, bussen geen probleem, balkende ezels ook niet (gaat hij lekker meeroepen ;) )
L, landbouwvoertuigen als ze niet te snel rijden gaat ook nog, langeafstanden moeten we nog trainen, lomp zijn kunnen we als de besten (vooral dan cavaletti's aantikken op de grond, maar er dan wel over springen als ze wat hoger zijn)
M van molen, zover ben ik eigenlijk nog niet geraakt. Die van de mesthoop daarentegen passeren we dagelijks veel keer in de bak...
Z, we rijden wel eens ZZ(zonder zadel), maar alleen met slof (wegens niet echt gecoördineerd evenwicht van de baas ;) ) en bij voorkeur ook ZB (zonder bit)

Slof doen wij bij voorkeur op elk mogelijk moment, voorwaarts/huiswaarts is enkel de laatst meters naar huis, langs de weide door, al kan dat ook wel eens in een travers of renvers zijn of wijkend voor de kuit zonder kuit ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:11

whahaha, geweldig dit!
Ik ga ook maar eens wat verzinnen! :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:16

Hahaha, de grote is ZZ, al heb ik wel een hulpje nodig om er op te komen.
De pony's zijn nu M2, want mennen in 2-span