Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anoeska schreef:Helaas krijgt een ruiter geen fijnere handen of een betere rijtechniek van een ander hoofdstel. Dus een echte oplossing zal het niet zijn.
Pensionnetje schreef:Vaak kan de overgang van stang en trens naar een gewoon dik gebroken trensje ook al voldoende zijn hoor... Goed van je dat je hebt doorgezet!
Citaat:Mét bit heb je in noodsituaties toch echt even wat meer in te brengen.
dus was de reactie 10x minder.. en ook het steiger probleem is uit de wereld... alle paardes mankeerden niets aan hun gebit of lichaam en ik ben niet te streng met de teugels (en vasthouden kan ook bitloos waardoor ze ook niet fijn lopen, gewoon op hun eigen benen laten lopen dus van voor naar achter)
Pensionnetje schreef:Ik rijd zowel bitloos als met bit. Toch zal ik zeker niet ieder paard bitloos gaan rijden. Mét bit heb je in noodsituaties toch echt even wat meer in te brengen.
. Ook omtrekken kan ik zo wel, zonder haar echt pijn te doen.
Brendaaa schreef:Het ligt niet aan de eigenaresse, ze is ontzettend goed voor haar paardje, zij wil dolgraag richting natural hosemanship, dus de wil is er!
Vandaag hebben we de test gehad. We hebben Mick eerst even gelongeerd MET dubbelgebroken bit. Vervolgens ben ik gaan rijden met ditzelfde bit, en eht ging gelijk voor geen meter! Hij sprong bij een beetje aannemen al voorwaarts! Ik ben na 3 minuten afgestapt en we hebben zijn bitloze optoming weer aangedaan en geloof het of niet, gelijk RUSTIG! En ik kon weer normaal rijden!! We zijn nu overtuigd dat dit het misschien wel helemaal kan gaan zijn!! Zijn eigenaresse gaat van de week met hem een buitenritje proberen zonder bit! Ik vind dit wel echt gaaf hoor!
)
), maar het is zeker te doen bij sterke, rennerige paarden.