Aankoop advies 1e bitloos hoofdstel gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Re: Aankoop advies 1e bitloos hoofdstel gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 08:26

Horseyfries

Nogmaals, ik heb totaal geen wedstrijd ambities, als ik die al had dan had ik dat jaren terug al gedaan. Ik wil een paardje voor pure recreatie, bos hobbelen, wat dressuur en wat springwerk af en toe, nogmaals totaal maar dan ook totaal geen wedstrijd ambities. Haha! En ik ken het dat je soms je woorden terug moet nemen, zit zelf ook met een mannetje die kleiner is als ik Knipoog

En nee, ik ga niet eerst een hoofdstel zoeken, als je goed leest zie je dat ik vraag wat een goed eerste hoofdstel zou zijn daar ik er onbekend mee ben, ook al zullen ze inderdaad nu met een type hoofdstel rijden wat goed gaat bij het paard, als jij normaal gesproken met stang en trens rijdt, laat je een beginneling daar toch ook niet mee rijden?? Daarop was mijn vraagstelling gebaseerd, en uiteraard neem ik het advies van de huidige eigenaren mee. Wil dus helemaal niet nieuws uitvinden, wil gewoon een advies.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:30

het bitloze hoofstel van norton is erg fijn Ja
heb deze zelf ook gebruikt bij mijn pony, echt een super ding dat hoofdstel Pling

Afbeelding

edit: ikzelf heb deze ook gebruikt toen ik de allereerste keer bitloos ging rijden op mijn pony Lachen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:10

Ik ben begonnen met een sidepull en dat wil mijn man ook (hij heeft heel lang niet gereden en nu een paard gekocht waarmee hij bitloos wil rijden) Ik heb zelf het gevoel dat een bitloos hoofdstel volgens dit principe het makkelijkste werkt als je niet gewend bent aan bitloos. Nu rij ik zelf met hoofdstel, maar toen ik pas bitloos reed, kon ik daar absoluut geen weg mee. Dat heb ik pas de laatste tijd geleerd (met parelli bezig en handvaten daarvoor gekregen) Maar voor mijn man werkt een sidepull ook het simpelste. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het paard.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:11

oeps.... zie net dat ik schreef dat ik met een hoofdstel rij... duhhh.... ik bedoel een touwhalster Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:03

Patsab, ik vind het heel erg ok van je dat je je open stelt voor de voorwaarden van de verkopers van dit paard. Ja
Je zult niet voor niets bij zo'n NH-gericht bedrijf zijn gaan zoeken naar een paard namelijk. Lachen

ALS ik ooit mijn paard zou moeten verkopen (ben het zeker niet van plan, want hij blijft zijn hele leven bij mij, daar ga ik van uit), heb ik ook zeker een paar zeer belangrijke eisen voor de nieuwe kopers. Anders gaat hij echt niet weg.

En ja, ik weet dat je je paard moet los laten als hij eenmaal verkocht is, maar ik ben overtuigd dat je nog heel wat kunt regelen voor die tijd. Zo heb ik mijn Shet ook verkocht aan iemand, die hem echt een super tehuis heeft gegeven.

Overigens rij ik zelf met de optoming van www.paardenmetplezier.eu (zie profiel) en ook met touwhalster (www.touwhalsters.nl). Ik vond een sidepull met neusbontje ook wel redelijk te doen, maar meer dan voor de buitenritjes. Kruislingse systemen (Dr. Cook, ruitersportshop e.d.) ben ik geen fan van, net als de hackemores e.d.

Een bitloze optoming blijft een hele persoonlijke kwestie. Het hangt van het paard en van jou af..... Succes ermee!!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:59

TS is inmiddels bij het paard wezen kijken (als 't goed is), dus ik ben erg benieuwd, hoe het was, hoe ze het paard vindt, of ze ook gereden heeft en met welk hoofdstel.
TS, geef je even een update? Knipoog

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 14:27

Nou de update,

Helaas is de koop niet doorgegaan met dit paard door omstandigheden van de vorige eigenaar, wel heb ik inmiddels een ander paard gekocht ( komt vandaag Hyper! en die wil ik straks ook bitloos proberen te rijden, dus deze adviezen zullen evengoed van pas komen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:32

ow oke... jammer van dat ene paard , maar heel fijn dat je een andere hebt gevonden. Heel veel plezier ermee... spannend hoor.... (wil eigenlijk wel op de hoogte blijven.... Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:33

Gefeliciteerd dan maar en heel veel plezier samen!