Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Er zijn ook veel NH'ers die in eerste instantie een weidemaatje zoeken, maar daarnaast ook zo nu en dan grondwerk met 'r willen doen. Ik zou in elk geval niet afknappen op deze probleempjes. randalinpony schreef:Verder vind ik dat je moreel verplicht bent om in ieder geval dat paard te houden tot ze volledig is gerevalideerd, anders kan je op je klompjes aanvoelen dat ze uiteindelijk de handel ingaat: een ruiter kan niets met een kreupel dier, en je paard klinkt mij als een paard dat alleen geschikt is voor een ervaren ruiter.
.randalinpony schreef:Je paard is echter niet alleen psychisch afgekeurd, maar beslist ook op een nog niet gerevalideerd been.
Persoonlijk lijkt mij dat een groter bezwaar dan haar gedragsproblemen.
Dus de vraag is dan eerder: "Wat als mijn paard toch niet helemaal gezond wordt?'
En die vraag lijkt me bepaald ook ter zake voor een NHer.
Je wilt haar niet als rijpaard verkopen zeg je nu, vanwege haar psychische ding, maar als iemand werk in haar steekt en deze problemen oplost - en ze lijken mij best oplosbaar, ik heb verschillende van die extreme merries gereden en ik kon er ook mee van huis- , wat zijn dan de bezwaren om met haar aan het werk te gaan dan nog, buiten dat been?
Maar goed, als fokmerrie verkopen is altijd nog een reeele optie en zeker fijn voor het paard, en ik hoop ook echt wel dat je via je PBs een fijn plekje voor haar vindt.
)
Wendy schreef:Mijn boerenverstand zegt dan dat ze gewoon afgekeurd is en dat jullie haar terug gekocht hebben van de verzekering.