laura1986 schreef:Hey hoe is het gegaan? groetjes
Ze heeft een stuk van de dvd gezien en vind zijn manier wel goed, binnenkort als het van haar mag ga ik naar iemand toe die mij k.f hempflings manier aan mij gaat leren!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laura1986 schreef:Hey hoe is het gegaan? groetjes
laurahi schreef:Mijn moeder vind het nu niet zo goed meer maar over een maand ga ik toch naar die vrouw die me met hempflings manier helpt.
De oude eigenaar *(een vriendin van m'n moeder) denkt dat hempflings manier niet bij haar gaat lukken en zij heeft heel veel ervaring met paarden enzo.

HorsesWoman schreef:laurahi schreef:Mijn moeder vind het nu niet zo goed meer maar over een maand ga ik toch naar die vrouw die me met hempflings manier helpt.
De oude eigenaar *(een vriendin van m'n moeder) denkt dat hempflings manier niet bij haar gaat lukken en zij heeft heel veel ervaring met paarden enzo.
Je bent toch ook al geweest ?
Ze kan je echt veel leren , en ik denk dat het wel goed komt..
Weet je moeder een beteren manier dan ?
laura1986 schreef:Een hond is wel heel wat anders dan een paard..
Je hoeft je paard ook zeker niet te beleren met snoepjes, er zijn zat andere beloningen!
JoviBan schreef:Jij ook niet. Jij wil alleen maar Hempfling.
laurahi schreef:JoviBan schreef:Jij ook niet. Jij wil alleen maar Hempfling.
Nou, dat is ook zo. Maar ik heb eerst heel veel manieren gebustudeerd maar hempflings manier is volgens mij het beste voor mijn pony en dus ook voor mij.

liljebo schreef:misschien met voest beginnen? Omdat je moeder daar wel positief tegenover stond en voest is toch ook NH er.
Airiin schreef:Ik begrijp dat je je paard nog niet zo lang hebt?
Dan zou ik eerst 'gewoon' rijden, om zo er achter te komen hoe je paard is, waar hij/zij bang voor is, zwakke punten, etc. en dan voor die 'gebreken' een NH oplossing te vinden. Als je moeder dan ziet dat je vooruitgang boekt op de NH manier, vindt ze het misschien ook wel goed dat je meer NH gaat toepassen.

Vue schreef:Airiin schreef:Ik begrijp dat je je paard nog niet zo lang hebt?
Dan zou ik eerst 'gewoon' rijden, om zo er achter te komen hoe je paard is, waar hij/zij bang voor is, zwakke punten, etc. en dan voor die 'gebreken' een NH oplossing te vinden. Als je moeder dan ziet dat je vooruitgang boekt op de NH manier, vindt ze het misschien ook wel goed dat je meer NH gaat toepassen.
Wat is er mis met alles gelijk op de NH manier aanpakken ?
Daarmee kun je de problemen ook vinden hoor, NH is geen oplossing voor probleem paarden maar je hele manier van doen.
Ik zou het alleen wel doen onder begeleiding van iemand die ervaring heeft met NH.