Mijn moeder overhalen maar hoe???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Re: Mijn moeder overhalen maar hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:21

laura1986 schreef:
Hey hoe is het gegaan? groetjes

Ze heeft een stuk van de dvd gezien en vind zijn manier wel goed, binnenkort als het van haar mag ga ik naar iemand toe die mij k.f hempflings manier aan mij gaat leren!!!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:40

Mijn moeder vind het nu niet zo goed meer maar over een maand ga ik toch naar die vrouw die me met hempflings manier helpt.
De oude eigenaar *(een vriendin van m'n moeder) denkt dat hempflings manier niet bij haar gaat lukken en zij heeft heel veel ervaring met paarden enzo.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:58

laurahi schreef:
Mijn moeder vind het nu niet zo goed meer maar over een maand ga ik toch naar die vrouw die me met hempflings manier helpt.
De oude eigenaar *(een vriendin van m'n moeder) denkt dat hempflings manier niet bij haar gaat lukken en zij heeft heel veel ervaring met paarden enzo.

Je bent toch ook al geweest ?

Ze kan je echt veel leren , en ik denk dat het wel goed komt.. Knipoog

Weet je moeder een beteren manier dan ? Bloos

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:57

HorsesWoman schreef:
laurahi schreef:

Je bent toch ook al geweest ?

Ze kan je echt veel leren , en ik denk dat het wel goed komt.. Knipoog

Weet je moeder een beteren manier dan ? Bloos

Ja ik ben al geweest maar mijn moeder vind dat ze te overdreven lief enzo. voor haar paarden is enzo.
Bij de hond zit het net zo, we hebben een poedelpup gekregen en nu wil ze dat ze naar een puppy curcus gaat waar niet met brokjes beloont word omdat hij dan gaat schooieren en haar hond ook goed opgevoed was zonder snoepjes. Ze vind dus dat haar eigen manier goed is omdat het bij haar eigen dieren wel gelukt is.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:14

Een hond is wel heel wat anders dan een paard..
Je hoeft je paard ook zeker niet te beleren met snoepjes, er zijn zat andere beloningen!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 08:46

laura1986 schreef:
Een hond is wel heel wat anders dan een paard..
Je hoeft je paard ook zeker niet te beleren met snoepjes, er zijn zat andere beloningen!

Nee, ik wil juist niet met snoep belonen bij mijn pony...
Maar het gaat erom dat mijn moeder zich vasthoud aan de manier die zij altijd al heeft gedaan en dat het bij haar pony's altijd goed ging. Ze staat gewoon niet open voor andere manieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:13

Jij ook niet. Jij wil alleen maar Hempfling. Knipoog

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:33

JoviBan schreef:

Nou, dat is ook zo. Maar ik heb eerst heel veel manieren gebustudeerd maar hempflings manier is volgens mij het beste voor mijn pony en dus ook voor mij.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:49

laurahi schreef:
JoviBan schreef:

Nou, dat is ook zo. Maar ik heb eerst heel veel manieren gebustudeerd maar hempflings manier is volgens mij het beste voor mijn pony en dus ook voor mij.

Hoeft niet perse de beste te zijn. Knipoog
Er zijn nog zo veel anderen manieren.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:57

misschien met voest beginnen? Omdat je moeder daar wel positief tegenover stond en voest is toch ook NH er.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 16:07

liljebo schreef:
misschien met voest beginnen? Omdat je moeder daar wel positief tegenover stond en voest is toch ook NH er.

Nou kijk mijn moeder vind het grondwerk allemaal wel best. Maar ze vind het rijden zonder bit enzo. maar stom en denkt dat je dat alleen kan als je daar gevoel voor hebt en dat heb ik volgens haar niet. En de oude eigenaren zeggen dat ze dat niet kan etc.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:15

Als je Voest volgt, kun je ook zonder bit rijden. Hij geeft vaak genoeg demo's waarbij hij zonder bit rijdt. Overigens is dat niet het belangrijkste bij NH. Nhers kunnen in de regel met en zonder bit rijden. Het gaat tenslotte om de hand van de ruiter.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:11

Ik begrijp dat je je paard nog niet zo lang hebt?
Dan zou ik eerst 'gewoon' rijden, om zo er achter te komen hoe je paard is, waar hij/zij bang voor is, zwakke punten, etc. en dan voor die 'gebreken' een NH oplossing te vinden. Als je moeder dan ziet dat je vooruitgang boekt op de NH manier, vindt ze het misschien ook wel goed dat je meer NH gaat toepassen.

Aangezien je nog niet zo oud bent, zul je toch naar je moeder moeten luisteren om haar zover te krijgen. Er keihard tegenin gaan werkt niet bij ouders. Het is geven en nemen, en om later te kunnen nemen moet je nu eerst een compromis sluiten. Als je moeder je meer vertrouwt met je paard laat ze je wel meer vrij, en dat gebeurt eerder wanneer je verstandig en volwassen overkomt op je moeder. Gewoon een deal sluiten dus, en als dat goed gaat laat ze wel meer toe.

Gelukkig boeit het mijn ouders helemaal niet op wat voor manier ik mijn paard rijd

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:05

Oei moeilijk...
Faux hier op bokt zat in zo'n zelfde situatie, ouders waren heel klassiek en 'normal' enzij wilde natural.
Stuur haar anders een een PB hoe ze het aangepakt heeft, want da's uiteindelijk gelukt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:06

Airiin schreef:
Dan zou ik eerst 'gewoon' rijden, om zo er achter te komen hoe je paard is, waar hij/zij bang voor is, zwakke punten, etc. en dan voor die 'gebreken' een NH oplossing te vinden. Als je moeder dan ziet dat je vooruitgang boekt op de NH manier, vindt ze het misschien ook wel goed dat je meer NH gaat toepassen.

Wat is er mis met alles gelijk op de NH manier aanpakken ?
Daarmee kun je de problemen ook vinden hoor, NH is geen oplossing voor probleem paarden maar je hele manier van doen. Lachen
Ik zou het alleen wel doen onder begeleiding van iemand die ervaring heeft met NH.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

Vue schreef:
Airiin schreef:

Wat is er mis met alles gelijk op de NH manier aanpakken ?
Daarmee kun je de problemen ook vinden hoor, NH is geen oplossing voor probleem paarden maar je hele manier van doen. Lachen
Ik zou het alleen wel doen onder begeleiding van iemand die ervaring heeft met NH.

Zo bedoel ik het niet, juist niet zelfs.
Als haar moeder zo tegen NH is, kan ze beter eerst zich aanpassen aan haar moeder en beginnen met NH op een manier dat haar moeder het 'nut' er ook van gaat inzien. Daarna zal ze haar mening misschien herzien en kan de TS helemaal overgaan op NH. Dit om grote ruzies tussen moeder en dochter te voorkomen.