Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elma_ schreef:Tja.. dat weet ik dus niet zo goed
Ik dacht als eerste aan het bitloze hoofdstel..
Ik maak wel vaak buitenritjes.. ze vind het allemaal geloof ik wel leuk.. Maar of ze nou echt gelukkig is..
Ik heb haar nu iig 24/7 buiten staan in de kudde, dit bevalt geloof ik wel goed..
Ik wordt gewoon zo snel boos.. Als ze bijv het bit vast pakt ga ik terug hangen.. Of zoals ik zij had ik een pessoa bit gekocht. dat is toch achterlijk.. Het is toch gewoon mn eigen fout dat ze zo doet..

k vind dat elk paardje dat verdient eigenlijk..

tamary schreef:Als je lid bent kun je hier 3 optomingen testen, en er staat een overzicht van heel veel botloze optomingen.
http://www.bitloos.nl/

Elma_ schreef:Dankjek vind dat elk paardje dat verdient eigenlijk..
maar kan nog steeds de wereld niet redden
Er zijn in de rest van de wereld namelijk in iedere discipline mensen te vinden die ontzettend verstandig met hun paarden omgaan en er een fijne band mee hebben. En dat uit zich beslist niet alleen in Parelli, boomloos en bitloos. Elma_ schreef:Stap 1. Ruil mn hoofdstel in voor een bitloos hoofdstel..
Stap 2. We nemen het paard niet meer alleen uit het land om te werken, Maar nu meer om te Spelen.. Lekker los in de bak, en elkaar eens echt proberen aan te voelen.. Ben benieuwd of ze wilt volgen..
Stap 3. Oefenen zonder zadel te zitten.. Ik zieper alle kanten op, Dus dat worden ellende lange stapritjes! Heerlijk..
Stap 4. Plaats je zadel op Marktplaats en koop er een barebackpad voor terug..
Ben ik al goed bezig??
Elma_ schreef:Waarom sporen mensen die echt helemaal met NH bezig zijn je dan aan om t liefst zonder zadel en niks op je paard te gaan zitten? Ik weet wel dat daar heel wat voorbereiding aan af gegaan is, Maar zo was ik een paar maand terug bij een NH-stal hier in de buurt geweest, om eens te proeven van het alles.. En daar zeiden ze wij rijden het liefst alleen met bbp en rijhalstertje.. Dat zou dus in feite betekenen dat hun ook niet goed bezig zijn?

)

Elma_ schreef:Precies, gelukkig wel! Alleen heb ik wel het idee dat me nog heel wat te wachten staat.. ze is in haar 14 jaar niet erg vriendelijk gereden om zo maar te zeggen. (lees kin op de borst dmv. slofteugel ed.) Dus ze maakt zich zo sterk volgens mij uit puur wantrouwen en vluchtgedrag.. angst..
en off-topic, wat een supermooi paard heb je!

)
).
is iemand ongevraagd jouw paard met slofteugel gaan rijden?