Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Daar sta je dan 10 km van huis....gelukkig had ik een riempje extra mee genomen... 
Gelukkig heb ik standaar een aantal tierips bij me
nu is dat niet het meest ideaal, maar je kan er iig mee thuis komen

heiditjj schreef:En een hack zie ik niet als zwaardere optoming maar als een manier om geen bet meer te hoeven gebruiken en toch als het nodig is nog iets te vertellen te hebben. Later als hij rustiger is of het principe "doorheeft" kan ik over op een lichtere optoming.
heiditjj schreef:En...wat bij het ene paard helpt, helpt bij het andere paard niet.
Onze verstandhouding is prima, daar kan ik je van verzekeren. Alleen als hij buiten komt wil hij gewoon heel graag racen.

En als hij zo loopt te drammen kan ik dmv zachtjes met de teugels te "spelen" hem op sommige momenten tot rust krijgen en dan loop ik het risico van een hartaanval niet. heiditjj schreef:En Waratje, wat je zei over enkele meters flink tempo laten lopen. Hij is in staat zich voor mij en voor zijn eigen plezier letterlijk dood te lopen. Net zolang tot hij een hartaanval krijgt, dit is bij zijn vorige eigenaar 1x gebeurt en gelukkig was er toen hulp in de buurt. Hij heeft het dus overleefd. Reden genoeg voor mij om hem rustig te willen houdenEn als hij zo loopt te drammen kan ik dmv zachtjes met de teugels te "spelen" hem op sommige momenten tot rust krijgen en dan loop ik het risico van een hartaanval niet.
. 

Ik ga die tip van veel tempo rijden (maar niet racen) maar eens uitvoeren

ik vond hem een beetje laag hangen zoals ie op de foto's hing dus heb ik m nog een stukje hoger gehangen, hoger gaat niet, dan liggen de uiteinden van de scharen tegen z'n jukbeen. 

) 
heb een stukje van 10km gedaan met m'n hack. Geen problemen mee gehad. Voor de fun de GPS van m'n vader meegenomen en snelheid, gemiddelde snelheid, aantal km's enzo gemeten!
!