Vraag over NH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Vraag over NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:05

sannekeee schreef:
In mijn ogen zijn er 2 soorten NH :

- De nh waar bij je metlichaams taal werkt ( wat volgens mij de meesten hier doen )
- De nh waar bij je in je paard's zijn oor loopt te fluisteren en denk dat je in zijn ziel ofzo kan kijken.

Volgens mij zijn deze mensen bezig met dat laatste , waar ik zelf helemaal niet ingeloof.
Maar volgens mij kan een beetje gefluister geen kwaad , als ze maar geen gevaarlijke en gekke dingen gaan doen. Knipoog

Nou, ik werk met lichaamstaal, maar 'voel' het paard ook echt aan, hoor. Lachen
Dat is iets wat ik steeds meer aan het uitwerken ben voor mezelf, maar wat niet voor iedereen even begrijpelijk is. Knipoog

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:11

sannekeee schreef:

- De nh waar bij je metlichaams taal werkt ( wat volgens mij de meesten hier doen )
- De nh waar bij je in je paard's zijn oor loopt te fluisteren en denk dat je in zijn ziel ofzo kan kijken.

Volgens mij zijn deze mensen bezig met dat laatste , waar ik zelf helemaal niet ingeloof.
Maar volgens mij kan een beetje gefluister geen kwaad , als ze maar geen gevaarlijke en gekke dingen gaan doen. Knipoog

Hahaha ze praten echt letterlijk met hun pony, wel grappig want je zit er eigelijk op te wachten wanneer die wat terug zeg Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:01

Danielledm schreef:
sannekeee schreef:

Hahaha ze praten echt letterlijk met hun pony, wel grappig want je zit er eigelijk op te wachten wanneer die wat terug zeg Knipoog

Ja , dat hoord dus bij het laatse , pure onzin volgens mij..
En volgens mij heeft dat ook meer met hun geestelijk gezondheid te maken.. Bloos

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:04

Hahha heb je geen naturel humanship haha

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:28

Bloos .......
Mischien moeten de eigenaren iets minder tv kijken en iets meer echte NH boeken gaan lezen !

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:34

HAha zal het ze zeggen Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:35

nh heeft niets met verbaal praten te maken,maar idd vooral alles met non-verbale communicatie. Vind de manier waarop dit zo bekokstoofd word eigenlijk ook niet zo netjes gaan. als iemand mij iets zou willen vertellen zou ik het op prijs stellen als ze dat gewoon tegen mij zouden doen. @ts je zou kunnen zeggen dat je iemand kent,die al jaren met Nh bekend is. Leuk om eens uittenodigen,ook voor jezelf,kunnen meer mensen tegelijk van leren Knipoog . achter iemand rug om doen,werkt alleen maar averechts.succes

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:41

celticpony schreef:
nh heeft niets met verbaal praten te maken,maar idd vooral alles met non-verbale communicatie. Vind de manier waarop dit zo bekokstoofd word eigenlijk ook niet zo netjes gaan. als iemand mij iets zou willen vertellen zou ik het op prijs stellen als ze dat gewoon tegen mij zouden doen. @ts je zou kunnen zeggen dat je iemand kent,die al jaren met Nh bekend is. Leuk om eens uittenodigen,ook voor jezelf,kunnen meer mensen tegelijk van leren Knipoog . achter iemand rug om doen,werkt alleen maar averechts.succes

Ik hoorde gister pas dat ze aan NH deden door toevallig het gesprek op te vangen. Nou zijn er een heleboel mensen die zeggen dat ze verkeerd bezig zijn en zeggen dat ze beter iets strenger kunnen zijn omdat het beestje hun anders in de zeik neemt (dat doet ie dus al) Het paardje is voor een meisje en als ze zo soetsappig met hem blijven omgaan kan hij gevaarlijk worden. Maar ze nemen gewoon niks aan van mensen op stal!!

Dus ja nu denk iedereen je zoek het maar uit en ze worden dus niet meer geholpen en tja uitgelache als de pony weer weg rent of een domme uitspraak doen van we gaan van de week even een goed gesprek aan!?

Ik zelf heb geen idee van NH precies doet vandaar dat ik vroeg of ik het toch goed heb of fout over hun idee van NH. Ik had het dus toch goed gedacht. Maar als je terug lees zie je dat er misschien hulp voor hun komt!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:50

Ik hoop voor je dat die mensen niet op bokt komen, nogal leuk om te lezen hoe je stalgenoten over je denken . Ook het ongevraagd hulp aanbieden wordt niet door iedereen gewaardeerd (ik zou daar zéker niet op zitten te wachten). NH is behalve "technieken" ook een stuk respect, zowel naar paarden als naar andere mensen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:00

Promptertje, ik heb (ook via PB) al aangegeven dat ik alleen wil helpen als de mensen dit zelf aangeven. Effe voor de duidelijkheid. Knipoog
Ongevraagd helpen als mensen er niet op zitten te wachten, gaat natuurlijk niet werken. Dat lijkt me wel duidelijk. En bovendien, als IK help wil ik ook dat men open staat voor de methode, anders houdt het op........ Bij goede NH hoort de mens ook mee te werken, anders is het gewoon niet te doen.