totdat ik eigenlijk merkte dat het echt helemaal nergens voor nodig was..
nu rij ik met een westernwieltje (bot, ik rij western
) en daar reageert hij goed op, hoef er nauwelijks aan te zitten, en hij kan het ook nog gewoon zonder m'n sporen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
totdat ik eigenlijk merkte dat het echt helemaal nergens voor nodig was..
nu rij ik met een westernwieltje (bot, ik rij western
) en daar reageert hij goed op, hoef er nauwelijks aan te zitten, en hij kan het ook nog gewoon zonder m'n sporen
Ik vind het erg fijn en bovenal... mijn paard vindt het erg fijn
Tutchi schreef:Ook ik maak regelmatig dankbaar gebruik van het Dually-halster. Maar, eigenlijk niet om er mee te rijden. Om de één of andere reden heb ik altijd begrepen dat het halster minder geschikt is om mee te rijden.
Hier een uitspraak op één van de eerste sites waar ik keek:
"Het is minder geschikt om daadwerkelijk er mee te gaan rijden. Dit omdat de touwtjes over de neus toch wel enigsinds een schurende werking hebben. Het is dus een echt grondwerk hoofdstel.
Werking met druk op de neus
Bij grof gebruik zeer pijnlijk
Geschikt om grondwerk mee te verrichten,minder geschikt om mee te rijden.
Incidenteel in een bekende omgeving of tijdens de eerste malen introduceren van een ruiter op de rug kan het heel goed werken."
Maar ik ben zelf van mening dat je bijna overal wel mee zou kunnen rijden, als je het maar goed gebruikt. Heb je het inmiddels al eens uitgeprobeerd? Hoop dat je er goed mee kunt werken. Succes!
Tutchi schreef:Ook ik maak regelmatig dankbaar gebruik van het Dually-halster. Maar, eigenlijk niet om er mee te rijden. Om de één of andere reden heb ik altijd begrepen dat het halster minder geschikt is om mee te rijden.
Hier een uitspraak op één van de eerste sites waar ik keek:
"Het is minder geschikt om daadwerkelijk er mee te gaan rijden. Dit omdat de touwtjes over de neus toch wel enigsinds een schurende werking hebben. Het is dus een echt grondwerk hoofdstel.
Werking met druk op de neus
Bij grof gebruik zeer pijnlijk
Geschikt om grondwerk mee te verrichten,minder geschikt om mee te rijden.
Incidenteel in een bekende omgeving of tijdens de eerste malen introduceren van een ruiter op de rug kan het heel goed werken."
Maar ik ben zelf van mening dat je bijna overal wel mee zou kunnen rijden, als je het maar goed gebruikt. Heb je het inmiddels al eens uitgeprobeerd? Hoop dat je er goed mee kunt werken. Succes!
dit omdat de ringen aan de zijkanten zitten, en je dus eigenlijk telkens je ring moet verhangen als je een oefening aan de andere kant uitvoert
ninz schreef:die van mij rijd er heel goed mee en ik longeer ook mee en het rijd bij haar ongeveer hetzelfde als een bit eigenlijk en ze ook. ik gebruik het meer om wat afwisseling voor haar er in te brengen
lotjj92 schreef:ik rijd er jonge paarden mee in. ons paard is door een leerling van monty roberts beleerd ( de monty roberts van NL eigenlijk). we gebruiken het halster nu eigenlijk niet meer voor hem. zijn half zusje is nogal een een zenuwachtige merrie. dus die brengen we ook weg naar haar. en al onze paarden beleren wij met dit halster. stel dat er iets gebeurd hang je niet direct in de mond!