Liever grondwerk dan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Liever grondwerk dan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:54

Ik vind grondwerk doen (en het tutten en uren naar de kudde kijken Knipoog ) ook helemaal fantastisch!! Maar ik rij ook graag, hoor. Al doe ik dat nog heel rustig aan (ben mijn 4-jarige nog aan het inrijden). Alles heel spelenderwijs.
Ik volg les bij een instructrice, die ook altijd eerst op de grond aan de slag gaat. En het laatste stuk ga ik er op.

Als ik om de een of andere reden niet meer op Sammy zou kunnen rijden, zou ik hem echt niet weg doen. Rijden is geen must voor mij en daarbij is hij mijn allerbeste maatje. Maar het is wel heel erg leuk om te kunnen rijden op je eigen jonkie, naast het grondwerk en alle andere dingen. Wandelen vind ik ook heel erg leuk bijvoorbeeld. En zo wissel je het lekker af voor je paard (en jou). Haha!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:20

Cassidy schreef:
Grondwerk en tutten met je paard zijn leuk, maar je moet uitkijken dat je niet in je vaste stramien blijft hangen. Er moet een uitdaging zijn, je moet wel iedere keer een stapje verder gaan, is leuker voor jezelf en voor het paard. Als je die uitdaging vanaf de grond voor jezelf en voor je paard kunt blijven opzoeken, en het werk vooral voor je paard interessant houdt is het toch goed? Maar ik bespeur een onzekerheid bij jou om nieuwe dingen te proberen, wat jij in het zadel niet durft zul je vanaf de grond ook niet gaan doen. En daar schuilt het gevaar. Probeer toch die uitdaging te blijven opzoeken, is alleen maar leuker voor je paard.

Je hebt wel voor een deel gelijk dat mijn onzekeheid hierin speelt hoor. Al ga ik nieuwe uitdagingen ivm met grondwerk niet uit de weg, daar probeer ik steeds toch te evolueren. Maar bij het rijden zelf ... tja ... Ik denk dat het misschien ook wel komt omdat ik gewoonweg te weinig tijd heb om me helemaal ontspannen te focussen op het rijden. Ik ervaar het feit 'rijles' voor de rest van de week als een druk om te oefenen zodat het beter gaat tegen de volgende rijles, maar net die druk doet me dichtklappen. Hierdoor heb ik uiteraard niet veel zin om te gaan rijden. Ik mis het ook helemaal niet als ik een tijdje niet rijd.
Ik ben wel blij te lezen dat er nog meer mensen hetzelfde gevoel hebben als ik.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:11

Wat een herkenning in dit topic zeg........De laatste tijd had ik totaal geen zin in rijden. Kon me er echt niet toe zetten om erop te stappen. Als ik dat dan toch deed, was het enkel stappen en een beetje draven. Echt werken was het niet.
Wel was ik al veel bezig met hem in de omgang. Dus spelen in de bak, veel verzorgen enz.
Op 26 April ben ik met Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling geweest. Die dag is er een wereld voor mij open gegaan en ben me sinds die dag ook echt gaan richten op het grondwerk. Klaus raadde me ook aan om gezien de geschiedenis van Silence voorlopig niet meer te rijden. Ik ben dus echt grondwerk gaan doen en ik merk zo´n enorm verschil.
Het plezier is weer helemaal terug om met Silence te werken en hij is ook al flink veranderd.
Veel meer op mij gericht enz.
Dus ook ik doe liever grondwerk dan dat ik ga rijden.
Wel doen we voor de afwisseling bosritten maken, ook omdat Silence dat geweldig vind.
Maar verder gaan we dus gewoon door met het grondwerk, ik merk dat dit ons beide goed doet.
Dat rijden komt ooit wel weer eens terug.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:32

Wegens rugklachten sta ik al 1,5 jaar naast mijn paard. Ik vind grondwerk erg leuk maar je wilt niet weten hoe erg ik het rijden mis.
Mijn haflinger vind parelli helemaal geweldig en ik had het graag onder het zadel willen doorzetten maar helaas het blijft bij af en toe een beetje zonder zadel rondstappen.

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:34

Ook ik kan door mijn dubbele hernia niet altijd rijden. Als ik pijnvrij ben vind ik het rijden super, ik heb ook nog een hoop te leren. De afgelopen 7 jaar ben ik 5 keer goed gevloerd geweest, de laatste keer 1,5 jaar geleden staat nog zeer vers in mijn geheugen. Ik heb toen 4 maanden volledig plat gelegen, volgepropt met pijnstillers, helemaal van de wap en geen gevoel meer in mijn benen. Na een half jaar revalideren kan ik alles weer, maar zodra ik maar iets voel krijg ik weer angst. Ik rijd dan het liefst niet tot nauwelijks, en ga dan weer snel over op grondwerk of knuffelen. Sinds kort heb ik er een bijrijdster bij en ik vind het ook erg leuk om haar te zien rijden en vorderingen maken. Ik denk dat ik net zo veel van mijn paardje geniet als een ander. Over een tijdje wil ik haar ook voor de kar laten beleren en dan hebben we er nog een extraatje bij.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 07:49

hier nog eentje die niet zo graag rijdt... het enige rijden da'k wel héél graag doe is endurance en lange wandelingen, daar kan ik echt van genieten... maar pistehobbelen is echt niets voor mij!
En ik krijg héééééél vaak de opmerking van mensen die samen met mij de wei gebruiken da'k wat meer zou moeten rijden met m'n paard. Nuja door een blessure in mijn enkel en de revalidatie daarrond kan ik ook amper rijden... het enige wat ik mis zijn endurance wedstrijden... Gewoon omdat het genieten is, samen met je paard een ganse dag bezig zijn...

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:05

Ik heb grondwerk ook altijd leuker gevonden als rijden. Maar denk dat het ook een beetje afhankelijk is van waar je woont... Want denk dat als je pal naast de Veluwe woont rijden toch wel erg leuk is... Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:58

hihihi wij wonen hier in belgisch limburg, en ook hier is het prachtig om te gaan rijden! Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:07

Ik heb mijn paard misschien maar 5x gereden dit jaar. Ik ben ook niet zo'n fanatieke rijder meer. Maar als ik rij met haar, gaan we wel een flink stuk de natuur in!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:43

ja zo ben ik ook... ik rij niet vaak, maar als 'k ga rijden gaan we echt wandelen en genieten van de natuur.

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:45

ik zelf vind grondwerk ook heel leuk Lachen maar rijd ook graag maar niet echt intensief rustig op het gemakje en regelmatig buiten
en ook bitloos

groetjes