Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

germie schreef:Op zich klinkt het concept van een hitactiefstal goed, maar:
- wat als je paard een blessure krijgt, dan moet je deze dus toch apart op stal zetten. Is dat mogelijk bij zulke stalhouders?
De stallen staan gewoon nog. Voor het rijden worden de paarden in deze stallen gezet zodat de klanten kunnen poetsen. Bij blessures hebben ze dus gewoon een stal om in te staan.
- IJzers, voor de sport zijn ijzers in de zomer noodzakelijk. In principe hoeft het geen probleem te zijn, maar wil men dat wel?
Dat moet diegene die zijn paard in de hit zet toch zelf weten? Of ben ik nou gek?![]()
- als je gaat rijden, dan moet je je paard uit een grote ruimte halen om te borstelen e.d. In de zomer geen probleem, maar als je pas 's avonds naar je paard kunt, meot je dan op de tast je paard opzoeken? Zijn er wel plekken om je paard goed te kunnen borstelen en een wasplaats? Verlichting om je paard in het donker te kunnen vindne of weer op stal te zetten is een absolute must.
Bij ons is de regel zo dat een klant niks in de hit heeft te zoeken. De paarden worden door het personeel uit de hit gehaald, en in de stallen gezet waar de klant ze kan poetsen. Bij ons is toevallig de verlichting nog niet aanwezig (was een feest, geloof me) maar ik heb dan ook standaard een zaklamp op zak.
Met stallen is het soms wat druk, maar met een lange gang vol stallen een poetsplaats is het negen op de tien keer geen probleem.
- als een paard een extra chip moet hebben voor de voerstations, dan ben ik absoluut tegen. Een halsband heb ik minder moeite mee, mits deze uiteraard niet schuurt.
Van mij mag jeMijn is wel gechipt, je ziet er niks van, hij voelt er niks van. Ik zat ook even over zo'n halsband te denken, maar ik vond het risico dat hij hem zou verliezen, of dat hij ergens achter zou blijven haken (om wat voor reden dan ook) te groot. Maar de mijne staat er dan ook permanent in.
- In de winter lijkt mij zo'n stal wel fijn, maar in de zomer lijkt mij gewoon op de weide net zo goed.
Is het ook.Helemaal mee eens. Ik had hetzelfde gedaan, als wij tenminste een weide hadden gehad.
germie schreef:Op zich klinkt het concept van een hitactiefstal goed, maar:
- wat als je paard een blessure krijgt, dan moet je deze dus toch apart op stal zetten. Is dat mogelijk bij zulke stalhouders?
- IJzers, voor de sport zijn ijzers in de zomer noodzakelijk. In principe hoeft het geen probleem te zijn, maar wil men dat wel?
- als je gaat rijden, dan moet je je paard uit een grote ruimte halen om te borstelen e.d. In de zomer geen probleem, maar als je pas 's avonds naar je paard kunt, meot je dan op de tast je paard opzoeken? Zijn er wel plekken om je paard goed te kunnen borstelen en een wasplaats? Verlichting om je paard in het donker te kunnen vindne of weer op stal te zetten is een absolute must.
- als een paard een extra chip moet hebben voor de voerstations, dan ben ik absoluut tegen. Een halsband heb ik minder moeite mee, mits deze uiteraard niet schuurt.
- In de winter lijkt mij zo'n stal wel fijn, maar in de zomer lijkt mij gewoon op de weide net zo goed.
Wist niet dat jij ook op Bokt zat haha
Ze gaan nl de eerste paar uur op de paddock en daarna pas de wei op....
Aan het eind van de dag staat hij nl al klaar bij de ingang, ze komen bij ons gewoon zelf de stal in als de draad los gaat. Geen eentje durft bij hem in de buurt te komen dan, want hij ramt er op los..., zo eentje in een HIT aktief stal, zal de hele dag bij de brokkenpot staan.
germie schreef:Roane, ik zou toch beslist zelf m'n paard uit stal willen halen. Als ik om 5 uur 's morgens m'n paard moet hebben, dan denk ik niet dat iemand anders dat voor mij wil doen. Net als dat je pas om 11 uur 's avonds van een wedstrijd terug bent.
Hoe doen ze dat dan bij jullie? STaat het paard dan een paar nachten in een gewone stal?
Het concept klinkt niet verkeerd, maar ik ben ook wat sceptisch.

ik laat toch echt niet mijn eigen paard door een ander uit de hit halen.
(zou ook lekker gevaarlijk worden) Roane schreef:germie schreef:Roane, ik zou toch beslist zelf m'n paard uit stal willen halen. Als ik om 5 uur 's morgens m'n paard moet hebben, dan denk ik niet dat iemand anders dat voor mij wil doen. Net als dat je pas om 11 uur 's avonds van een wedstrijd terug bent.
Hoe doen ze dat dan bij jullie? STaat het paard dan een paar nachten in een gewone stal?
Het concept klinkt niet verkeerd, maar ik ben ook wat sceptisch.
Oh, ik bedoelde lesklanten, niet pensionklanten.
Dat was eerst wel de bedoeling, maar dat heeft geloof ik één dag standgehouden.ik laat toch echt niet mijn eigen paard door een ander uit de hit halen.
Ik doelde meer op de mensen die gewoon op de manege komen en in de les rijden. Zonder eigen paard. Die hebben niets in de hit te zoeken.(zou ook lekker gevaarlijk worden)

Citaat:Wij hebben een pony in de kudde die altijd de baas wil zijn, er zijn 3 nieuwe bij gekomen, dus het gelazer is weer begonnen, hij heeft ijzers achter en is niet LIEV Aan het eind van de dag staat hij nl al klaar bij de ingang, ze komen bij ons gewoon zelf de stal in als de draad los gaat. Geen eentje durft bij hem in de buurt te komen dan, want hij ramt er op los..., zo eentje in een HIT aktief stal, zal de hele dag bij de brokkenpot staan.
runningkawa schreef:In een weide staat ook niet elke hoek een waterbak
Verder zie ik daar de paarden ook nooit op 1 stuk staan. Ze lopen ook de hele dag van het ene plekje gras naar het ander
shan schreef:Ik zie het meer als een noodoplossing voor bedrijven die geen weidegang kunnen bieden.
Zoals, ik meen Russel al ergens aangaf: ik denk wel dat juist de hit stallen een grote aanleiding zijn voor stereotype gedrag!
Paarden doen de hele dag door hunzelfde rondje.