parelli, waarom zo duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: parelli, waarom zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:35

ik vind het ook absurd duur. doordat het zo duur is zullen mensen eerder kopietjes maken denk ik...

lonneke schreef:
is alles in het engels dan? dat wist ik niet. word voor mij dan lastig, kan echt geen engels lezen of verstaan.

dat dacht ik ook, maar ik heb wel level 1 gekocht. ik kon alles gewoon goed volgen. het is heel duidelijk...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:38

Als je ziet hoeveel erbij zit lijkt het mij niet duur, maar het blijft toch een hele hoop geld...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:26

TurdusMerula schreef:
Als je ziet hoeveel erbij zit lijkt het mij niet duur, maar het blijft toch een hele hoop geld...

Juist! Dat is nou precies de zin die ik zocht!
Je krijgt veel info en beeld materiaal maar het blijft gewoon een hele hoop centjes Verdrietig

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:49

Succubi schreef:
TurdusMerula schreef:

Juist! Dat is nou precies de zin die ik zocht!
Je krijgt veel info en beeld materiaal maar het blijft gewoon een hele hoop centjes Verdrietig

Maar kijk eens wat jij en je paard ervoor terugkrijgen!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:05

je kan het ook altijd weer verkopen Pling Met een blocnote gaan zitten en alles opschrijven, zodat je het later weer terug kan lezen. je kan het ook met meerdere mensen kopen en uitwisselen. Als je geen geld hebt, zijn er altijd andere manieren.
Ik heb juist het omgekeerde. Als ik nu een uurtje les neem, ben ik elke keer weer verbaasd hoe duur het is in vergelijking met hoeveel je in een uurtje kan leren Haha!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:18

Vind het zelf eerlijk gezegd ook keiduur.
Ook de carrotstick a EURO 65,-- is wel erg overdreven.

Ik ben via via aan de dvd's gekomen en de carrotstick heb ik ook geen EURO 65,-- (voor een simple stukje plastic Boos! ) voor betaald hoor...
Hoeveel betaal je voor de touwen ookalweer? Ook een enorm overdreven hoog bedrag, voor een stukje touw nota bene. Amai!!!

Ik vind het (te) veel Amerikaanse commercie, maar de theorie en filosofie pas ik wel toe.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:26

ik heb zelf ook al het neppe spul, maar je merkt het verschil wel. Zie het gewoon als het verschil tussen een hoofdstel van 3 tientjes en één van 200 euro. Het kan met allebei, maar de kwaliteit is natuurlijk we beter bij de duurdere.
Ik snap best dat ze alleen hun naam verbinden aan kwalitatief goede spullen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:30

het is ook schoftig duur echt niet normaal.. daarom doe ik er ook niet aan.. probeer mijn gezonde verstand te laten werken, denk logisch na, lees heb boek 'denken als een paard' van 'cherry hill', wat je heel veel nuttige informatie geeft. verder observeer je paard, leer de taal van de paarden, pluk zoveel mogelijk informatie van iedereen, dat wil niet zeggen dat je met alle informatie iets doet/toepast maar het is wel goed om open te staan voor andere methodes en denkwijzes.
hou een paard op een zo natuurlijkmogelijke wijze, dus idd een weide met beschutting(inloopstal), een vriendje, voldoende fris water en groot genoeg zodat hij lekker zijn benen kan strekken.
oefen op niveau van je paard, is het paard nog te bang van mensen ga dan nog niet rijden maar leer hem eerst dat de mens te vertrouwen is.. dus obersveren, intepreteren en ingaan op de situatie en evalueren.. ben streng, consequent en rechtvaardig, en behandel een paard zoals een paard..
overhaast niks
wat dat betreft hoor ik nergens bij.. niet bij, ik ontwikkel mijn eigen stijl waarbij ik van elk iets wel informatie toepas. en waarbij ik mijn eigen visie/filosofie gebruik en toepas

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:53

Ik vind het zelfs goedkóóp, gezien de kwaliteit van de spullen en de hoeveelheid informatie Ja. Mijn halster en leadrope zijn 7 jaar oud, worden bijna dagelijks gebruikt en zien er uit als nieuw. Ach, zo heeft iedereen zijn eigen ideeën over "duur" en "goedkoop" Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:56

met promptertje eens...
ik had toen ik begon een nep stick.... werkte best. tot ik reuma kreeg. bij eddy zelf heb ik de kans gehad om een echte stick te testen, wat een verschil zeg! ineens had ik geen last meer van mijn handen... dat is toch ook een hoop waard Knipoog

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:18

ik heb vorige keer me parelli pakket binnen gehad.. heb het gekocht via de .com site.. en er zat een stick bij, halster, touw, 6 dvd`s + boekjes + 2 extra dvd`s en nog een klein touwtje maar heb allemaal nog niet uitgezocht hoe het werkt:P ben zelf een beginner!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:44

En hoeveel was je ervoor kwijt?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:43

ik heb level 1, de zes dvd's, gewoon gratis van internet gedownload.. Schijnheilig

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:44

oh?? nu ben ik wel benieuwd waar Bloos

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:49

gewoon via een downloadprogramma natuurlijk Lachen, neem wel een legale en ken de regels mbt downloaden en uploaden! (anders ben je niet meer zo heel legaal bezig ben k bang)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:56

Grinnik, ik kan niks vinden haha
Maar ik zou alleen willen zien of het de moeite waard is.
Dat vind ik zo eng van zo'n groot bedrag.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 18:03

dekoezegtboe schreef:
met promptertje eens...
ik had toen ik begon een nep stick.... werkte best. tot ik reuma kreeg. bij eddy zelf heb ik de kans gehad om een echte stick te testen, wat een verschil zeg! ineens had ik geen last meer van mijn handen... dat is toch ook een hoop waard Knipoog

die vorige eigenaresse heeft ook de nep stick, die heeft er nooit problemen mee gehad. die neppers kosten rond de 22,50 op internet, zonder string dan. weet niet wat een echte kost?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:11

lonneke schreef:
die vorige eigenaresse heeft ook de nep stick, die heeft er nooit problemen mee gehad. die neppers kosten rond de 22,50 op internet, zonder string dan. weet niet wat een echte kost?

Via Parelli NL kost een carrotstick 40 euro dacht ik. Aangezien de dollarkoers ontzettend gunstig is op het moment, ben je via de webshop 30 euro kwijt, incl. verzenden.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:15

zo, dat is dus het dubbele. en dan moet je hem ook nog verzenden. nou, ik koop wel een nepperd hoor.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:06

lonneke schreef:
zo, dat is dus het dubbele. en dan moet je hem ook nog verzenden. nou, ik koop wel een nepperd hoor.

Even lezen wat er staat Knipoog Inclusief verzenden. Ik ben met savvykorting 25 euro inclusief verzenden kwijt, dus zal zonder de korting wel rond de 30 euro liggen.
Heb je wel een stick die in balans is, waarmee je dus ook fijn kunt rijden.
Vind voor grondwerk een de nepperd die ik heb ook prima voldoen, maar voor het rijden vind ik hem niet geschikt. Hij is zwaarder en uit balans, niet fijn.

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:19

Succubi schreef:
En hoeveel was je ervoor kwijt?

Ik was er net over de 200 voor kwijt geloof ik want het was een special... maja me sponser (ouders) hebben het betaald Tong uitsteken

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 19:28

Auky schreef:
lonneke schreef:

Even lezen wat er staat Knipoog Inclusief verzenden. Ik ben met savvykorting 25 euro inclusief verzenden kwijt, dus zal zonder de korting wel rond de 30 euro liggen.
Heb je wel een stick die in balans is, waarmee je dus ook fijn kunt rijden.
Vind voor grondwerk een de nepperd die ik heb ook prima voldoen, maar voor het rijden vind ik hem niet geschikt. Hij is zwaarder en uit balans, niet fijn.

dat valt dan wel mee. voor die nepperd betaal ik 30 euro incl verzenden.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:46

heb vandaag mijn (copie) pakket in huis. ga me er lekker mee bezig houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:03

Iedere keer komt de discussie bovendrijven waarom Parelli zo duur is, en of het niet allemaal wat goedkoper kan.

Als je eens bedenkt dat Parelli er zijn werk van heeft gemaakt, dat die beste man ook niet van lucht alleen leven kan, dat hij je de tools aanreikt met een programma waar je je hele leven wat aan gaat hebben, dan vind ik het bedrag wat je er voor neer moet tellen zeer beslist niet te duur.

Als je bedenkt dat een opleiding geld kost, soms heel veel geld, soms tienduizenen, nee honderdduizenden guldens, dan is die 500 Euro voor een pakket van Parelli zeer beslist niet overdreven duur. Je ouders hebben je schoolgeld betaald, misschien eventueel je studie gefinancieerd, je betaald klakkeloos een paar 100 Euro voor een setje of een rijbroek, er worden fortuins uitgegeven aan paarden, en lessen en wedstrijden, en daar kan dat bedrag dan niet vanaf?

Het bedrag dat je voor de paketten betaald, is haalbaar, voor iedereen. De een moet er wat langer voor sparen dan de ander. Maar als je ergens langer voor hebt moeten sparen, ga je er ook meer moeite voor doen dan voor dingen die je komen aanwaaien, die je gratis krijgt, of die je de kop niet kosten.

Misschien moet je daar eens over nadenken.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:15

Nou... Niet iedereen heeft het geld om "even" een nieuw setje van een paar 100,- euro aan te schaffen.
Je hebt gelijk dat het veel info verschaft waar je echt wat aan zou hebben maar voor mij is het echt niet zo "haalbaar".