hij is nog maar vier en gaat nog veel groeien... daarom wil ik dus ook een boomlooszadel om hem opnieuw zadel mak te maken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hij is nog maar vier en gaat nog veel groeien... daarom wil ik dus ook een boomlooszadel om hem opnieuw zadel mak te maken.
Duidelijk wat ze wilde vertellen,lijkt mij.......
is dat dan wel verstandig?oowie schreef:Je gaat er toch heel langzaam aan op,en heel voorzichtig aan doen enzo?als ik mijn paard ga beleren,dan is het paard nog wat wiebelig en onzeker onder de ruiter,en als ik er dan opzit als ruiter die geen boomloos zadel gewend is.... ik hoor al dingen over zwabberende benen edis dat dan wel verstandig?
Nadya schreef:Oowie, ik ben ook voor het eerst begonnen met een boomloos zadel op mijn jonkie. Wiebelige benen? Hmmm, geen last van, hoor. En dan had ik nog een tijd niet eens gereden ook.![]()
En mijn paard zijn onzekerheid is ook erg meegevallen trouwens.
Viel allemaal erg mee, in mijn geval dan. Kan niet voor anderen spreken. Je begint toch ook heel rustig samen?
oowie schreef:maar weet je wat ik het moeilijks vind he...
als ik mijn paard ga beleren,dan is het paard nog wat wiebelig en onzeker onder de ruiter,en als ik er dan opzit als ruiter die geen boomloos zadel gewend is.... ik hoor al dingen over zwabberende benen edis dat dan wel verstandig?
.

heiditjj schreef:Ik heb een redelijk ronde ijslander met weinig schoft en ik wil absoluut niet z'n tölt verliezen, daarnaast is hij ook nog erg wendbaar en heel bewegelijk.
Wat voor zadel (boomloos) kan ik dan het beste aanschaffen? En hoe weet ke precies of je die speciale pads wel of niet nodig heb en in hoeverre?
Het zijn misschien domme vragen, maar ik heb inmiddels al 4 boomzadels in 6,5 jaar versleten en ik wil niet nog een miskoop doen. Kan iemand me hier meer over vertellen?

Silence schreef:Dit gekeken naar berichten die je hoort dat mensen na langere tijd toch maar weer terug overstappen naar een boomzadel i.v.m drukplekken.
woog ( nu 65kg ) geen drukkingen gehad en ik reed toen bijna elke dag. 
Silence schreef:Ja, mijn Podium is mijn wedstrijdzadel voor endurance en voor onze buitenritten.
Dit boomlooszadel waar ik dus zo over twijfel is voor het rijden in de bak. Dus het dressuurwerk.

lieniminnie schreef:wat ik me dus afvraag he, ik heb niet veel vet op mijn kont en mijn zitbottendoen volgens mij nogal zeer, is dat neit vervelend met een boomloos zadel dan?of vangt die pad die eronder ligt dat op?