Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:Zamora, aaah, ik snap het. Ik dacht dat je het over een gewone sidepull had, zo kwam het over, sorry....![]()
Ik heb mijn hoofdstel van de ruitersportshop net verkocht. Vond het een onding, eerlijk gezegd.![]()
De release bij de neusriem was dramatisch slecht en de inwerking was niets voor mijn paard. Hij verzette zich ertegen, losse teugel of niet. Maar goed, dat is persoonlijk misschien. Net als alle bitloze optomingen en daarom zeg ik dus ook dat het een kwestie van proberen is wat bij jullie als combinatie werkt.
Waratje, ik vond een hackamore ook wat heftig meteen nadat ik het verhaal van TS had gelezen, vandaar mijn reactie. De oudere paarden die ik ken (er staan er bij ons aardig wat) reageren prima op een standaard bitloze optoming. Die hebben niet meteen een hack nodig en ik ga er vanuit dat als een ouder paard goed gewend is aan zithulpen en wijken voor druk e.d., zo'n optoming gewoon niet nodig is. Ik maak nergens in het verhaal van TS op dat ze een heel heftig paard heeft en om dan meteen maar over te gaan op een hack, nou, zou ik niet doen.
![]()
Een stalhalster geeft idd wel meer ruis, daarom rij ik er ook niet mee op mijn jonge paard. Maar misschien werkt het wel goed bij het paard van TS, die blijkbaar braaf is en ook goed op haar stem reageert.....
). Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar andere mogelijkheden......
ik merk niet aan haar dat het haar irriteert. Ik ben wel aan het rondkijken voor wat anders maar kan niet echt wat leuks vinden
. Hij zat gewoon continu strak. Heb 'm bij andere paarden laten gebruiken, hem ingesmeerd e.d. om 'm soepeler te maken.... Hielp niets...... Ben blij dat ik hem vrij snel kon verkopen.
goede prijs/kwaliteitsverhouding!
Zamora schreef:Werkt die ook niet fijn?
).