Als mensen per se willen geloven dat een natural de DA er niet bij haalt, tja....
Dan ben ik uitgekletst, hoor. Toedeloe.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:Ach, Arno, laat ze toch kletsen.![]()
Als mensen per se willen geloven dat een natural de DA er niet bij haalt, tja....
Dan ben ik uitgekletst, hoor. Toedeloe.
) dat ik mijn uiterste best doe mijn paard een zo'n natuurlijk leven te geven en hem zo paardgericht mogelijk te benaderen in de dingen die ik wel graag met hem doe (rijden bijvoorbeeld). Verder krijgt hij alle zorg en aandacht die hij nodig heeft om als een gelukkig, gezond paard te leven bij de mens, bij mij dus.
. Mijn paard staat tenminste niet weg te teren in een box (ik heb niet bepaald een paard wat graag opgesloten staat, hij HAAT opsluiting), waar hij een uurtje per dag eens naar buiten mag, omdat het baasje wil rijden.
RedPassion schreef:Ja, nou, mijn post was voornamelijk een reactie op eerdere posts van ShamalArabs, die vroeg waar 'onze' grens in het natuurlijk aspect ligt. Vandaar mijn voorbeeld over de dierenarts.
Maar ik had moeten weten dat je hier alles heel letterlijk moet omschrijven en quoten om duidelijk te maken wat je bedoelt en waar je op reageert, anders wordt je toch weer verkeerd begrepen.
En zwart/wit? Als er iemand is die niet zwart/wit denkt ben ik het wel maar dat zal dus niet zo overkomen dan.
. Was eigenlijk meer gericht op die ShamalArabs, vrees ik. En op alle bokkers die altijd zo lopen te zeuren over mensen die hun best doen op hun paard zo natuurlijk mogelijk te houden.
) en daarnaast te zorgen dat hij een fijn, liefdevol leven heeft waarin er altijd rekening met hem gehouden wordt en van goede zorg voorzien wordt?
). Het is ook nooit goed, maar zolang mijn paard maar gelukkig is. Dat is voor mij nog veel belangrijker dan wat 'de supertraditionele normals' vinden.
Ik snap je zeker wel, ik denk er net zo over en ook ik word gek van stomme opmerkingen als 'waarom rijdt je er dan op?' etc.
Ik moet nog leren om me dingen niet te erg aan te trekken en niet te posten op dagen als deze
) RedPassion schreef:Okee NadyaIk snap je zeker wel, ik denk er net zo over en ook ik word gek van stomme opmerkingen als 'waarom rijdt je er dan op?' etc.
Ik heb/had het gevoel dat arno8 en jij dachten dat ik ook een opmerking in die trant maakte met mijn dierenarts-opmerking. Terwijl ik juist het tegenovergestelde bedoelde. Maar ik heb mijn dag niet helemaal vandaag, dus ik laat het hier verder even bij

laurahi schreef:ALs je je paard uit vrijwillege basis laat berijden en hem niet dwingt maar met hem speelt, maar ondertussen ook leiding aan hem geeft.
Dan vervang je op dat moment de kudde die het wilde paard dag en nacht heeft.
. Al hoewel hij gelukkig ook een kudde heeft, naast zijn tijd met mij en dat zou ik hem nooit willen ontnemen. Want de dagelijkse vervanging met de mens, met mij in ons geval, kan dat nooit echt vervangen in zijn leven.
Pellie schreef:zo ken ik ook een handelaar die er GEEN arts bij haalde toen hij 2 doodzieke paarden had liggen, maar ze zelfs dood liet gaan omdat het paarden waren van goedkopere klasse. dit was de goedkoopste optie. en ik geloof zeker dat hij niet de enige is... dus vingertje wijzen is echt niet nodig idd!!
Nadya schreef:laurahi schreef:ALs je je paard uit vrijwillege basis laat berijden en hem niet dwingt maar met hem speelt, maar ondertussen ook leiding aan hem geeft.
Dan vervang je op dat moment de kudde die het wilde paard dag en nacht heeft.
Dat is precies, zoals de band is tussen mij en mijn Sam.![]()
Mooi omschreven. Al hoewel hij gelukkig ook een kudde heeft, naast zijn tijd met mij en dat zou ik hem nooit willen ontnemen. Want de dagelijkse vervanging met de mens, met mij in ons geval, kan dat nooit echt vervangen in zijn leven.
Citaat:Het is meer dat je je paard zo natuurlijk als mogelijk probeert te houden en verzorgen. Gewoon doen wat het prettigst voor het paard is dus lekker buiten met vriendjes enzo. En vooral eigenlijk ook verder kijken dan de manieren die vooral worden gebruikt (bijv ijzers enzo).