Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
acacia schreef:clinics en boeken zijn erg leuk natuurlijk, toch leer je het echt als je een cursus gaat volgen bij Annemarie. Echt in de praktijk daar een dag mee bezig zijn.
Leonie1991 schreef:Met zo'n Dually halster kun je je paard beter houden als deze terug zet. Je wordt er dan niet achteraan gesleurd omdat dat touwtje om de neus dan strakker gaat zitten. Het paard zal leren dat als het zich verzet en terug gaat er druk ontstaat, en als het paard volgt de druk weer verdwijnt. Eigenlijk hetzelfde als dat je een beenhulp geeft. Dus je geeft druk en je paard gaat bijvoorbeeld in draf. Geef je geen druk dan doet het paard het goed en ondervindt deze geen druk.
Om met zo'n Dually halster te trainen moet je je er wel eerst in verdiepen. Je kunt er niet zomaar mee beginnen want je moet weten wanneer je het paard druk moet laten ondervinden en wanneer niet. Ik ben zelf naar een clinic van Monty Roberts zelf geweest dit heeft veel indruk op me gemaakt en ik denk dat hij een goede methode heeft ontwikkeld om paarden zonder geweld te trainen. Ik heb ook al zijn boeken gelezen en ben overtuigt van zijn methode, maar als je zomaar iets gaat doen zonder dat je je uitgebreid hebt verdiept, denk ik niet dat dat goed is. Waarschijnlijk zal deze methode dan ook niet werken.
bk_lover schreef:woooow, vind ik wel erg overdreven reactie..:S
ik bedoel;
iedereen mag zijn eigen mening hebben (natuurlijk!!), maar een kléin beetje minder kan toch wel..
x_Marr schreef:Waratje: dat is in jouw ogen misschien geweld, maar dan hoeft het nog niet te betekenen dat het zo is.
Dus als jij aan het paardrijden bent en je drukt wat aan met je kuiten, dan gebruik je dus ook direct geweld?
Volgens mij zegt ze ook niet iets wat helemaal niet klopt?
bk_lover schreef:waarom is dat niet te ontkennen?? waarom wil je persee gelijk hebben?
Laat gewoon.. Als je het er niet mee eens bent.. ga dan wat anders doen..