Reguliere en alternatieve therapie; wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Re: Reguliere en alternatieve therapie; wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:34

shera schreef:
Maar voor de zomereczeem van mijn paard heb ik al heel wat homeopatische middeltjes geprobeerd (helaas niet met het gewenste resultaat, maar dat terzijde..)

Kennisje van me heeft een paard dat ook ieder zomer z'n manen er totaal afschuurde. Die voert nu speciaal voer en probleem is voor 80% verholpen. Ze schijnt het ergens in Valthermond te halen....

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:36

Nicole85 schreef:
Hengstigheid die "tussen de oren zit" (volgens VA), terwijl er geen bloedonderzoek wordt uitgevoerd en het dier niet wordt opgevoeld. Ik noem maar een voorbeeld Lachen
Achteraf blijkt er wel een duidelijke lichamelijke oorzaak te zijn.

Daar heb ik ook nog een heel goed voorbeeld van, maar moet nog even wat uitslagen van onderzoeken afwachten voordat ik dat verhaal hier kan doen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:39

Ik ben het helemaal met je eens. Een combinatie van reguliere- en alternatieve geneeskunde kan geweldig zijn! Ik werk af en toe samen met een regulier dierenarts door haar behandeling te combineren met mijn Bach bloesem- en Aromatherapie. Soms echt wonderlijk hoe snel een dier door de combinatie kan genezen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:42

Bijvoorbeeld; vroeger maaiden we de brandnetels weg, tegenwoorden plukken we steeds bosjes, dagje drogen en dan aan de paarden voeren, vinden ze heerlijk en is nog gezond ook!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:47

Ja, prima toch??? Zo schijnt wilgenhout ook pijnstillend te zijn dus gooie wij wel eens wilgentakken in de wei, vinden ze nog lekker ook!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:51

Ja Klopt, werken als een natuurlijke aspirine!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:56

Volgens mij weet ik niet eens hoe de wilg er uit ziet. whahaha

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:59

Kymalin schreef:
shera schreef:
Maar voor de zomereczeem van mijn paard heb ik al heel wat homeopatische middeltjes geprobeerd (helaas niet met het gewenste resultaat, maar dat terzijde..)

Kennisje van me heeft een paard dat ook ieder zomer z'n manen er totaal afschuurde. Die voert nu speciaal voer en probleem is voor 80% verholpen. Ze schijnt het ergens in Valthermond te halen....

Hoe heet dat voer?
Mijn paard heeft er ook namelijk last van en zou dit ook graag willen proberen!
Kun je dat navragen?
Bedankt!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:44

Umpiedumpie schreef:
Naturals en Traditionals slaan de handen ineen!!!

Ik heb het topic geopend!

Linkje? Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:44

Hey Miska, Josefien op bokt heeft ook goeie tips; ik ga traumeel spuiten in onze Shet, zij heeft ook last en er zijn goede resultaten mee geboekt! Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:45

Spuiten in je shet? Hoe bedoel je inspuiten?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:49

Ik ken wel traumeel opsmeren maar inspuiten!?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:50

Miska schreef:
Hoe heet dat voer?
Mijn paard heeft er ook namelijk last van en zou dit ook graag willen proberen!
Kun je dat navragen?
Bedankt!

Ga ik doen, je hoort het nog even van me!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:52

Intramusculair, dan krijgt ze een kuurtje. Een kennnis fokt Shires, een een aantal zijn er vanaf gekomen. Knipoog

je kunt haar een probiotica kuur gaan geven van bv aciforce dr. Vogel, 1/2 zakje per dag en dan de traumeel inspuiten om de 14 dagen. Je kunt de ampullen bestellen via www.natuurlijkinbalans.nl en dan in de webwinkel, €21,75 voor 5 ampullen. (en verzendkosten)belangrijk is ook dat ze geen suikers binnenkrijgt, dus zo schraal mogelijk hooi geven en vrijwel geen kraqchtvoer...ook met eiwitten moet je oppassen, ook al zou ze extra mogen hebben vanwege het veulen...

Miska, heb je hier wat aan?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:26

Interessant onderwerp.

Mijn mening is dat ik voor een diagnose van een probleem altijd eerst een reguliere arts raadpleeg, immers die hebben onderdaad ook de nodige apparatuur voorhanden. Langdurige blessures wil ik ook voor mijn eigen idee graag op een scan of foto zien. Buiten dat zijn er in de geneesdkunde gewoon veel dingen die n.a.v onderzoek bewezen werken of slecht zijn.

Mijn DA is ook best wel van de alternatieven, traumeel beijvoorbeeld genruikt hij ook regelmatig en bepaalde supplementen krijg ik ook via hem die wel goed werken.

Alternatieve middeltjes is altijd even afwachten, dingen die voor de een heel erg goed werken doen voor de ander helemaal niks. Je paard zo natuurlijk mogelijk houden is mooi maar sluit ook niet uit dat ze een keer ziek worden.

Er is verder nooit bewezen dat HKO komt door ijzers, dat paarden ziek of slechter worden van een paar uut per dag buiten en de rest binnen. Sterker nog de best presterende sportpaarden lopen gok ik niet 24/7 buiten. Een paard is een gewoontedier dus routine en een vast patroon met voldoende sociaal contact is goed ieder op zijn eigen manier lijkt me.

Laten we niet vergeten als een paard buiten schrikt of de boel staat in de fik.. dan rent 99% gewoon terug de box in.. zlefs al staat de stal zelf in de fik willen ze de box nog niet uit. Zegt niet dat ze het daar leuk vinden maar wel dat het ze na gewenning een veilig goevoel geeft.

Een wijs mens pakt uit iedere methode wat voor hem werkt en kan de rest hetzelfde gunnen. Het een is namelijk niet beter dan het ander gelikkig is er keuze uit verschillende methoden tegenwoordig. Kiezen voor de éne methode maakt een andere methode niet meteen slecht lijkt me.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:29

Precies, je maakt de wereld zelf door de dingen er uit te halen waar je zelf wat mee kan!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:11

Kijk!!!! Alweer eentje voor op een tegeltje! Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:12

@Riant; dat heb je mooi verwoord!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:14

Hahahaha! Je kunt het ook overdrijven hoor, Kymalin! Tong uitsteken Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:15

detour schreef:
Intramusculair, dan krijgt ze een kuurtje. Een kennnis fokt Shires, een een aantal zijn er vanaf gekomen. Knipoog

je kunt haar een probiotica kuur gaan geven van bv aciforce dr. Vogel, 1/2 zakje per dag en dan de traumeel inspuiten om de 14 dagen. Je kunt de ampullen bestellen via http://www.natuurlijkinbalans.nl en dan in de webwinkel, €21,75 voor 5 ampullen. (en verzendkosten)belangrijk is ook dat ze geen suikers binnenkrijgt, dus zo schraal mogelijk hooi geven en vrijwel geen kraqchtvoer...ook met eiwitten moet je oppassen, ook al zou ze extra mogen hebben vanwege het veulen...

Oke, zal eens kijken of het werkt als het weer zover is!
In ieder geval bedankt!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:16

Miska schreef:
Hahahaha! Je kunt het ook overdrijven hoor, Kymalin! Tong uitsteken Clown

Kan geen topic lezen of zie weer 1 van je wijsheden Nagelbijten / Gniffelen Vandaar ook die opmerking in dat andere topic Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:22

Nou nou, zometeen ga ik nog buiten mijn schoenen lopen! Tong uitsteken
Krijg ik zulke koude voeten van met die vorst!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:42

Weet je wat ik verder ook eigenlijk wel vind.. dingen zijn in veel gevallen ook niet zo moeilijk hoor. Ik geloof ook nog erg in "je boeren verstand gebruiken" .. ieder dier is een individu, neem bijvoorbeeld mijn katten. Ik heb er 1 die is het huis niet IN te krijgen en komt thuis om te eten of als het echt rotweer is. De ander is het huis niet UIT te krijgen en ligt de hele dag op de verwarming voor het raam. Nou kan ik wel vinden dat die dieren buiten moeten .. maar ja ze vinden er zelf ook nog wat van geloof ik.

Als je alert bent op je dieren en gewoon op de basis dingen let bij paarden : goede vacht heldere ogen en een fris en opgewekt karakter (niet zuur, lastig of onhoudbaar of juist heel erg loom) gezonde werklust. Dan denk ik dat je een heel eind bent met het welzijn van je beest. Sommige mensen kijken teveel naar wat de goeroest vinden dat het beste is of wat ze lezen en horen en vergeten daarbij naar het dier zelf te kijken.

NB is daar een voorbeeld van. er zijn mensen die zeggen "het hoort erbij dat je paard dan eerst kreupel en gevoelig loopt een aantal weken" en daarna moet het dan wel weer beter gaan.

Ja maar wat heb je dan bereikt? een paard dat goed liep, na een hoop trammelant weer goed aan het lopen krijgen maar dan "volgens een methode"

Ik zeg "if it ain't broke, don't try to fix it"

Volgens alle deskundigen en goeroe's kan het altijd wel beter mooier en natuurlijker. maar ja soms is gewoon goed.. gewoon goed Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:47

detour schreef:

je kunt haar een probiotica kuur gaan geven van bv aciforce dr. Vogel, 1/2 zakje per dag en dan de traumeel inspuiten om de 14 dagen. Je kunt de ampullen bestellen via http://www.natuurlijkinbalans.nl en dan in de webwinkel, €21,75 voor 5 ampullen. (en verzendkosten)belangrijk is ook dat ze geen suikers binnenkrijgt, dus zo schraal mogelijk hooi geven en vrijwel geen kraqchtvoer...ook met eiwitten moet je oppassen, ook al zou ze extra mogen hebben vanwege het veulen...

Doe je dit dan in overleg met een arts?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:03

Is dat altijd nodig dan?
De reguliere geneeskunde heeft ook nog geen oplossing gevonden en je probeert toch al het mogelijke wat er op de markt is om het zo aangenaam voor je paard te maken, toch?