Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sim0ne schreef:Als ik dit plaatje zie op HH, dan hoeft het van mij al niet meer... Zo'n situatie hoort niet voor te komen, ook niet bij inrijden! Puur protest, en zie die mond open staan. Als dit al een keer voor zou komen, waarom zou je het dan op je website zetten?
Woogy schreef:hij gebruikt een open ruimte om onder andere te bewijzen dat je helemaal geen kleine gesloten ruimte nodig hebt. Het paard heeft een bit en een zadel op...omdat het gereden gaat worden?
Cassidy schreef:Dit valt niet onder paarden inrijden. Dit valt onder paarden corrigeren. En als er met het inrijden niet zo veel dingen fout zouden gaan, zouden dergelijke correcties niet nodig zijn. Daar al eens aan gedacht?
Woogy schreef:Hij heeft een serie gemaakt van 6 filmpjes. Het eerste filmpje gaat het zadel erop en wordt het beetje rondgejaagd zoals een paard laat wennen aan het zadel. Met een hartslag meter. Vervolgens een week later legt hij het paard neer met de TAP en beleerd hem verder op de hh wijze. Wederom met hartslagmeter.
In het zesde filmpje de twee cardiogrammen vergeleken...zijn manier heeft niet eens half zoveel stress voor het paard dan de gebruikelijke wijze...
om een hartslag even hoog te krijgen als met het zadelwennen de gebruikelijke wijze moest hij een paard in 11,5 seconde duizend meter heuvel laten galoperen....en zelfs toen was het niet zo hoog.
Sim0ne schreef:Woogy schreef:hij gebruikt een open ruimte om onder andere te bewijzen dat je helemaal geen kleine gesloten ruimte nodig hebt. Het paard heeft een bit en een zadel op...omdat het gereden gaat worden?
Dat bedoel ik juist. Daar is het paard in mijn ogen absoluut niet aan toe.
Sim0ne schreef:Cassidy schreef:Dit valt niet onder paarden inrijden. Dit valt onder paarden corrigeren. En als er met het inrijden niet zo veel dingen fout zouden gaan, zouden dergelijke correcties niet nodig zijn. Daar al eens aan gedacht?
Zoals ik al zei, in mijn ogen behoor je in situaties waarin dit voor kan komen nog niet op een paard te gaan zitten, ook als het om correctie gaat. De paard is immers niet de oorzaak van het probleem, dus het paard zou ook niet op deze manier gecorrigeerd moeten worden. Ik denk gewoon dat het niet nodig is om dit te laten gebeuren. Als het paard zo protesteerd, ben je al te ver gegaan.
aerdenhout1 schreef:Ik ben er fel op tegen om een paard, om wat voor reden dan ook, neer te leggen. Ik heb al div. filmpjes gezien van deze meneer en hij breekt een paard...niets meer en niets minder.
Ik moet er niet aan denken dat mensen dit na gaan doen!
Woogy schreef:Rhinoooow schreef:hij trekt ze gewoon omver door een scherp bit in hun mond te steken? persoonlijk niet mijn manier om dingen gedaan te krijgen.
het bit wat hij gebruikt is een normale trens, een kneveltrens, pennenbit of fulmerbit hoe je de naam ook kent. Je zal later dan ook erachter komen waarom hij ze graag rijdt met de pennen. Om er gelijk een goed stuur op te zetten.
Hij trekt ze niet omver, hij houdt ze tegen waardoor ze zichzelf dusdanig overgeven en volledige onderdanige positie opnemen. Er is geen dwang of kracht voor nodig. Als je rogue busters kijkt, kun je duidelijk zien dat hij de teugels lichtjes vast heeft zonder kracht of trekken
trouwens http://www.youtube.com/watch?v=NHEYZsfXe1E een van mijn persoonlijke favorieten. Hier kun je overduidelijk zien dat dit paard zichzelf op de grond legt, niet eens op zijn verzoek....het verkiest zelf deze positie.
Cassidy schreef:Hoe sta je er tegenover als een paard dan onder het zadel uit zichzelf gaat liggen, puur omdat hij weet dat hij dan gewonnen heeft?