Marylot Sidepull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Marylot Sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:57

Ik heb er vandaag eentje in handen gehad in Hardenberg, ik vond die neusriem niet prettig om als sidepull te gebruiken. Dat zachte stofje was tegen het biothane aangestikt, waardoor je een soort richeltje erin krijgt. Dan zou ik er toch een bontje of neopreen hoesje omheen willen hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:43

Daar kreeg Anouar idd plekjes van. Daarom heb ik er een bontje aan gemaakt.
Hij kreeg niet zozeer plekjes met rijden, maar van het eten met de neusriem om

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:07

Ik ga waarschijnlijk ook de marylot crosslink aanschaffen. Nu zag ik op de site dat je kunt kiezen tussen open cell neopreen en gewoon neopreen onder de neusriem. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee?
Verder zit ik ook nog te twijfelen tussen beta en granite, hebben jullie ervaringen die mij kunnen helpen een keuze te maken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:06

Heb voor Ushi, mijn vorige paardje, dravertje, een crosslink gehad van Marylot, beviel helemaal niet. Ik kon er niet mee rijden/ we konden er niet aan wennen. Sidepulletje werkte prima. Allen dus wel met bontje eroverheen. Anders ging haar neus helemaal open Boos!
Nu bij Stan probeer ik hem wel aan allebei te laten wennen. Hij was crosslink gewend, maar die heb ik niet meer. Heb mooie sidepull van leer, met vrij harde neusriem maar daar zit dus weer een bontje omheen.
En op het moment rij ik hem met bitje in, de teugels aan het bit gebruik ik nog niet. Maar ik stuur hem met teugels die ik aan de zijkant heb vastgemaakt. Dus wij zitten niet zozeer met van 'hoe komt hij op bitloos' alswel, hoe zorg ik dat hij ook met bit te rijden is. Kan ook zijn dat als we naar buiten gaan ik er dan het bitje bij hang, maar er niet op rij als het niet nodig is. Maar hoe dan ook, in geval van nood zou ik het bitje wel willen kunnen gebruiken (buiten dan he).
Wij kunnen hier echt niet compleet bitloos, helaas, het is hier, centrum Rotterdam, simpelweg te gevaarlijk.