Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wij verwachten in mei ook een veulentje, en zijn inderdaad van plan om van begin af aan al zulke dingen te doen. Of we echt imprint training gaan doen weet ik nog niet, daar moet ik me eerst meer in verdiepen.
arabahnarak schreef:Sorry voor mijn misschien rare vraag (ik ben een complete leek), maar waarom vinden jullie dit allemaal WOW en PRACHTIG? Niet dat het niet heel mooi is, maar is dit dan niet de normale gang van zaken tussen paard en mens?
Lys_ schreef:veel paarden accepteren het niet als je teveel aan hun veulen zit ( volgens mij is dat bij alle dieren zo ) en dat die merrie er zo bij komt liggen is gewoon een mooi gebaar van vertrouwen!

arabahnarak schreef:Lys_ schreef:veel paarden accepteren het niet als je teveel aan hun veulen zit ( volgens mij is dat bij alle dieren zo ) en dat die merrie er zo bij komt liggen is gewoon een mooi gebaar van vertrouwen!
Nee hoor, dat is zeker niet zo bij alle dieren. Als een moederdier een goede band met je heeft, denk aan honden en katten, dan vertrouwt die je vanaf het begin met haar kittens of puppy's en mag je daar heel veel mee doen. Je kan ze zonder probleem strelen, je kan ze oppakken, je kan erbij gaan liggen, je mag ze zelfs van haar wegnemen en er een paar meter verder mee gaan zitten. Ik dacht altijd dat je met een paard een even sterke band kon hebben als met honden of katten. Of vergis ik me daarin?
Citaat:Het paard moet zich volledig op zijn gemak voelen en het volledige vertrouwen in de persoon op de grond hebben als zijnde leider, om er bij te gaan liggen.

arabahnarak schreef:Heeft een paard meer moeite met het accepteren van een (menselijke) leider? Want volgens mij (maar ik zeg het nogmaals, ik ben een leek en ken weinig van paarden, maar wil wel graag leren) is een paard toch ook een soort roedeldier, met rangordes en een roedelleider, net zoals honden?
santotje schreef:wauuw. . .
je zou toch zo uren in de wei kunnen blijven zitten.