Maten bitloos hoofdstel ruitersportshop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shotime

Re: Maten bitloos hoofdstel ruitersportshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 14:13

Heb net een mailtje terug gehad op de mail met de foto's die ik gestuurd had en uiteraard vond hij het niet niet te klein...
Tevens kon hij het niet terugnemen want het ziet er gebruikt uit, nou no offence, maar zo zag et er dus al uit toen ik het binnenkreeg, heb alleen maar gepast Boos!

Hier zie je als je naar beneden scrollt ook een cobmaat, maar die riempjes zijn gewoon veel langer...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:29

Mijn hoofdstel zag er toen ook vooral bij de gespen niet zo mooi uit. Ik heb daarover gemailt maar nooit reactie gehad.... verder vind ik het leer trouwens wel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:21

Wat stom dat je het niet terug mag brengen. Misschien kan je het ruilen hier op Bokt, of verkopen en een full maat kopen.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:44

Ik vind jou hoofdstel ook te klein, zeker vergeleken met mijnes.
Ik denk dat de neusriem te klein is bij jou ik denk dat die van jou gewoon een wat breder hoofd heeft, waardoor het kopstuk als het waren wel past maar de neusriem niet.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:00

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:42

Na een aantal keren heen en weer gemailt te hebben is de verkoper nog steeds niet voor rede vatbaar...

Hij blijft erbij dat het hoofdstel goed past, en dat het leer van goede kwaliteit is, ondanks dat er scheurtjes inkomen
als je het buigt, en hij het er dus vervolgens wel gebruikt uit vind zien terwijl het alleen gepast is...

Hij beweert dat er mensen zijn die het zo kort juist fijn vinden en dat ook op websites bevestigen, nou zal best, maar
wanneer ik hem dan links vraag van die websites voor ervaringen krijg ik daar geen antwoord op Boos!

Ik heb verschillende dingen aangehaald maar hetgeen waar hij dan schijnbaar geen verstand van heeft daar
reageert ie gewoon niet meer op, zwak hoor...

Ik ben echt geen zeur maar je maakt me niet wijs dat dit goed past Scheve mond

Overigens, er werd bij de bestelling beweerd dat het pakket meteen verstuurd werd zodra het geld binnen was, na
een week na betaling had ik nog steeds niks gehoord of gezien, toen heb ik (subtiel) gemailt of mijn geld wel was
binnengekomen, dan krijg ik de dag erop een mailtje terug dat het diezelfde dag verstuurd is en duurt het
vervolgens nog 5 dagen voordat het ook daadwerkelijk bij mij in de bus valt...
Normaal stoor ik me daar echt niet aan maar achteraf was ook dat ergerlijk.

Heb ik weer Clown
Zal niet de eerste zijn die dit gebeurt mar het blijft banketstaaf.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:51

Ik zou door blijven mailen bellen, dan kan je het waarschijnlijk gewoon weer retour sturen. haha heb ik geleerd uiteindelijk proberen ze alles maar houd je vol dat je je geld terug wilt dan moeten ze het geven.
Het is wel overigens goed leer, maar ja je moet het eerst goed oliën dus dan merk je wel verschil, maar als je dat nu doet, dan mag hij helemaal niet meer terug.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:57

Inderdaad, dat is het probleem, dat het droog is, maar wat je zegt, zodra je het gaat oliën kun je het niet meer
retourneren, daarom heb ik dat niet gedaan, maarja, dan komen er wel van die scheurtjes in de toplaag...

Ik weet niet, heb nu al aardig vaak teruggemailt met mijn verzoek maar hij blijft voet bij stuk houden Scheve mond

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 01:02

Ik heb het hoofdstel nu zelf maar een beetje aangepast Clown
In westernstijl een beetje, met (leren) veters omdat ik niet zo goed met naald en draad overweg kan Knipoog
Past nu wel beter, zal even kijken of ik morgen een foto kan maken.

Had geen zin om het voor minder weer door te verkopen en dan zelf weer ergens anders voor duurder een nieuwe te moeten aanschaffen...

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:50

Afbeelding
Afbeelding
Zo zit ie als ie "aan" zit, heb er ook even een fles olie overheen gegooid Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:09

Ja, nu past het wel beter. Zit het wel stevig genoeg vast zo?

(off-topic: Ik vind dat paard echt prachtig! Mooie kleur ook.)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:40

Ik hoop het Knipoog nee mijn andere hoofdstellen zitten ook zo vast en er is nog nooit iets losgeschoten.

RedPassion schreef:
(off-topic: Ik vind dat paard echt prachtig! Mooie kleur ook.)

Thanks! het is een quarterhorse, donkerkleurige buckskin (valk)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:38

Heb er dinsdag mee gereden voor 't eerst, ze reageerde gewoon goed op mijn hulpen, alleen in de draf en
galop was ze heel onrustig met haar hoofd en oren en das ze normaal nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 07:30

Shotime schreef:
Heb er dinsdag mee gereden voor 't eerst, ze reageerde gewoon goed op mijn hulpen, alleen in de draf en galop was ze heel onrustig met haar hoofd en oren en das ze normaal nooit...

Dat kan inderdaad een eerste reactie zijn. Je paard is gewend aan een bit in z'n mond, en liep nu waarschijnlijk te 'zoeken' naar de druk die hij gewend is te hebben in draf en galop. Sommige paarden doen dit zo'n eerste keer en moeten even wennen en hun eigen balans leren zoeken. Maar dat laatst is juist goed. Knipoog
Ben benieuwd hoe het de volgende keren gaat.

Overigens, heb je met die van de ruitershop gereden? Die geeft geen druk achter de oren.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:19

Ik rijd eigenlijk nooit echt met druk op het bit, althans de laatste jaren niet meer.
Maar ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt, zo'n bit heeft ze natuurlijk toch op een bepaalde manier
stabiliteit/hoevast aan en dat had ze nu niet. Overigens zwierden die clips van mijn teugels in de rondte
en dat vond ze ook niet leuk aan haar hoofd, dus nu heb ik er gewoon leren teugels zonder clips aan zitten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:34

Hoi! Ik rijd mijn paint (quarter) ook met hetzelfde bitloos hoofdstel van deze winkel, maar dat is idd wel een maat full en dat heb je echt wel nodig. Heb met bestellen nooit problemen gehad (heb zowel een zwarte als bruine uitvoering).

Vind eigenlijk dat je neusriem te laag zit zoals ik dat op de fotos zie. Bij een bitloos hoofdstel moet je daar erg mee oppassen, een te lage neusriem belemmert het vrij ademen door de neus. Misschien gooit je paard daarom zo met het hoofd? Mijne heeft er nooit onprettig op gereageerd, sterker nog, ze loopt met dit hoofdstel het fijnst van allemaal (ook met trens en shank gereden)! Nadeel is voor jou wel dat als je het hoofstel wat korter maakt, zodat de neusriem hoger komt te liggen (dus op de goede plaats Bloos ), de riempjes aan de onderkant waar je teugels aan moeten nog korter worden omdat de neusriem over een breder deel van het hoofd komt te liggen.
Dus eigenlijk is dit hoofdstel gewoon te klein voor jouw quarter denk ik om prettig te zitten. Ik zou het zo niet gebruiken, dat gaat ten koste van het comfort voor je paard.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:46

Oei, zie nu pas dat er nog iemand gereageerd had.

Ik heb hem inderdaad na de tweede keer niet meer gebruikt nee, het is net wat je zegt, ik denk dat ze het hinderlijk vind
dat het laag zit (alhoewel die man van de ruitersportshop wel vond dat het nog lager kon...)

Weet wel dat ik bij hem nooooit meer iets koop, dus dit is voor mij waarschijnlijk wel het einde van dit avontuur.

Ik heb nou niet echt het idee dat mijn paard het fijner vind, bitloos, op touwhalster gaat ze namelijk ook schudden met haar
hoofd, en die zat echt niet te strak en zeker niet te laag, het beweegt allemaal meer en dat vind ze niet fijn denk ik.

Nou heb ik nog een (ontiegelijk dure) bosal liggen die ons is aangesmeerd voor mijn vorige paard (van mijn boktnaam) omdat die zo
verknald was in 't verleden dat die niet meer met bit gereden kon worden, achteraf hielp ook bitloos niet, hij was te ver heen...
Wil even kijken of ik dat ding kleiner kan krijgen, hij was 1,65 en mijn merrietje zoiets 1,50 en dus enorm verschil in hoofdgrootte Knipoog

En dan weet ik het even niet meer, wil het binnen de westernprincipes kunnen houden, zag laatst nog een "glucksrad" of zoiets bij
iemand maar die zijn ook weer zo duur, heb al zoveel dingen liggen die ik niet gebruik omdat mijn paard het toch niet fijn vind.
Heb helaas niemenad in de buurt waarvan ik dat soort dingen kan uitproberen...