Nu al sterk aan't halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Nu al sterk aan't halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:09

Inderdaad snelheid is belangrijk, ik heb bij mijn eigen haf ervaren dat je te laat bent als het hoofd de grond raakt. Punt 1 ze zijn dan sterker, punt 2 ze hebben eigenlijk al gewonnen, immers ze hebben dan al snel een hap gras te pakken. Dus actie al is het een handbreedte verdraaien met het hoofd is reactie van de begeleider. Mijn advies is ook om een haf nooit tijdens het werk te laten eten, daar worden ze niet makkelijker van.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:12

Idd Sonjim, snelheid is zeker heel erg belangrijk, want ze trekken je anders zo omver. Haha!
En wie niet sterk is, moet slim zijn. Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik mijn paard een paar stappen voor ben. Op een gegeven moment kun je je paard uittekenen, hoor, dan weet je precies wanneer 'ie wat wil gaan doen. En je kunt je Haf (of andere eigenwijze rassen) zo goed mogelijk opvoeden, het blijven donderstralen... Knipoog

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:14

het belangrijkste is consequent blijven. En iderdaad goed opletten op zijn bewegingen op een gegeven moment ken je al zijn streken en kan je hem een stapje voor zijn.

sucses

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 16:53

Bedankt allemaal. Lachen
Het gaat tegenwoordig al prima eigenlijk. Alleen soms wil ze even als ze op't gras loopt inderdaad wat eten of wilt ze liever de andere kant op. Maar meestal loopt ze wel met me mee.
Ik zal de adviezen zeker toepassen, bedankt allemaal!