ikke schreef:JoviBan schreef:Ik kan niet anders dan concluderen dat de kwaliteit van dit hoofdstel minder is dan zo'n 2 jaar geleden. Ik heb dit hoofdstel namelijk ook en ik heb altijd een goede release. Voor en vlak na de tijd dat ik 'm had gekocht, kende ik ook alleen maar positieve verhalen over dit hoofdstel en z'n release. Maar het laatste jaar hoor ik steeds vaker dat ie een slechte release heeft.
Het kan bijna niet anders dan dat dit aan het materiaal ligt. Wellicht hebben ze een goedkoper soort leer gebruikt?
Jammer, want het is zo'n (h)eerlijk hoofdstel!
Het is een poging tot goedkope imitatie van Meroth.
Ik ken de Meroth al bijna 20 jaar en ik heb in die tijd al vele imitaties zien komen en gaan; deze gaat ook wel weer. Wat blijft is het originaal; maar ja, die kost wat en Hollanders geven niet gaag geld uit voor kwaliteit als er ook goedkope rommel te krijgen is.
Hollanders geven niet graag geld uit voor kwaliteit als er ook goedkope rommel te krijgen is
?Pardon, ik dacht dat ik destijds een fijn hoofdstel kocht en dat had helemaal niets te maken met of ik iets goedkoops zocht of niet (dat is wel het laatste waar ik op let, ik kijk altijd naar kwaliteit, wil het beste voor mijn paard!).
Ja, ik ben een Hollander, maar ik geef liever geld uit aan kwaliteit dan aan rommel. Bij mijn paard zit dit desbetreffende hoofdstel te strak (al zou dit wel zijn maat moeten zijn), terwijl dit hoofdstel bij mijn vriendin haar paard wel aardig goed zit. Mijn paard heeft in elk geval een veel bredere neus, wat meer hoofd, misschien is dat de reden. Omdat het systeem van dit hoofdstel mij niet beviel (en mijn paard ook niet), had ik ook de behoefte niet om een maatje groter te proberen. Overigens is die maat full ook echt te groot voor mijn paardje, dus het is uberhaupt geen optie. Hij heeft blijkbaar een lastige tussenmaat. Ik zoek rustig verder naar iets anders en tot nu toe werkt het touwhalster prima om hem mee in te rijden. Tegen de tijd dat we de zaken meer gaan verfijnen in zijn africhting, hoop ik een goede bitloze optoming te hebben gevonden, of het nou een prijzige is of niet.