Welk bitloos hoofdstel laat meteen los, na druk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Welk bitloos hoofdstel laat meteen los, na druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:42

ikke schreef:
JoviBan schreef:
Ik kan niet anders dan concluderen dat de kwaliteit van dit hoofdstel minder is dan zo'n 2 jaar geleden. Ik heb dit hoofdstel namelijk ook en ik heb altijd een goede release. Voor en vlak na de tijd dat ik 'm had gekocht, kende ik ook alleen maar positieve verhalen over dit hoofdstel en z'n release. Maar het laatste jaar hoor ik steeds vaker dat ie een slechte release heeft.
Het kan bijna niet anders dan dat dit aan het materiaal ligt. Wellicht hebben ze een goedkoper soort leer gebruikt?
Jammer, want het is zo'n (h)eerlijk hoofdstel!

Het is een poging tot goedkope imitatie van Meroth.
Ik ken de Meroth al bijna 20 jaar en ik heb in die tijd al vele imitaties zien komen en gaan; deze gaat ook wel weer. Wat blijft is het originaal; maar ja, die kost wat en Hollanders geven niet gaag geld uit voor kwaliteit als er ook goedkope rommel te krijgen is.

Hollanders geven niet graag geld uit voor kwaliteit als er ook goedkope rommel te krijgen is Verward ?
Pardon, ik dacht dat ik destijds een fijn hoofdstel kocht en dat had helemaal niets te maken met of ik iets goedkoops zocht of niet (dat is wel het laatste waar ik op let, ik kijk altijd naar kwaliteit, wil het beste voor mijn paard!).

Ja, ik ben een Hollander, maar ik geef liever geld uit aan kwaliteit dan aan rommel. Bij mijn paard zit dit desbetreffende hoofdstel te strak (al zou dit wel zijn maat moeten zijn), terwijl dit hoofdstel bij mijn vriendin haar paard wel aardig goed zit. Mijn paard heeft in elk geval een veel bredere neus, wat meer hoofd, misschien is dat de reden. Omdat het systeem van dit hoofdstel mij niet beviel (en mijn paard ook niet), had ik ook de behoefte niet om een maatje groter te proberen. Overigens is die maat full ook echt te groot voor mijn paardje, dus het is uberhaupt geen optie. Hij heeft blijkbaar een lastige tussenmaat. Ik zoek rustig verder naar iets anders en tot nu toe werkt het touwhalster prima om hem mee in te rijden. Tegen de tijd dat we de zaken meer gaan verfijnen in zijn africhting, hoop ik een goede bitloze optoming te hebben gevonden, of het nou een prijzige is of niet.

harmen

Re: Welk bitloos hoofdstel laat meteen los, na druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:11

ikke schreef:
smaos schreef:
Even speuren op het internet, heb ik de neusriem los gevonden, alleen zijn de prijzen nogal uiteenlopend.
Het hele hoofdstel kost dus 179 euro, alleen de neusriem kost bij http://www.merothisch.com 80 euro, bij http://www.equihof.be 60 euro.
Bij http://www.trekkingsaddles.com kost die 25 euro en het hele hoofdstel 80 euro, allleen vraag ik me af of dat het originele is.
Dus dan valt het nogal mee, als je alleen de neusriem van je bestaand hoofdstel hoeft te vervangen.

Op equihof kan ik 'm niet vinden, die van trekkingsaddles is imitatie, zou ik dus niet doen als je 'm niet "live" in handen kunt hebben.

De Merothische neusriem die bij TrekkingSaddles verkocht wordt, is geen imitatie en kost ook geen 25,- euro....

De neckstrap kost 25,- euro, de neusriem kost sinds kort 80,- euro en het hele hoofdstel compleet (neusriem, neckstrap, teugels) kost 170,- euro.
De release is inderdaad goed met de Meroth. Het zit dan wel kruislings onder de kin van je paard, maar er is geen verschil in "sturen" dan anders. links is niet opeens rechts en andersom.
Ik rij zelf altijd een van mijn paarden met een Meroth en doe hetzelfde v.w.b. de hulpen als anders. Maar misschien zijn paard, Meroth en ik zo met elkaar vergroeid dat alles vanzelf gaat Knipoog