Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Danielledm schreef:Waarom werd er vroeger zo histerisch gedaan als je met je hoevekrabber in de buurt van de straal kwam? (je was dan nog in de leer?!)
Na een lange tijd zo lopen komt er een eeltlaag op logisch maar je beweert eigelijk dat de meeste hoefsmeden het verkeerd doen omdat paarden op de hoefwant lopen?!
Danielledm schreef:Precies, maar jullie gaan uit van de natuurlijke omgeving. Als je nou een buitenrit maak kom je glas en andere troep tegen, in het wild niet!
Maar graag antwoord op die andere vraag/opmerking?!

Danielledm schreef:Precies, maar jullie gaan uit van de natuurlijke omgeving. Als je nou een buitenrit maak kom je glas en andere troep tegen, in het wild niet!
Maar graag antwoord op die andere vraag/opmerking?!
Danielledm schreef:Na een lange tijd zo lopen komt er een eeltlaag op logisch maar je beweert eigelijk dat de meeste hoefsmeden het verkeerd doen omdat paarden op de hoefwant lopen?!
Danielledm schreef:Mijn hoefsmit kijkt eerst hoe me paard loop en kijk na de stand van ze hoeven en benen en is het moet gaan bekappen...
Maar nou is het verschil nog niet duidelijk tusse een nb en normale hoefsmit
Citaat:Maar waren neem je dan een natuurlijkbekapper, omdat die man/vrouw zo aardig is?
Danielledm schreef:Maar waren neem je dan een natuurlijkbekapper, omdat die man/vrouw zo aardig is?
Mindim schreef:Ik heb een 'normale' hoefsmid die zich samen met wat 'normale' collega's had ingeschreven voor een cursus (geen opleiding??) natuurlijk bekappen. 5 hoefsmeden dacht ik. Niet dat ze er allemaal fan van waren, maar er wel degelijk dingen tussen zaten die ook een gewone hoefsmid goed kon toepassen. Ze zijn geweigerd voor de cursus? De reden was iets in de trant dat de cursusleiding bang was dat de gewone hoefsmeden (niet 100% achter natuurlijk bekappen) het natuurlijk bekappen na de cursus in een kwaad daglicht zouden stellen. Dat vond ik wel vreem. Ik heb een gewone hoefsmid die bijvoorbeeld wel nauwkeurig op de stralen let en die ook altijd vrij dik laat, zodat er op de stralen wordt gelopen en niet zo zeer op de hoefwand. Ook let hij er op dat de stralen buiten de hoefballen blijven vallen. Bij mijn oude paard is dit echter weer moeilijk te herstellen en die wordt dan ook wat traditioneler bekapt.
Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je een gewone hoefsmid bent ook perse tegen NB bent??? Het is toch niet in 2 kampen verdeeld???
RianneH schreef:Zoals ik al zei, waarom, omdat mijn paarden veel buiten staan en ik hun hoeven natuurlijk wil houden. Heb me wat ingelezen en gekeken of de manier van bekappen bij mij, de paarden en de hoeven paste. En dat deed het. Ze staan niet stijl op hun hoeven zoals ik veel paarden op de manege zie, maar meer zoals je de hoeven verwacht. Kijk maar eens goed naar zo'n stijle hoef, denk je werkelijk dat een 'wild' paard zich daarmee zou kunnen redden?
Was het NB-en me niet bevallen, dan was ik idd op zoek gegaan naar een goede smid. Maar daar heb ik nu geen elke reden voor.
Danielledm schreef:Dus goed zoeken na een hoefsmit en je heb ook de goeie dus der is nog steeds geen verschil! Waarom jullie voor natuurlijkbekappe gaan?
(zeikerd ben ik he!?)