Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paard blij ik blij. 
Citaat:Ik scheer ook.... zadel het paard op onder het solarium, doe dan een wollen deken over de flanken......... werk wat los, deken gaat eraf....... ga trainen....... ben klaar, zadel het paard in de baan af..... gooi de deken erop, en ga dan tijdens het "uitstappen aan de hand" wat grondwerk doen, lekker trutten of grutten, of frutten.........
Cowgirl schreef:En direct draven is echt niet slecht in dde wei nemen ze maar vaak genoeg dit soort acties.
Cowgirl schreef:Voor de zoveelste keer Ik ben geen natural. Ik walg zelfs van die term.Citaat:Ik scheer ook.... zadel het paard op onder het solarium, doe dan een wollen deken over de flanken......... werk wat los, deken gaat eraf....... ga trainen....... ben klaar, zadel het paard in de baan af..... gooi de deken erop, en ga dan tijdens het "uitstappen aan de hand" wat grondwerk doen, lekker trutten of grutten, of frutten.........
Wat ik me afvraag. je scheert je paard...gooit een deken op en rijd hem dan warm en dan ineens trek je die deken van zijn rug en krijgt ie met dit weer ineens -2 op zijn warme lijf. Dat kan nooit goed zijn.
Volgens mij kun je beter opstappen en direct gaat draven om paard warm te maken.
En direct draven is echt niet slecht in dde wei nemen ze maar vaak genoeg dit soort acties.
in een buitenbaan heb je een heel ander verhaal
Ik ga van mijn enigste eigenste situatie uit nu
laetitia schreef:Gewoon lang uitstappen, droog wrijven met stro en op stal. Klaar.
Huertecilla schreef:Scheren is nog een stap verder; dan ontdoe je het paard vanwege mensenwensen van de natuurlijke jas en ben je gedwogen kunstmatige compenserende managementacties te nemen.
Scheren is in geen enkel opzicht paardgericht: uitsluitend ménsgericht.
In deze zin kan je dus geen ´voordeel´van scheren op een NAtural subforum verwachten![]()
hc
laetitia schreef:@HC: dit gebeurde zo vroegah bij ons op de manege.
laetitia schreef:Gister vroeg een stalgenootje aan mij: Zo nu je Fahkir aan het inrijden bent zal je hem vast ook wel gaan scheren of een deken op gaan doen he?
Uuuh nee...1) ik heb geen verstand van al die soorten dekens, er zijn er zoveel ik zou bij god niet weten welke ik wanneer op zou moeten doen.
2) Fahkir heeft niet zo'n dikke wintervacht dat hij bij het minste geringste zeiknat is. En als hij wel nat is dan stap ik hem toch lekker lang uit??
Citaat:Vroegah toen ik nog op de ponies op de manege reed kreeg geen 1 ponie een deken om. Gewoon lang uitstappen, droog wrijven met stro en op stal. Klaar. Geen gezeik.
) het voldoende is om een jachtmodel te scheren.
Huertecilla schreef:Scheren is nog een stap verder; dan ontdoe je het paard vanwege mensenwensen van de natuurlijke jas en ben je gedwogen kunstmatige compenserende managementacties te nemen.
Scheren is in geen enkel opzicht paardgericht: uitsluitend ménsgericht.
In deze zin kan je dus geen ´voordeel´van scheren op een NAtural subforum verwachten![]()
hc

Mijn moeder nog meer als ik, die reed gisteravond om 10 uur met mij naar stal want die wist zeker dat hij zou staan te rillen van de kou. Kwamen we daar aan, zagen we een paard dat tevreden hooi stond te eten, die had het echt niet koud..

Citaat:laetitia schreef:
Gewoon lang uitstappen, droog wrijven met stro en op stal. Klaar.
). het stond zelfs in de paardenboeken.Citaat:in een binnenbaan in een buitenbaan heb je een heel ander verhaal
.Cowgirl schreef:Citaat:laetitia schreef:
Gewoon lang uitstappen, droog wrijven met stro en op stal. Klaar.
het stond zelfs in de paardenboeken.
Kev schreef:Het lijkt jou niet lekker,en ik zou ook niet nat in de kou willen staan,maar wij zijn geen paarden.Ik heb mijn paard ook geschoren omdat hij een hele dikke vacht krijgt Hij wordt nu niet meer nat. (het lijkt mij echt niet lekker om zeiknat te worden en dan een koude wind erop..)
Tinkerloos schreef:Kev schreef:Het lijkt jou niet lekker,en ik zou ook niet nat in de kou willen staan,maar wij zijn geen paarden.Ik heb mijn paard ook geschoren omdat hij een hele dikke vacht krijgt Hij wordt nu niet meer nat. (het lijkt mij echt niet lekker om zeiknat te worden en dan een koude wind erop..)
Het lijkt mij ook niet lekker om gras te eten,en ik wil ook niet in zand rollen.
Paarden wel,en die hebben er ook helemaal geen last van als ze nat in de kou staan.