Hoihoi, ik kom even binnenvallen, ben geen NH'er, maar zag het topic toevallig voorbijflitsen. Vond het wel interessant, volgens mij doe ik wel eens iets in dezelfde richting maar dan niet onder NH-vlag zeg maar.
Wat ik met de paarden die ik ging beleren meestal eerst deed was ze gewoon in de bak planten en erbij in gaan staan, "kijken wattiedoet". Bij types waarvan ik enige dominantie verwachte wel met zweep erbij (da's natuurlijk niet NH, maar wel veilig )
Dan zorgde ik dat ik wat reactie had door eerst ze wat weg te sturen en dan me om te draaien en weg te lopen. Sommige blijven dan netjes op afstand, maar je hebt er dus bij die dan over je heen proberen te lopen (ook wel zonder dat je je omdraait trouwens). Ik verdedigde dan gewoon mijn ruimte, ik laat me niet van mijn plek lopen! Dus grote mond opzetten en flink op zo'n paard aflopen om hem aan de kant te krijgen, desnoods met zweep (nee niet om te slaan, gewoon om mijn gebaren kracht bij te zetten want 600 kilo paard dat niet aan de kant gaat krijg ik ook niet weggefluisterd ) of met halstertouw of wat dan ook. Die zweep heb ik maar in heel enkele gevallen gebruikt trouwens, meestal was een grote mond opzetten wel genoeg.
En dan net zo lang tot ze niet meer probeerden me omver te lopen.
Volgens mij moet je er niet zo moeilijk over doen, als je bij een paard in de bak staat hebben ze bij je weg te blijven als ze je ruimte niet respecteren, heb je helemaal geen geweld bij nodig, wel een grote mond en heftig zwaaiende armen .
Hihi, vind het ergens wel grappig dat jij die bak bent uitgevlucht trouwens, paard zit nu ergens op een forum te typen dat zijn join up zo fijn gelukt is
Hoihoi, ik kom even binnenvallen, ben geen NH'er, maar zag het topic toevallig voorbijflitsen. Vond het wel interessant, volgens mij doe ik wel eens iets in dezelfde richting maar dan niet onder NH-vlag zeg maar.
Wat ik met de paarden die ik ging beleren meestal eerst deed was ze gewoon in de bak planten en erbij in gaan staan, "kijken wattiedoet". Bij types waarvan ik enige dominantie verwachte wel met zweep erbij (da's natuurlijk niet NH, maar wel veilig

)
Dan zorgde ik dat ik wat reactie had door eerst ze wat weg te sturen en dan me om te draaien en weg te lopen. Sommige blijven dan netjes op afstand, maar je hebt er dus bij die dan over je heen proberen te lopen (ook wel zonder dat je je omdraait trouwens). Ik verdedigde dan gewoon mijn ruimte, ik laat me niet van mijn plek lopen! Dus grote mond opzetten en flink op zo'n paard aflopen om hem aan de kant te krijgen, desnoods met zweep (nee niet om te slaan, gewoon om mijn gebaren kracht bij te zetten want 600 kilo paard dat niet aan de kant gaat krijg ik ook niet weggefluisterd

) of met halstertouw of wat dan ook. Die zweep heb ik maar in heel enkele gevallen gebruikt trouwens, meestal was een grote mond opzetten wel genoeg.
En dan net zo lang tot ze niet meer probeerden me omver te lopen.
Volgens mij moet je er niet zo moeilijk over doen, als je bij een paard in de bak staat hebben ze bij je weg te blijven als ze je ruimte niet respecteren, heb je helemaal geen geweld bij nodig, wel een grote mond en heftig zwaaiende armen

.
Hihi, vind het ergens wel grappig dat jij die bak bent uitgevlucht trouwens, paard zit nu ergens op een forum te typen dat zijn join up zo fijn gelukt is

Citaat: