Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Doe het voor buitenritjes.
Nadya schreef:Super! En succes!
Heb jij die zwarte touwteugels van Voest? Die heb ik ook ooit gekocht, maar ik vind ze niet fijn, hoor.
Die wil ik eigenlijk maar weer verkopen.
wat een weer zeg bah
Loose schreef:Touwhalster. Gewoon eens geprobeerd en ging goed.Doe het voor buitenritjes.
Jakary schreef:Ik rij met een Marylot Crosslink.
De eerste keren heb ik er het bit aangehangen en dan de teugels die naar het bit gingen in een knoop om haar hals gelegd en op het bitloze gereden.
Dit ging zo goed dat ik na een paar keer het bit weggelaten heb en alleen nog bitloos rij.
nickyu schreef:ennnn oefenen op de one rein stop
Zeeuwtje68 schreef:Loose schreef:Touwhalster. Gewoon eens geprobeerd en ging goed.Doe het voor buitenritjes.
je hebt zeker al een ervaren paard?? Ik durf het nog niet aan hoor, om de weg op de gaan met mijn jonge paardjes
Maar ze is wel gewoon cool in haar hoofd, nergens bang voor tenzij het haar zo uitkomt. Ze was 11 toen ik het voor het eerst deed, maar het is niet echt de makkelijkste ofzo. Maar het ging gewoon net zoals met hoofdstel. Somebitch schreef:Ik lees hier even mee, ik heb wel al met hackamore gereden maar wil dit uitbreiden tot een touwhalster.. Ik durf het alleen niet echt. (zit in mijn hoofd ik weet het) en met buitenritten ook.. Er komen hier weleens trackers waar hij dus echt bang van is! Hoe doen jullie dat dan?
Hebben jullie tips om het uit mijn hoofd te praten? Ik weet dat als hij met bit wil ook echt wel gaat (is al een paar keer voorgevallen) maar ik heb het gevoel dat hij zonder bit sneller gaat..

Zeeuwtje68 schreef:Maar al met al ging het echt super! Morgen maar weer proberen! Ik ben over naar bitloos
. Zeeuwtje68 schreef:B.t.w zit de neusriem zo goed of iets te hoog? Dacht liever te hoog dan te laag. Ik hoor het graag.
.. maar je neusriem hang onderste boven
Zoals andere mensen in dit topic al zeggen is ook mijn paard veel lekkerder te rijden en veel relaxter als toen ik nog met bit reed.Dresuur doe ik niet zo vaak maar als ik het doe gaat ook dat goed met m,n hackje......Ben van plan nu alles bitloos te gaan doen,dus ook m,n dressuur wedstrijdjes die ik af en toe rij....Springen moet ik nog even over nadenken....weet niet of dat lekker is voor m,n paard met zo'n hack (lijkt me een beetje scherp)